تاریخ انتشار: نوامبر 26, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
انواع بیماری‌های گوش خارجی و درمان آن‌ها 

گوش خارجی چیست؟

قسمتی از گوش، غضروفی می باشد که در زبان عامیانه به آن لاله‌ی گوش می‌گویند و قسمت‌ هایی بیرونی گوش را تشکیل می‌دهد که بیشتر این قسمت‌ها از غضروف و پوست تشکیل شده‌ است، این ناحیه تحت بیماری های مختلف قرار می گیرد.

برخی از این نوع بیماری‌ها مانند التهاب، ورم کردن، و یا پولت های قارچی و بیماری‌های مادرزادی و غیره که در این در قسمت گوش ایجاد می شوند.

گوش خارجی چیست؟

التهاب گوش خارجی چگونه است؟

التهاب گوش، خود را با علائمی مانند ترشحات زردرنگی که از گوش خارج شده، نشان می‌دهد و یا از این طریق که، وقتی گوش خود را لمس می‌کنید، دردی را احساس می کنید، برخی از این نوع درد ها، نشان‌دهنده التهاب گوش خارجی می‌باشد.

هر چقدر التهاب گوش بیشتر شود شنوایی هم کم‌ تر خواهد شد، بنابراین، باید با مراجعه به پزشک متخصص این مشکل را به‌وسیله‌ی دارو رفع کرد.

عفونت‌وهای قارچی که در گوش خارجی ایجاد می شود، علائمی نظیر خروج مایه از گوش خارجی می‌شود و به‌ صورت پوسته‌ های سفید بر روی لاله گوش قرار می‌گیرد که این نوع، عفونت‌ های قارچی بوده و می‌تواند برای گوش مشکل‌ ساز باشد.

می توان با مراجعه به پزشک و تجویز دارو و مصرف دقیق آن‌ها، این مشکل را برطرف کرد.

مشکلات گوش خارجی در افراد چگونه است؟

برخی از مشکلات مربوط به گوش خارجی مادرزادی است، مشکلات گوش خارجی دادای نشانه هایی بوده له این صورت که گوش به صورت غیرعادی کوچک می‌باشد و یا این که به صورت غیرعادی بزرگ بوده که جزء ناهنجاری های جنینی است

امرکزه با پیشرفت هلم برخی از این مشکلات مادرزادی قابل درمان هستند. البته در سنین کم باید این کار انجام شود، هر چه سن بالاتر برود درمان دشوار تر می گردد، سن پنج تا  ده سال  مناسب ترین سن می باشد.

افراد ممکن است به‌صورت مادرزادی یا کم شنوا یا ناشنوا باشند که خوشبختانه با این نوع جراحی هایی که پزشک انجام می‌دهد شاید به‌طور کامل یا با درصدی بالا  شنوایی خود را بدست آورند.

در برخی از بیماری ها گوش حالت فشرده داشته، که این مورد سبب گرفتکی گوش می شود، بر این اساس باید بدانید که این مورد، باعث عفونت‌ هایی در مجرای خارجی گوش شده‌ است که، این عفونت سبب شده که صداهای اطراف،به پرده گوش نرسد و وقتی این عفونت بیشتر شود، درد گوش قابل تحمل نیست.

برخی از اجسام ریز وجود داسته که هز طریق گوش خارجی به درون گوش و نزدیک پرده گوش می رسند و می‌توانند علاوه بر آسیب رساندن به گوش خارجی پرده گوش را نیز درگیر کنند.

تا جایی که، فرد شنوایی خود را به طور کامل از دست بدهد و اگر به وقت معالجه نشود، با جراحی نیز امکان برگشت شنوایی وجود نخواهد داشت زیرا، این مشکل به‌مرور به پرده گوش آسیب رسانده است و فرد شنوایی خود را به طور کامل از دست داده است.

عموما این مشکلات بیشتر در کودکان اتفاق می‌افتد زیرا کودکان اجسامی وارد گوشی خود می کنند و اگر مراقب نباشید درگیر بیناری های خطرنلک گوش خواهند شد تا جایی که برای مراقبت از آن ها به خدمات پرستاری و پرستار کودک نیاز پیدا خواهد شد.

مشکلات گوش خارجی در افراد چگونه است؟

شایع ترین بیماری های گوش خارجی

یکی از شایع‌ترین بیماری‌های گوش خارجی، تومورها هستند، و برای فرد بیمار مشکل زیادی به وجود خواهد اورد زیرا، این نوع تومورها، استخوانی هستند که از طریق پوست پوشانده شده‌اند. اما این نوع تومورها، اغلب خوش‌ خیم بوده و با جراحی برطرف می‌ شوند.

اهمیت گوش خارجی

به طور کلی هر فرد در طول زندگی خود به هر دو گوش خارجی خود نیاز دارد بنابراین، با کوچک‌ترین علایم بیماری در گوش خارجی خود باید به پزشک مراجعه نمود.

و گوش خود را مورد معالجه قرار دارد، تا دچار بیماری‌های بزرگ نشود، بعضی‌وقت‌ ها با یک بیماری کوچک و یا عفونت‌های خیلی کم، گوش شما به‌ طور کلی آسیب می بیند، و شنوایی کامل خود را به کم شنوایی و یا ناشنوایی تبدیل می کنید.

بنابراین شما باید با کوچک‌ترین علائم به پزشک مراجعه کرده، که با مصرف یک قطره و یا چرک‌ خشک‌ کن این مشکل برطرف خواهد شد.

اگر این کار را به تأخیر افتد، با چندین مرتبه مراجعه به پزشک و حتی عمل‌های جراحی به‌ طور کامل  سلامتی اولیه خود را بدست نمی آورید، پس نتیجه می‌گیریم که باید با مراقبت‌های اولیه، به بیماری‌های گوش خارجی خود اهمیت دهید و پیگیری لازم را درباره آن‌ها انجام دهید تا گوش‌های سالم برای زندگی بهتر داشته باشید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.