تاریخ انتشار: دسامبر 27, 2017نویسنده: دسته بندی: کودک
دستمزد پرستار بچه

دستمزد پرستار بچه چگونه محاسبه می شود:

دستمزد پرستار بچه: با توجه به نیاز روزافزون خانواده ها در تهران به پرستار کودک در منزل این سوال پیش می آید که خانواده ها چه مبلغی را برای استخدام پرستار بچه در منزل باید در نظر داشته باشند؟

حقوق و دستمزد پرستاران بچه با توجه به شرایط ذکر شده در زیر متغیر خواهد بود:

شرح وظایف پرستار بچه که باید در منزل یا محیط کار باید آن را بر عهده بگیرد.

تعداد ساعات کاری پرستار بچه که موظف است در طی هفته و در طی شبانه روز آن را پر کند نیز عامل مهمی در دستمزد پرستار بچه دارد.

دستمزد پرستار بچه

 

مقطع کاری پرستار بچه:

مقطع کاری پرستار کودک بر میزان دستمزد پرستار بچه تاثیر می گذارد(مقطع کاری به این معنی می باشد که پرستار بچه را شما روزانه استخدام کرده اید و یا شبانه روزی؟ و یا هفته ای چند روز یا چند ساعت؟).  پرستاران بچه که به صورت شبانه روزی کار می کنند مبالغ بالاتری را به نسبت پرستار بچه که به صورت روزانه کار می کند دریافت می کنند. دستمزد پرستار بچه که مقطعی کار می کند به صورت ساعتی محاسبه می گردد. البته این دستمزد برای ماه حساب می شود. پرستار بچه در هفته یک روز تعطیل است و کلیه ی تعطیلات رسمی را نیز تعطیل می باشد. البته در این تعطیلات و یک روز مرخصی در هفته دستمزد پرستار بچه کسر نمی گردد بلکه محاسبه می شود.

تعداد فرزندان تحت مراقبت پرستار بچه بر دستمزد پرستار بچه تاثیر می گذارد(ممکن است شما از پرستار بچه انتظار داشته باشید که یک بچه را نگهداری کند و یا عهده دار پرستاری از چند بچه باشد) .

وظایف محوله در منزل به پرستار بچه می تواند در دستمزد پرستار بچه تاثیر بگذارد(شما ممکن است از پرستار بچه خود انتظار داشته باشید که علاوه بر نگهداری و مراقبت از بچه امور منزل را نیز انجام دهید و یا در آوردن و بردن به مهد کودک یا مدرسه به شما یاری رساند. در برخی مواقع تعداد افراد ساکن در منزل ممکن است وظایف دیگری به پرستار بچه بسپارند که این مورد نیز حتما در دستمزد پرستار بچه بی تاثیر نخواهد بود).

تعداد اعضای خانواده در منزل(چد نفر در منزل ساکن هستند؟ آیا شما خانواده پرجمعیتی هستید و یا نه؟ تعداد اعضای خانواده شما بر دستمزد پرستار بچه تاثیر دارد. خانواده های کم جمعیت به نسبت خانواده های پرجمعیت دستمزد پرستار بچه کمتری پرداخت می کنند. و خانواده های شلوغ و پر جمعیت دستمزد پرستار بچه را با درصد بالاتری پرداخت می نمایند) .

مکان زندگی: آیا شما در محله های پر تردد و خوش مسیر از نظر حمل و نقل شهری زندگی می کنید یا در حومه شهر؟ آیا تردد به منزل شما راحت است و یا مستلزم صرف هزینه های بالایی می باشد؟ زندگی در حومه شهر امکان رفت و آمد راحت را از پرستار بچه سلب می کند در حالی که اگر منزل شما نزدیک اتوبوس و یا مترو باشد تعداد پرستار بچه های که برای شما اعزام خواهد به مراتب بیشتر خواهد بود و این سبب می شود که هزینه پرستار بچه نیز کمتر باشد.

دستمزد پرستار بچه

تحصیلات پرستار بچه بر دستمزد پرستار بچه تاثیر می گذارد؟

مدرک تحصیلی پرستار بچه: اگرشما پرستار بچه ای را لازم داشته باشید که مدرک تحصیلی مرتبط مانند روانشناسی کودک و یا علوم تربیتی داشته باشد دستمزد پرستار بچه را که باید پرداخت کنید به مراتب بیشتر خواهد بود به این دلیل که شما یک نیروی متخصص را جهت پرستاری از بچه خود انتخاب کرده اید. اگر شما نیاز به پرستار با تحصیلات پایین تر دارید دستمزد پرستار بچه شما پایین تر خواهد.

تجربه کاری پرستار بچه(پرستار پچه که دارای تجربه کاری بالا می باشد دستمزد بالاتری را درخواست خواهد کرد. تجربه ی کاری در پرستاری از بچه بسیار باارزش می باشد. پیدا کردن پرستاری که بتواند تجربه را با تحصیلات در هم آمیزد بسیار سخت می باشد. ولیکن شما می توانید پرستار بچه ای را انتخاب کنید که تجربه کار در مهد کودک و یا مراکز آموزشی را داشته باشد و یا دوره های مرتبط را در خصوص پرستار بچه دیده باشند مانند دوره های کودک یاری و یا مربی آموزشی. اگر شما خواهان به کار گیری این پرستاران باشید دستمزد پرستار بچه را نیز باید به مراتب بالاتر پرداخت نمایید.

دستمزد پرستار بچه

سن پرستار بچه:

سن پرستار کودک: پیشنهاد ما به شما در خصوص سن پرستار بچه شما با توجه به سن بچه شما متفاوت خواهد بود اگر بچه شما کم سن می باشد یا نوزاد و یا تازه متولد شده است پرستار بچه ای است که سن او میان سال و یا بالاتر باشد در خصوص دستمزد پرستار بچه با این شرایط می توان نتیجه گرفت که این افراد دستمزد پرستار بچه را بالاتر درخواست می نمایند. پرستار بچه حدقل باید ۲۲ ساله باشد که  شناخت کافی در خصوص کودک و نوزاد داشته باشد. البته افرادی که خود تجربه مادر شدن داشته باشند می توانند از پس نوزاد نیز برآیند.

در این جا برخی از نرخ های رایج در محاسبه دستمزد پرستار بچه به اختصار بیان شده است:
پرستار بچه روزانه( ساعات کاری ۸ ساعت در روز که بین ۸ الی ۸ شب گنجانده شود). روزهای شنبه تا پنج شنبه با دستمزد ۱۲۰۰۰۰۰۰ هزار ریال

پرستار بچه روزانه (۱۲ ساعت کاری) روزهای شنبه تا پنج شنبه بدون امور منزل با دستمزد ۱۶۰۰۰۰۰۰ هزار ریال

پرستار بچه روزانه(۸ ساعت کاری ۲ روز در هفته) با دستمزد ۶۰۰۰۰۰۰ هزار ریال

پرستار بچه روزانه (۳ روز کاری  ۸ ساعت کاری) با دستمزد ۹۰۰۰۰۰۰ هزار ریال

پرستار بچه روزانه (۴ وز کاری ۸ ساعت کری) با دستمزد ۱۱۰۰۰۰۰۰ هزار ریال

پرستار شبانه روزی بچه( شنبه تا پنج شنبه/نگهداری یک کودک) ۱۸۰۰۰۰۰۰ هزار ریال

پرستار شبانه روزی بچه دوقلو  (شنبه تا پنج شنبه) ۲۲۰۰۰۰۰۰ هزار ریال

پرستار شبانه روزی بچه با امور منزل(شنبه تا پنج شنبه) با دستمزد ۲۳۰۰۰۰۰۰ هزار ریال

موسسه پرستاری پرستار اول

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.