تاریخ انتشار: اکتبر 18, 2022نویسنده: دسته بندی: بیماری
روش درمان فشار خون پایین – علائم مهم فشار خون پایین

مقدمه

آیا می دانید روش درمان فشار خون پایین شامل چه مواردی می شود؟ همانطور که مستحضر هستید فشارخون یک محدوده معین دارد اگر افراد سالم فشار خون کمتر یا بیشتر از محدوده معین داشته باشند، برای آنان خطرناک است.

به طور معمول فشار خون ۱۲۰ بر ۸۰ میلی متر جیوه، فشار خون مناسب برای افراد بزرگسال می باشد. اگر فشار خون فردی از این محدوده کمتر باشد، فرد مبتلا به فشار خون پایین است. لازم به ذکر است که محدوده فشار خون با توجه به وضعیت سلامت جسمانی، سن، بارداری و فعالیت های فرد متغیر است.

به عنوان مثال امکان دارد فشار خون نرمال در یک فرد برای فرد دیگر افزایش فشار خون به حساب بیاید. در کل باید گفته شود که قرار گرفتن فشار خون بیش از حد نرمال یا کمتر از آن برای افراد امکان دارد خطرناک باشد

به همین دلیل آن باید برای نگهداری از عزیزان خود که به این بیماری مبتلا هستند پرستار در منزل را استخدام کنند، این فرد میتواند با انجام اقدامات لازم روند بهبودی بیماری را افزایش دهد.

علائم فشار خون پایین

امکان دارد فشار خون پایین در اکثر افراد بدون هیچ علائمی باشد، اما اگر فردی افت فشار خون را به طور بیماری و به صورت مکرر تجربه کند دارای علائم زیر است:

  • غش
  •  سرگیجه
  •  عدم تمرکز
  •  حالت تهوع
  •  مشکلات بینایی
  •  سردرد
  •  خستگی
  •  رنگ پریدگی

علائم فشار خون پایین

عوامل موثر در کاهش فشار خون

کاهش فشار خون امکان دارد در هر فردی دیده شود، زیرا عوامل گوناگونی بر افت فشار خون تاثیر گذار هستند، که در ادامه مطالب به چند مورد اشاره شده است:

افزایش سن و پیری

طی تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده است که بزرگسالان و سالمندان بیشتر از افراد دیگر دچار بیماری‌های فشار خون می شوند دلیل این موضوع تغییرات جسمی و روحی گوناگونی است، که به دلیل افزایش سن در سالمندان به وجود می‌آید. برای نگهداری از آنان می توان پرستار سالمند را استخدام کرد.

تاثیر بارداری بر افت فشار

مادران باردار افت فشار خون را در برهه ای از زمان تجربه می‌کنند، به طور معمول افت فشار خون تا هفته ۲۴ بارداری رخ میدهد، که معمولا هیچ خطری ندارد اما باید کنترل شود.

مصرف دارو

یکی دیگر از عوامل موثر در فشار خون پایین استفاده از بعضی از داروها است. به عنوان مثال داروهای تجویزی برای بیماری های قلبی، داروهای ادرارآور و قرص های ضد افسردگی باعث تشدید فشار خون می شوند.

درمان فشار خون پایین

اگر شما یا هریک از اطرافیانتان دچار فشار پایین خون پایین ناگهانی شد، می‌توان با انجام چند روش ساده در یک مدت زمان کوتاه وضعیت بیمار را بهبود بخشید، اگر فرد به مدت طولانی بیماری فشار خون را تجربه می کند و از داروهای فشار خون، مصرف می‌کند.

تنها با مصرف قرص تنظیم فشار وضعیت او بهبود می‌یابد، اما در غیر این صورت می‌توان روش های زیر را انجام داد. لازم به ذکر است که پرستار بیمار در منزل در زمینه انواع بیماریها اطلاعات لازم را فرا گرفته است و می‌تواند بهترین اقدامات را انجام دهد:

بالا دادن پاها

فردی که دچار افت فشار خون شده است باید به آرامی دراز بکشد و پاهای خود را بالاتر از سرش قرار دهد، تا عمل خونرسانی به راحتی انجام شود.

مصرف نمک

نمک موجب افزایش سریع فشار خون می‌شود که در مواقع افت فشار بهترین روش مصرف مقداری نمک است.

خوردن شیرینی جات

شیرینی جات برای درمان فشار خون پایین

علیرغم نمک شیرینی جات نیز در افزایش فشار خون تاثیر گذار هستند بنابراین می‌توان با مصرف یک لیوان آب قند فشار خون را افزایش داد.

مصرف غذا های حاوی اسید فولیک و ویتامین b12

این مواد در تنظیم فشار خون تاثیر گذار هستند، افراد می توانند آن را در غلات غنی شده، جگر، لوبیا قرمز، تخم مرغ، گوشت گوسفند و گاو دریافت کنند.

نوشیدن آب کافی

مصرف آب کافی در طول روز در تنظیم فشار خون بسیار تأثیرگذار است، افراد می‌توانند با هیدراته نگه داشتن بدن خود دچار افت فشار خون  نشوند.

سخن پایانی

همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید افت فشار خون امکان دارد در هر شرایطی و در تمام گروه های سنی اتفاق بیفتد، بنابراین افراد باید با آگاهی از روش‌ های درمانی ساده به بهبود وضعیت بیمار مبتلا کمک کند،

همچنین یکی دیگر از راهکارهای نگهداری از افرادی که دچار افت فشار خون به طور مداوم هستند استخدام پرستار در منزل برای ارائه خدمات پرستاری به آنهاست.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.