تاریخ انتشار: نوامبر 26, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
ورزش برای درشت شدن چشم

در ابتدا باید گفت انسان‌ها با گذر دوره جوانی و شروع دوران پیری به مرور زمان زیبایی‌های ظاهری خود را از دست می‌دهند. این روند با انجام روش های پیشگیرانه می تواند به کندی صورت گیرد.

چشم نیز یکی از اعضای اصلی بدن انسان است که تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارد برای مراقبت از این زیبایی قبل از شروع دوران پیری با انجام یک سری ورزش ها ورژیم های غذایی مناسب زیبایی چشمانمان را تا حدودی حفظ کنیم.

زیبایی چشم در دوره سالمندی

در دوران سالمندی به دلیل اینکه آب بدن فرد سالمند کاهش می یابد این کمبود آب در بدن سبب خشک شدن چشم وایجاد پف دور چشم در فرد میشود .برای پیشگیری، پرستار سالمند با خوردن روزانه ۸ لیوان آب به سالمند می‌تواند تا حدی به درشت ماندن چشم ها و زیبایی آن فرد را کمک کند در رژیم غذایی از مواد خوراکی  که بیشترین آنتی اکسیدان ها را دارد استفاده کنید.

داشتن چشمان درشت درسالمندان

فعالیت های لازم جهت زیباتر شدن چشمان سالمندان

 

ویتامین ها و فعالیت های مورد نیاز جهت داشتن چشمانی زیبا

هویج به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان می تواند در سلامت چشم کمک بسیاری کند، همچنین به علت داشتن ویتامین A فراوان در بینایی چشم ها اثری فراوانی دارد .

تامین ویتامین ث ، با مصرف سبزیجاتی مانند فلفل دلمه، کلم بروکلی در شادابی چشم اثر  فراوانی دارد، هنگامی که خواب شما دچار اختلال می شود یا اینکه اگر خواب کمتر از ۵ ساعت در طول شبانه روز داشته باشید چشمان شما زیبایی خود را از دست می‌دهد و به خشکی چشم مبتلا می‌شوید.

همچنین ورزش های مناسب برای چشم، بسیار توصیه می شود همانطور که می دانید چشم نیز مانند سایر اعضای بدن به ورزش نیاز دارد. همینطور که سایر اعضای بدن نیاز به ورزش دارند چشم ها نیز برای سلامتی و شادابی و زیبایی باید ورزش های متناسب چشم را در طول روز داشته باشند. با حرکت مردمک چشم و پلک زدن های مداوم می توان این ورزش ها را انجام داد.

فعالیت های لازم جهت زیبا شدن چشم

برای سیاهی دور چشم می توانید با استفاده از عینک آفتابی و پمادهای دور چشم از این سیاهی ها جلوگیری کنید، اگر از گوشی ها و یا تبلت یا رایانه به طور مرتب استفاده می کنید علاوه بر آسیب به  بینایی چشم، باعث کوچک شدن چشم نیز می شود، از دیگر راه ها برای تقویت و شادابی چشم شستن آن با گلاب یا چای سرد است می توانید با پنبه آغشته به گلاب یا چای سرد اطراف چشم تان را شستشو دهید تا چشمانی شاداب‌تر داشته باشید .

فعالیت های لازم جهت زیبا شدن چشم

ویتامین ها و فعالیت های مورد نیاز جهت داشتن چشمان کودکان زیبا

سعی کنید روزانه با ماساژ اطراف چشم توسط نوک انگشتان تا جریان خون را در رگ های اطراف جشم بیشتر کنید، سپس با حرکت نوک انگشتان به سمت بیرون از چین و چروک های اطراف چشم خودتان بکاهید.

از آبرسان های مخصوص دور چشم برای رفع چین و چروک دور چشم استفاده کنید، همچنین سعی کنید چشمان خود را با استفاده از پنبه آغشته به آب سرد و خنک نگه دارید تا چشمانتان براق تر به نظر برسد.

استفاده از ماسک های خانگی برای رفع سیاهی دور چشم با استفاده از حلقه های خیار یا سیب زمینی شیرین و قرار دادن آن بر روی چشمتان می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد.

دلایل از بین رفتن زیبایی چشمان افراد

استفاده زیاد و مداوم از مواد آرایشی به دلیل داشتن مواد شیمیایی زیادی که دارند، در دراز مدت سبب سیاهی دور چشم شما می شود.

به طوری که ممکن است به دوره سالمندی نرسیده چشمان چروکیده ای داشت اغلب افراد سالمند دچار افتادگی پلک چشم می شوند این افتادگی پلک شبب کاهش دید در آنان می‌شود همچنین تا حد زیادی از زیبایی و دور چشم آنان میکاهد این افراد با مراجعه به جراح چشم و می تواند باور داشتن ،این کله و پاچه افتاده به تیم کمک کند. هنگامی که نوشیدنی کم مصرف می شود و به دلیل نیاز چشم به آب، زیبایی از چشمان گرفته خواهد شد. افرادی که به دلیل بیماری های مختلف اعصاب دچار افسردگی هستند، این بیماری به چشم آن ها سرایت کرده و چشمانی تکیده خواهند داشت.

علاوه بر این گریه زیاد نیز بر روی زیبایی چشم تاثیر می گذارد و آب آن را خشک و سبب چروکیدگی زودرس و درگیر شدن به بیماری های مختلف چشنی خواهد شد.

کلام آخر

شما در این مطلب با مسئله که چه کارهایی را باید انجام دهیم تا چشمانی درشت و زیبا داشته باشیم؟ آشنا شدید؛ در صورتیکه نیاز به ارائه خدمات پرستاری دارید می توانید از موسسه پرستاری پرستار اول نسبت به این موضوع اقدام کنید.

 


سوالات متداول 

   1. مهم‌ترین فعالیتی که می‌توان درشتی چشمان سالمند را حفظ کرد، چیست؟

با خوردن روزانه ۸ لیوان آب به سالمند می‌تواند تا حدی به درشت ماندن چشم ها و زیبایی آن فرد را کمک کند در رژیم غذایی از مواد خوراکی  که بیشترین آنتی اکسیدان ها را دارد استفاده کنید.

   2. مهم ترین ویتامین برای درشت ماندن چشم‌ها شامل چه چیزهایی می‌شود؟

هویج به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان می تواند در سلامت چشم کمک بسیاری کند، همچنین به علت داشتن ویتامین A فراوان در بینایی چشم ها اثری فراوانی دارد .

   3. آیا چشم‌ها هم به ورزش نیاز دارند؟

ورزش های مناسب برای چشم، بسیار توصیه می شود همانطور که می دانید چشم نیز مانند سایر اعضای بدن به ورزش نیاز دارد. با حرکت مردمک چشم و پلک زدن های مداوم می توان این ورزش ها را انجام داد.

  4. یکی از دلایل سیاهی دور چشم چیست؟

استفاده زیاد و مداوم از مواد آرایشی به دلیل داشتن مواد شیمیایی زیادی که دارند، در دراز مدت سبب سیاهی دور چشم شما می شود.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.