تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: بیماری
روش تشخیص قرص متادون تقلبی

روش تشخیص قرص متادون تقلبی بسیار مهم است. زیرا سلامتی کسانی که مجبور به مصرف قرص متادون هستند اگر به جای قرص اصلی نمونه های تقلبی آن را مصرف کنند.

به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند. در ادامه این مطلب از خدمات پرستاری پرستار اول تصمیم داریم در رابطه با روش های تشخیص قرص متادون اصل از تقلبی یکسری اطلاعاتی ارائه دهیم اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می‌خواهید در این زمینه سطح آگاهی خود را افزایش دهید پیشنهاد می‌دهیم تا انتها همراه ما باشید.

روش.تشخیص.قرص.متادون.تقلبی

قرص متادون نوعی دارویی صنعتی که مخدر نیز است.

قرص متادون چیست؟

قبل از آنکه در رابطه با روش تشخیص قرص متادون تقلبی صحبت کنیم لازم است که ابتدا در مورد خود قرص متادون توضیحاتی را ارائه دهیم.

قرص متادون یک نوع دارویی صنعتی است که مخدر نیز می‌باشد. حتی میزان اعتیاد آوری قرص متادون متاسفانه در رابطه با هروئین و مرفین نیز بالاتر است. در حال حاضر از قرص متادون به عنوان یک داروی کمک کننده جهت ترک اعتیاد به هروئین و دیگر مواد مخدر استفاده می‌شود.

همانطور که گفتیم متادون یک نوع قرص مصنوعی مخدر است که در اشکال مختلف آمپول، قرص و شربت وجود دارد.

کسانی که قرص متادون مصرف می‌کنند تا ۲۴ ساعت می‌تواند از رفتن به سمت هروئین خودداری کنند. در حال حاضر می‌توان از متادون به عنوان موثرترین روش برای ترک اعتیاد به هروئین یاد کرد. البته استفاده از متادون برای تسکین سرفه های غیر ارادی و دردهای مزمن نیز رایج است.

پیشنهاد مقاله : چگونه داروهای تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟

عوارض مصرف قرص متادون

همانطور که متوجه شدید قرص متادون یک داروی مخدر است که به منظور کنترل اعتیاد مورد مصرف قرار می‌گیرد. اما باید بگویم که مصرف این قرص نیز خالی از عارضه نیست و یکی از مهم ترین و شایع ترین عوارض آن اعتیاد به این قرص است. همچنین کسانی که به مصرف قرص اعتیاد روی می‌آورند نسبت به دیگر مواد مخدر شرایط سخت تری برای ترک دارند. زیرا مصرف قرص متادون ممکن است ماه ‌ها و یا حتی در برخی موارد سال ها به طول بیانجامد.

علاوه بر این برخی از دیگر عوارض رایج قرص متادون شامل موارد زیر است.

  • گر گرفتگی و تعریق
  • یبوست
  • سرگیجه
  • عدم تحمل گرما
  • انقباض مردمک ها
  • غش
  • تهوع و استفراغ
  • کاهش فشار خون
  • اختلال حافظه
  • افزایش وزن
  • دردهای شکمی
  • بی قراری
  • سرگشتگی و آپنه خواب
  • عوارض جلدی
  • خارش پوست
  • اشکال در نعوظ و انزال
  • میل جنسی مردان و زنان
روش.تشخیص.قرص.متادون.تقلبی

حجم زیادی از قرص های متادون موجود در بازار تقلبی هستند.

پیشنهاد مقاله : علائم گرفتگی رگ قلب، تشخیص و روش های درمان

چگونه میتوان قرص متادون تقلبی را از اصل تشخیص داد؟

روش تشخیص قرص متادون تقلبی چندان کار راحتی نیست. به همین دلیل کسانی که مجبور به مصرف قرص متادون هستند برای آنکه بتواند به داروی اصل دسترسی داشته باشند حتماً باید به یک مرجع کاملاً مطمئن و قابل اعتماد مراجعه کنند.

  1. بررسی بسته دارویی قرص
  2. بررسی ظاهر قرص
  3. عدم وجود مهر و موم مخدوم

متاسفانه حجم زیادی از قرص های متادون موجود در بازار تقلبی هستند. همین امر به نوعی شرایط دسترسی به قرص متادون اصل را برای مصرف کنندگان آن با چالش مواجه کرده است. به طور کلی برای تشخیص قرص متادون اصل از تقلبی راهکارهای زیر ارائه می‌شود.

1. بررسی بسته دارویی قرص

یکی از بهترین و همچنین ساده ترین روش ها برای بررسی تقلبی بودن قرص متادون بسته آن است. به عنوان مثال در صورتی که بسته دارویی قرص متادون حاوی فونت های غیر معمول، غلط های املایی و رنگ چاپ نامناسب باشد به احتمال زیاد تقلبی است.

2. بررسی ظاهر قرص

دیگر روش تشخیص قرص متادون تقلبی بررسی ظاهر قرص است. در واقع کسانی که قرص متادون مصرف می‌کنند باید هر بار که قرص جدید تهیه می کنند ظاهر آن را با نمونه های مشابه قبلی مقایسه کنند. در صورت مشاهده هرگونه تفاوت ظاهری بین قرص های جدید و قدیمی باید در اصل بودن آنها شک کرد.

3. عدم وجود مهر و موم مخدوم

همه مهر و موم های موجود بر روی بسته دارویی قرص متادون باید کاملاً واضح باشند. بنابراین وجود هرگونه مهر و موم مخدوم  روی بسته قرص متادون نشان از تقلبی بودن آن است.

پیشنهاد مقاله : بررسی مشکلات مری – راه های تشخیص مشکلات مری

نتیجه گیری

روش تشخیص قرص متادون تقلبی شامل موارد متعددی است. اما به طور کلی برای تهیه قرص متادون اصل بهترین و مهمترین راهکار این است که به مراکز معتبر و قابل اعتماد مراجعه شود. همچنین بررسی مشخصات ظاهری و شکل بسته بندی قرص نیز از جمله عواملی است که برای تشخیص قرص متادون اصل از تقلبی می تواند موثر باشد.

شما در این مطلب با درمان اسهال با روشهای فوری و خانگی آشنا شدید؛ در صورتیکه نیاز به ارائه خدمات پرستاری، اعزام پرستار و یا استخدام پرستار کودک، پرستار بیمار، پرستار سالمند و پرستار در منزل دارید می توانید از موسسه پرستاری پرستار اول نسبت به این موضوع اقدام کنید.


سوالات متداول

قرص متادون چیست؟

یک نوع داروی صنعتی است که مخدر هم می‌باشد اما متادون به عنوان یک داروی کمک کننده جهت ترک اعتیاد به هروئین و دیگر مواد مخدر استفاده می‌شود.

موارد مصرف قرص متادون کجاست؟

برای ترک اعتیاد به هروئین، تسکین سرفه های غیر ارادی و دردهای مزمن نیز رایج است، دردهای مزمن نیز رایج است.

روش تشخیص قرص متادون اصل چیست؟

متاسفانه حجم زیادی از قرص های متادون موجود در بازار تقلبی هستند. همین امر به نوعی شرایط دسترسی به قرص متادون اصل را برای مصرف کنندگان آن با چالش مواجه کرده است.

عوارض قرص متادون چیست؟

تغییر دوز دارو به صورت خودسرانه یا مصرف غیر قانونی متادون ممکن است موجب اوردوز یا مسمومیت با دارو شود. در صورت دیدن این علائم به مراکز درمان مسمومیت مراجعه نمایید: تنفس آهسته یا ضربان قلب کند.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.