تاریخ انتشار: نوامبر 20, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
انواع بیماری های کلیوی، بیماری کلیه چیست؟

کلیه را می توان یکی از اعضای مهم بدن نام برد. کلیه ها معمولاً در دو طرف بدن قرار می گیرند و نقش بسیار مهمی در بدن را ایفا می کنند.

کلیه ها برای ایجاد هورمون های مهم بدن فعالیت می کنند. لذا در صورتی که به این عضو مهم از بدن آسیبی وارد شود مشکلات مختلفی در بدن به وجود خواهد آمد و عملکرد بدن دچار اختلال خواهد شد.

بیماری های کلیوی نمونه های مختلفی دارند و این بیماری ها باعث می شوند که مشکلات بسیار زیادی در بدن شما به وجود آید. لذا ما در این متن قصد داریم تا بیماری های کلیه و مشکلاتی که ممکن است در بدن شما به وجود آید را مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه متن علائم و چگونگی درمان را هم توضیح خواهیم داد. اگر قصد دارید تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، با ما تا پایان متن همراه بمانید.

بررسی انواع بیماری های کلیوی

از انواع بیماری های کلیوی می توان به بیماری نارسایی کلیه اشاره کرد. ممکن است بیماری نارسایی کلیوی این عضو مهم بدن را دچار مشکل جدی کند.
اگر کلیه آب و مواد زائد را نتواند از بدن دفع کند مطمعنا این آب و مواد زائد به بدن برگشته و همین موضوع باعث می‌ شود که تورم کلیه صورت گیرد.
از دیگر بیماری هایی که ممکن است برای کلیه به وجود آید، سنگ کلیه و پلی کیستیک می باشد که البته این مشکل بسیار دردناک است و می‌ تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما داشته باشد.
بررسی انواع بیماری های کلیوی

دلایل بیماری های کلیوی چه می باشد؟

 دلایل بیماری های کلیوی به سه بخش تقسیم می‌ شود. یکی از آن ها ژنتیکی، بعدی مادرزادی و دیگری اکتسابی است.
اگر بخواهیم در مورد زندگی صحبت کنیم باید بگوییم که این مشکلات به صورت ژنتیکی به افراد منتقل می شود و علائم آن از سنین نوجوانی شروع خواهد شد. از جمله این بیماری ها می توان به سندروم آلپورت، سنگ کلیه، هیپراگزالوری سیستینوری و… اشاره کرد.
اما اگر به صورت مادرزادی باشد ممکن است به صورت نارسایی کلیه و یا بد شکل گرفتن مجاری تناسلی اتفاق بیفتد. این ناهنجاری موجب می شود که مجاری ادراری مسدود گردد و در نهایت موجب می‌ شود که عفونت و تخریب در بافت های کلیه انجام شود.
اگر بیماری کلیوی به صورت اکتسابی باشد، این بیماری در یک بازه زمانی به کلیه شما آسیب وارد می کند. بیماری های کلیوی نمونه های مختلفی دارد که می‌ توان از مهمترین آن ها به گلومرول نفریت اشاره کرد.

بیماری های کلیوی چه علائمی را با خود به همراه دارد؟

اگر دچار بیماری‌های کلیوی شوید یک سری از علائم را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که علائم زیر را مشاهده کردید حتماً و حتماً بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. و یا در صورت نیاز به مراقبت های بیشتر می توانید با کمک گرفتن از یک موسسه پرستاری معتبر مانند پرستار اول نسبت به اعزام پرستار درخواست خود را ثبت کنید، و پرستاران ما در اسرع وقت برای ارائه خدمات پرستاری در محل شما حاضر می شوند.
از علائم این بیماری می توان به احساس سوزش در زمان ادرار کردن داشتن اشاره کرد. در بعضی از اوقات مثانه درد بسیار زیادی خواهد داشت و این درد شما را به شدت آزار می دهد. تکرر ادرار یکی دیگر از علائم بیماری کلیوی است.
چنانچه در زمان دفع ادرار در ادرار خود خون مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر در اطراف چشم دست و پف ایجاد شود، این علائم جز علائم بیماری های کلیوی است.
احساس درد در ناحیه زیر دنده ها نیز ممکن است یکی دیگر از نشانه‌های این بیماری باشد. همچنین بالا رفتن فشار خون از دیگر علائم بیماری های کلیوی به حساب می آید.
بیماری های کلیوی چه علائمی دارد؟

در صورت بروز علائم بیمار های کلیوی چه باید بکنیم؟

در صورتی که هر کدام از موارد گفته شده را در خود احساس کردید بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کنید. لذا پزشکان متخصص در این زمینه برای شما آزمایش هایی را نوشته و سپس اقدامات درمانی را برای شما انجام می دهند.
توجه داشته باشید که اگر در زمان طلایی معالجه اقدامات لازم را انجام ندهید، ممکن است کلیه شما دچار مشکلات حادی شود. بیماری کلیه به هیچ وجه شوخی بردار نیست.
در صورتی که از کار بیفتد ممکن است شما را به کام مرگ فرو برد. سعی کنید قبل از این که دچار بیماری‌ های کلیوی شوید حتماً و حتماً نسبت به اقدامات پیشگیرانه عمل کنید.
در کل می توان گفت بیماری‌ های کلیوی از دسته بیماری های خطرناک می باشد که ممکن است منجر به پیوند کلیه و یا اقداماتی مانند دیالیز شود‌. از اینکه تا پایان با ما بودید بسیار سپاسگزاریم.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.