تاریخ انتشار: اکتبر 1, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات, کودک
پرستاران بیماران اوتیسم چه ویژگی باید داشته باشند؟

به دلیل حساسیت هایی که بیماران اوتیسم برای مراقبت و یادگیری بسیار مهم است که پرستاری که استخدام می کنید تجربه و انرژی لازم برای وقت گذراندن با فرد اوتیسمی داشته باشد. ایجاد اعتماد و دوستی کلید اصلی رابطه پرستار و بیمار اوتیسمی است. در غیر این صورت پرستار هیچ شانسی برای مراقبت از فرزند شما ندارد. در این مقاله از سایت پرستار اول می خواهیم به این سوال که ” پرستاران بیماران اوتیسم چه ویژگی باید داشته باشند؟” پاسخ دهیم، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

اوتیسم (ASD) چیست؟

اختلال طیف اوتیسم (ASD)  یک ناتوانی رشدی است که به دلیل تفاوت در مغز ایجاد می شود. افراد مبتلا به ASD  اغلب در برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی و رفتارها یا علایق محدود یا تکراری مشکل دارند. بیماران مبتلا به ASD   نیز ممکن است روش های مختلفی برای یادگیری، حرکت یا توجه داشته باشند.  بیماری به طور معمول قبل از دو یا سه ‌سالگی کودک قابل تشخیص است. بیمار اوتیسمی نیاز به مراقبت دائمی دارد، به همین دلیل استخدام پرستار بیماران اوتیسمی از ضرورت‌های والدین شاغل محسوب می‌شود.

 

بیماران اوتیسم

 

علائم اوتیسم در کودکان

علائم اوتیسم در کودکان خردسال عبارتند از:

اجتناب از تماس چشمی، وقتی به آنها لبخند می زنید فقط نگاه می کنند، اگر طعم، بو یا صدای خاصی را دوست نداشته باشند بسیار ناراحت می شوند، حرکات تکراری مانند تکان دادن دست، تکان دادن انگشتان یا تکان دادن بدنشان دارند و به اندازه بچه های دیگر صحبت نمی کند.

علائم اوتیسم در کودکان بزرگتر عبارتند از:

به نظر نمی رسد بفهمد دیگران چه فکر یا احساسی دارند، گفتن احساسشان برایشان سخت است، داشتن علاقه بسیار شدید به موضوعات یا فعالیت های خاص، دوست یابی برایشان سخت است یا ترجیح می دهند تنها باشند و اگر از آنها بخواهید کاری انجام دهند بسیار ناراحت می شوند.

 

برای ارتباط با مشاوران مجرب و دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با جذب انواع پرستار (سالمند ، بیمار و کودک) در کمترین زمان به صورت آنلاین کلیک کنید.

 

پرستار بیمار اوتیسم

 

ویژگی های پرستار بیماران اوتیسم

پرستار بیماران اوتیسمی باید دانش و مهارت‌های خاصی داشته باشد، یک پرستار خوب باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

1.دوره کودکیاری را طی کرده باشد.

2.نسبت به اوتیسم و بیماران مبتلا به آن آگاهی کامل داشته باشد.

3.پرستار بیماران اوتیسمی باید بتواند برنامه روتین وی را دنبال کند.

4.کودک مبتلا به اوتیسم حساس است و به ‌سرعت با کوچک‌ترین تنشی به هم می‌ریزد، پرستار باید صبور باشد و کودک را آرام کند.

5.پرستار باید خلاق باشد و در صورتی ‌که بیمار اوتیسمی علاقه‌ ای به حرف ‌زدن نداشت، راه‌های دیگری برای ارتباط گرفتن با کودک پیدا کند.

6.این کودکان علایق محدودی دارند، به همین علت پیدا کردن کسی که بتواند با آن‌ها هم‌ بازی شود کار ساده‌ای نیست.

 

 

بیماران اوتیسم

نکاتی تکمیلی مراقبت از بیماران اوتیسم

برای این که بتوانید محیطی امن برای این کودکان ایجاد کنید، به موارد زیر توجه کنید:

اگر لازم است تا کودک اوتیسمی را معاینه کنید، این کار را در یک محیط ساکت و امن انجام دهید.تجهیزات پزشکی را از محیط دور کنید و نور اتاق را کم و دمای محیط را تنظیم کنید.

در حضور کودک با والدین او صحبت کنید، درباره راه‌های آرام‌ کردن کودک، سوابق درمانی و واکنش‌های او بپرسید، این کار اعتماد کودک را جلب می‌کند.

معاینه را از چشم‌ها آغاز کنید، اگر کودک همکاری کرد به ‌تدریج دست‌ها و پاها و سایر اندام‌هایش را بررسی کنید. یادتان باشد بیمار اوتیسمی به لمس بسیار حساس است و به ‌سرعت دچار استرس می‌شود.

مراقبین بیمار اوتیسمی باید افراد ثابتی باشند و به طور مداوم تغییر نکنند. افراد جدید او را دچار آشوب و استرس می‌کنند. یک برنامه روتین داشته باشید و در روند آن تغییری ایجاد نکنید. در صورت مواجه شدن با تغییرات اجتناب ‌ناپذیر ابتدا با خود بیمار روند جدید را طی کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت پرستار اول به طور کلی به بررسی بیماران اوتیسم در کودکان و ویژگی های پرستاران بیمار اوتیسمی پرداختیم. ما در مجموعه پرستار اول همواره سعی می کنیم با صحبت درباره موضوع های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک، سالمند و بیمار با ما در تماس باشید.

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.