تاریخ انتشار: جولای 30, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات
رفع سکه سکه نوزاد

رفع سکه سکه نوزاد چگونه است؟ پرستار کودک در منزل چگونه می تواند برای رفع سکه سکه نوزاد اقدام کند؟ در مجموعه پرستاری (پرستار اول ) این مطالب را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

سکسکه یکی از متداول ترین مشکلاتی است که انسان ها و حتی نوزادان با آن مواجه می شود. این حالت هیچ گونه دردی به همراه ندارد و نمی توان آن را به عنوان یک بیماری تلقی کرد.

به صورت کلی سکسکه نوزاد و یا حتی بزرگسالان زمانی ایجاد می شود که دیافراگم منقبض شود و هوا از بین تار های صوتی با فشار خارج شود. در چنین حالتی سکسکه ایجاد می شود.

بروز سکسکه در نوزادان باعث کلافه شدن آنها می شود و در صورتی که برای مدت طولانی ادامه پیدا کند، باعث درد در قفسه سینه آنها می شود.

از این جهت رفع سکه سکه نوزاد توسط پرستار کودک در منزل و یا والدین او از اهمیت زیادی برخوردار است که این عزیزان باید راهکارهای موثر در این زمینه را بدانند.

 

همچنین بخوانید: نگهداری سالمند، پرستار سالمند

 

 

 

رفع سکه سکه نوزاد

رفع سکه سکه نوزاد توسط پرستار کودک در منزل

 

بروز سکسکه در نوزادان به گونه ای است که مسائل مختلفی باعث بروز آن می شود و به همین دلیل برای اینکه یک پرستار کودک در منزل بتواند این مشکل را برطرف کند لازم است تا در ابتدا علل سکسکه را تشخیص دهید و سپس برای برطرف کردن آن اقدام نماید. اصلی ترین دلایلی که باعث بروز سکسکه در نوزادان می شوند به همراه روش های درمان آن از قبیل زیر خواهند بود:

 

خوردن شیر به میزان بسیار زیاد

 

مصرف بیش از حد شیر توسط نوزادان باعث متورم شدن و فشار آمدن به دیافراگم آنها می شود و با منقبض شدن دیافراگم که از اصلی ترین عضله های تنفسی است، سکسکه به وجود می آید.

از این جهت پرستار کودک در منزل و یا والدین او باید به میزان شیر مورد نیاز کودک توجه داشته باشند و مانع از مصرف بیش از حد شیر توسط نوزاد شوند تا از بروز سکسکه در او جلوگیری به عمل آید.

 

 

 

رفع سکه سکه نوزاد

بلعیدن هوای زیاد در حین مکیدن شیر

 

در بسیاری از مواقع نوزادان برای تنفس کردن در حین شیر خوردن مقدار زیادی هوا را می بلعند که این هوا به معده آنها وارد می شود و اعصاب معده را تحریک می کند. در چنین شرایطی والدین و پرستار در منزل باید به صدای شیر خوردن نوزاد گوش دهد و در صورتی که احساس کند نوزاد با سر و صدای زیادی شیر می خورد باید پی ببرد که هوا به معده او وارد می شود و در نتیجه باید پوزیشن او را تغییر دهد تا سر و صدای زیاد در حین شیر خوردن قطع شود و از طرف دیگر هوا وارد معده نوزاد نشود.

 

 

ریفلاکس معده

 

ریفلاکس معده یکی از شایع ترین علل بروز سکسکه در نوزادان است که به دلیل ضعیف بودن دریچه کاردیا محتویاتی که در معده نوزاد موجود هستند به سمت مری بالا می آیند و در پی آن انقباضات منظمی به وقوع می پیوندد که باعث بروز سکه سکه در نوزاد می شود. برای رفع سکه سکه نوزاد در چنین شرایطی بهتر است که عارق نوزاد گرفته شود و یا از مصرف بیش از حد شیر توسط نوزاد جلوگیری به عمل آید تا مانع از بروز این مشکل در نوزاد شد.

 

 

 

 

رفع سکه سکه نوزاد

نفخ معده

 

نفخ معده به وفور در نوزادان و کودکان اتفاق می افتد و عاملی برای بروز سکه سکه در نوزاد خواهد بود. به این منظور لازم است تا برای رفع سکه سکه نوزاد و جلوگیری از بروز آن بر اساس نفخ معده از شیشه های ضد نفخ استفاده کرد و یا اگر نوزاد شیر مادر را مصرف می کند، باید زاویه دهان و پستان مادر را به شکلی تنظیم کرد که لب پایین نوزاد در حین شیر خوردن کاملا به عقب برود.

 

 

کلام پایانی

 

رفع سکه سکه نوزاد را در مجموعه پرستار اول با هم بررسی کردیم و اصلی ترین علل آن را بر شماردیم. لازم به ذکر است که علل دیگری نیز همچون: کاهش دما، الودگی هوا، آسم و …. نیز میتوانند باعث بروز سکه سکه در نوزاد شوند که باید به انها نیز دقت داشته باشید.

در صورتی که قصد دارید یک پرستار نوزاد در منزل کاربلد برای مراقبت از نوزاد خود استخدام کنید، از مجموعه پرستار اول و نیروهای متخصص آن همکاری دریافت کنید.

 

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.