تاریخ انتشار: دسامبر 30, 2018نویسنده: دسته بندی: عمومی
چگونه موسسه پرستاری و مراقبتی مناسبی انتخاب کنیم؟

موسسه پرستاری نامی است که ممکن است به گوش شما در سال های اخیر به وفور رسیده باشد. آی تا به حال در شرایطی بوده اید که نمی دانستید برای نگهداری و پرستاری از سالمند خود در صورتی که می خواستید نگهداری از سالمند خود را در منزل نگه دارید به جای سپردن به مراکز نگهداری سالمند؛ می بایستی از کجا درخواست نیرو می کردید؟ یا ممن است به عنوان پدر و مادر کودک در بسیاری از شرایط تصمیم داشته اید که اقدام به استخدام پرستار کودک نمایید اما ه کسی و نه جایی را می شناختید که در امر مراقبت از کودک به شما یاری دهند؟ یا زمانی که شخصی از نزدیکان شما در بیمارستان بستری بوده است و امکان این که شما و یا کسی از بستگان وی بتواند به عنوان همراه بیمار در نزد وی بماند وجود نداشته است و شما نیز درصدد یافتن فردی بوده اید که بتواند به صورت روزانه و یا شبانه روزی بیمار شما را همراهی کند. این مثال ها می تواند مثال های بسیار آشنایی برای شما و اطرافیانتان باشد. در این زمان ها ممکن است به شما پیشنهاد گردد که از خدمات موسسه پرستاری استفاده کنید ولیکن ممکن است شما با موسسه پرستاری آشنا نباشید و حتی تعرفه ها و شرح وظایف خدماتی که درخواست می کنید را نیز ندانید. در این مقاله سعی شده است که به اختصار شما را با موسسه پرستاری؛ خدمات موسسه پرستاری؛ شرح وظایف موسسه پرستاری؛ تعرفه های موسسه پرستاری و غیره آشنا کنیم.

موسسه پرستاری

 

 

موسسه پرستاری به چه چیزی اطلاق می گردد؟

موسسه پرستاری و یا موسسه مراقبتی به موسسه ای اطلاق می گردد که در زمینه اعزام مراقب و پرستار در منزل و یا به اصطلاح عموم مراقبت در منزل فعالیت دارد. البته برای این که موسسه پرستاری بتواند فعالیت خود را آغاز کند در ایتدا لازم است که مجوزهای لازم را از سازمان های مربوطه اخذ نماید تا بتواند فعالیت خود ا به عنوان موسسه مجاز آغاز نماید. البته لازم به ذکر است که مراقبت در منزل و یا در بیمارستان ممکن است به چند نوع مراقبت تقسیم گردد:

  1. پرستار کودک؛ مراقب کودک
  2. پرستار سالمند؛ مراقب سالمند
  3. مراقبت از بیمار در منزل
  4. همراه بیمار در بیمارستان
  5. خدمات مشاوره در منزل
  6. اعزام کمک بهیار در منزل
  7. و … .

موسسه پرستاری

تفاوت موسسه پرستاری با دفتر کاریابی چیست؟

در این میان البته لازم به ذکر است که بسیاری از افراد تصور می کنند دفاتر کاریابی همان موسسه مراقبتی و پرستاری می باشد. این در حالی است که مابین این دو تفاوت زیادی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره گردیده است:

  1. دفاتر کاریابی در تمام حیطه ها مشغول معرفی نیروی انسانی می باشند این در صورتی است که موسسه پرستاری به صورت تخصصی و حرفه ای فقط در زمینه مراقبتی و پرستاری نیروهای لازم را اعزام می نماید.
  2. از دیگر تفاوت های موسسه پرستاری و مراقبتی با دفتر کاریابی می توان به عدم پشتیبانی در مدت قرارداد توسط دفتر کاریابی اشاره کرد این در صورتی است که موسسه پرستاری موظف است در طول مدت قرارداد خدمات پشتیبانی را انجام دهد.
  3. اگر شغلی که شخص در آن مشغول به کار باشد توسط دفاتر کاریابی معرفی گردیده باشد حقوق اول نیرو توسط دفتر کاریابی به عنوان دستمزد اخذ می گردد که خود این امر مکن است بر کیفیت کار نیرو تاثیر بگذارد این در صورتی است که زمانی که فرد از سمت موسسه پرستاری مشغول به کار بوده باشد در بسیاری از موسسات معتبر از حقوق نیرو درصی کسر نمی گردد ولیکن هزینه و کارمزد شرکت یکبار  و آن هم از مشترک اخذ می گردد.
  4. دفاتر کاریابی هیچ گونه مسولیتی بعد از معرفی نیرو بر عهده نمی گیرند این در حالی است که تمام مدارک لزم نیرو در اختیار موسسه مراقبتی و پرستاری می باشد.
  5. پشتیبانی اکثر مرکز مراقبتی ۲۴ ساعته و شبانه روزی می باشد در صورتی که دفاتر کاریابی هیچ گونه پشتیبانی ندارند.

موسسه پرستاری

مدارک لازم استخدام پرستار کودک؛ پرستار سالمند؛ همراه بیمار و …

نیرویی که در منزل شما چه به عنوان پرستار کودک و چه به عنوان مراقب سالمند مشغول به کار می باشد اگر اقدام به استخدام مراقب سالمند و یا مراقب کودک از موسسه پرستاری نموده اید می بایستی مدارک زیر را در موسسه داشته باشند. قبل از این که اقدام به استخدام فردی به عنوان مراقب کنید بهتر است که از کارشناس خود در موسسه بخواهید که مدارک زیر را به شما نشان دهد:

  1. اصل شناسنامه بهعلاوه کپی از تمام صفحات
  2. اصل کارت ملی بعلاوه کپی از پشت و رو
  3. مدارک احراز محل سکونت (اجاره نامه و یا سند منزل) در صورت استیجاری بودن منزل به تاریخ اتمام قرارداد توجه نمایید.
  4. اصل قبض برق یا آب
  5. گواهی عدم سوء پیشینه ( به تاریخ آن توجه کنید)
  6. گواهی عدم اعتیاد ( به تاریخ آن توجه کنید)
  7. کارت بهداشت ( در کارت بهداشت آزمایش های ایدز و هپاتیت باید مشخص گردد)هم چنین می بایستی به تاریخ آن توجه کنید.
  8. اصل سفته و یا چک جهت حسن انجام کار به مبلغ ۱۰ میلیون تومان
  9. ضامن معتبر در تهران
  10. اگر متاهل باشد اجازه نامه کتبی همسر جهت انجام کار مراقبتی و اگر مجرد باشد اجازه نامه پدر ضروری می باشد.
  11. در صورت طلاق؛ کپی از تمام صفحات طلاق نامه فرد می بایستی در پرونده وجود داشته باشد.
  12. دو قطعه عکس جدید پشت نویسی شده ۳ *۴
  13. فرم پر شده که در آن محل کار قبلی مشخص باشد و همچنین معرف های فرد نیز به مشخصات و آدرس و شماره تلفن آورده شده باشد.

کارمزدهای موسسه پرستاری به چه صورت می باشد؟

البته لازم به ذکر است که تعرفه های موسسات پرستاری با یکدیگر ممکن است متفاوت باشد. البته همان طور که در بالا نیز ذکر گردید برخی از موسسات پرستاری از حقوق نیرو درصدی را به عنوان دستمزد خود کسر می کنند و به همین دلیل ممکن است که به مشترک نیز کارمزد پایین تری عنوان کنند لذا لازم است که حتما در ابتدا و در زمانی که قصد استخدام مراقب در منزل را دارید از کارشناس در این خصوص سوال کنید. زیرا برخی دیگر از موسسات نیز نه تنها کارمزد کامل را از مشترک دریافت می کنند بلکه حقوق اول نیرو را نیز دریافت می کنند. که این امر سبب می گردد نیرو به صورت حرفه ای و دلسوزانه کار نکند. اما در زیر سعی شده است به برخی از این کارمزدها که در بین موسسات پرستاری معروف و خوب در شهر تهران عرف می باشد اشاره گردد:

  1. کارمزد موسسه پرستاری برای ۱ ماه ۴۵٪ یک پایه حقوق نیرو می باشد.
  2. کارمزد موسسه پرستاری برای ۲ ماه ۵۵٪ یک پایه حقوق نیرو می باشد.
  3. کارمزد موسسه پرستاری برای ۳ ماه ۷۰٪ یک پایه حقوق نیرو می باشد.
  4. کارمزد موسسه پرستاری برای ۴ ماه ۸۰٪ یک پایه حقوق نیرو می باشد.
  5. کارمزد موسسه پرستاری برای ۵ ماه ۹۰٪ یک پایه حقوق نیرو می باشد.
  6. کارمزد موسسه پرستاری برای ۶ ماه۱۰۰٪ یک پایه حقوق نیرو می باشد.
  7. کارمزد موسسه پرستاری برای ۱ سال ۲۰۰٪ یک پایه حقوق نیرو می باشد.
  8. کارمزد موسسه پرستاری برای ۱ روز ۳۰ هزار تومان می باشد چه نیرو به صورت روزانه مشغول به کار باشد و چه به صورت شبانه روزی اعزام گردیده باشد.
  9. کارمزد موسسه پرستاری برای حمام کردن سالمند ۳۰ هزار تومان می باشد.

موسسه پرستاری

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.