تاریخ انتشار: نوامبر 20, 2022نویسنده: دسته بندی: بیماری
تاثیر قرص B2 در آزمایش ادرار اعتیاد چیست؟

امروز تمامی سازمان ها و ادارات برای جذب نیرو انجام آزمایش اعتیاد را جزء شرایط استخدام خود قرار داده اند. حتی انجام ازدواج نیز نیازمند تست اعتیاد است.

رایج ترین تست عدم اعتیاد، آزمایش اعتیاد از طریق ادرار است. جواب این آزمایش نشان می‌دهد که آیا فرد به الکل یا مواد مخدر دیگر اعتیاد دارد یا پاک است. این جواب از طریق تحلیل ادرار فرد توسط کارشناس آزمایشگاه انجام می‌شود.

یکسری داروها هستند که مصرف آنها در نتیجه آزمایش خلل ایجاد می کند؛ به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود حداقل دو روز قبل از آزمایش از مصرف هرگونه مواد شبه مخدر بپرهیزند. در ادامه مطلب به بررسی تاثیر قرص B2 در نتیجه تست اعتیاد می‌پردازیم.

قرص B2 در آزمایش ادرار اعتیاد

ترک.قرص.ب.2

آزمایش خون روش مناسبی جهت تشخیص مصرف دارو B2 نیست.

قرص b2 از جمله داروهای ترک اعتیاد محسوب می‌شود که به صورت زیرزبانی تجویز می‌گردد. اگر فرد قبل از آزمایش اعتیاد این قرص را مصرف کند اعتیاد آن در آزمایش مشخص نمی‌شود و جواب تست اعتیاد او منفی می‌شود.

از این رو بسیاری از افراد که قصد دارند جواب تست اعتیادشان منفی شود، قبل از انجام آزمایش اقدام به مصرف قرص B2 می کنند. اما اگر آزمایشات دقیق تر انجام شود مصرف قرص b۲ در جواب تست نشان داده خواهد شد.

مصرف قرص b۲ همچنین در آزمایش خون، آزمایش بزاق و مو نیز تشخیص داده می‌شود. اگرچه این نوع آزمایش ها بسیار کم و به صورت تخصصی انجام می‌شوند و از طرفی کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌هایی که این گونه آزمایشات را انجام دهند محدود است.

ولی در هر صورت این امر امکان پذیر است. ادرار تنها آزمایش متداول برای تشخیص مصرف قرص b۲ می‌باشد. توجه داشته باشید که اگر این قرص در دوز مناسب و کنترل شده مصرف نشود ممکن است بر عکس عمل کند و خطرات جبران ناپذیری حتی بیشتر از مواد مخدر بر روی فرد مصرف کننده داشته باشد بطوری که نیازمند خدمات پرستاری شود.

قرص b۲ به مدت ۶ روز می تواند در ادرار فرد باقی بماند و جواب تست را مثبت کند. این میزان در تست مو تا ۹۰ روز نیز پایدار است. از آنجایی که ماندگاری قرص b۲ در خون تنها دو روز می‌باشد آزمایش خون روش مناسبی جهت تشخیص مصرف این دارو نیست.

پیشنهاد می‌شود: روش تشخیص قرص متادون تقلبی

عوارض مصرف و ترک قرص B2

قرص.ب.2

عوارض مصرف و ترک قرص B2

عملکرد قرص b۲ مانند کدئین، مورفین و متادون می‌باشد و مصرف خودسرانه آن دارای عوارض متعددی است. از پیامدهای مصرف قرص b۲ می‌توان به ایجاد حالت سرخوشی و مشکلات تنفسی اشاره کرد. عوارض جسمی و روانی نیز از دیگر علائم مصرف طولانی مدت قرص B2 است.

قرص b۲ معمولاً به عنوان یک جایگزین درمانی برای ترک اعتیاد به جای متادون تجویز می‌شود. از عوارض ترک ناگهانی قرص b۲ می‌توان به علائمی مانند اسهال، تب، افسردگی، خستگی و اضطراب اشاره کرد.

کمر درد و سردرد، تنگی نفس و تغییر مردمک چشم نیز از عوارض جانبی ترک قرص b۲ است. پس برای جلوگیری از عواقب ناخوشایند ترک این دارو بهتر است قبل از اقدام برای ترک قرص b۲ با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

نوشیدن آب زیاد، ورزش کردن و استفاده از مواد غذایی سالم می‌تواند به خروج هر چه زودتر این دارو از بدن کمک کند. اما عوارض مصرف این دارو زیاد بوده و به موارد گفته شده ختم نمی‌شود.

مشکلات پوستی مانند خارش، کهیر، جوش و کبودی از عوارض جدی استفاده از قرص b۲ است. تنگی نفس، خونریزی، معده درد و کمبود اشتها نیز از دیگر عوارض مشکل ساز مصرف این دارو می‌باشد.

در صورت بروز همچین شرایطی احتمال دارد شما به وجود یک پرستار در منزل احتیاج پیدا کنید در این صورت می‌توانید از موسسه پرستاری پرستار اول کمک بخواهید. قرص b۲ عوارض کمتری نسبت به مورفین دارد و تاثیر کمتری بر روی روده می گذارد. همچنین تاثیر سرکوب کنندگی سیستم ایمنی بدن در قرص b۲ نسبت به مورفین کمتر است.

پیشنهاد مقاله : باریم انما و عکس رنگی روده چگونه انجام می گیرد؟

سخن پایانی

باید بدانید که اگر چه قرص B2 یا Buprenorphine در کلینیک های ترک اعتیاد برای امر ترک مواد تجویز می‌شود؛ اما خود جزو مواد مخدر است. این قرص برای ترک مورفین، هروئین و سایر مواد مخدر در کلینیک زیر نظر پزشک مورد استفاده بیماران معتاد قرار می‌گیرد.

توصیه اکید داریم که هیچگاه نباید از این دارو در دوز بالا یا پایین استفاده کرد. مصرف B2 به طور اصولی با دوز کنترل شده فقط تحت نظر پزشک امکان پذیر است.


سوالات متداول 

قرص ب 2 چیست؟

قرص B2 در کلینیک های ترک اعتیاد برای امر ترک مواد تجویز می‌شود؛ اما خود جزو مواد مخدر است. این قرص برای ترک مورفین، هروئین و سایر مواد مخدر در کلینیک زیر نظر پزشک مورد استفاده بیماران معتاد قرار می‌گیرد.

قرص ب2 در ازمایش اعتیاد چه تاثیری دارد؟

اگر فرد قبل از آزمایش اعتیاد این قرص را مصرف کند اعتیاد آن در آزمایش مشخص نمی‌شود و جواب تست اعتیاد او منفی می شود.

قرص ب 2 چند روز در بدن میماند؟

به مدت ۶ روز می تواند در ادرار فرد باقی بماند و جواب تست را مثبت کند. این میزان در تست مو تا ۹۰ روز نیز پایدار است.

عوارض قرص ب 2 چیست؟

ایجاد حالت سرخوشی و مشکلات تنفسی اشاره کرد. عوارض جسمی و روانی نیز از دیگر علائم مصرف طولانی مدت قرص B2 است. همینطور کمر درد و سردرد، تنگی نفس و تغییر مردمک چشم نیز از عوارض جانبی ترک قرص b۲ است.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.