تاریخ انتشار: نوامبر 20, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
همه چیز در مورد مراقبت از پوست و مو

تمام انسان های زنده در زمان زندگی به دنبال حفظ زیبایی ظاهر مخصوصاً پوست و موی خود هستند، افراد از روشهای متفاوتی جهت مراقبت از پوست و موی خود استفاده می کنند.

امروزه روش های زیادی برای حفظ زیبایی پوست و مو ابداع شده، اگر شما نیز به دنبال حفظ زیبایی ظاهر خود و سلامتی پوست و موی تان هستید، تا انتهای مطالب همراه ما باشید تا همه چیز درباره مراقبت از پوست و مو به دست بیاورید.

روش های موثر مراقبت از پوست چیست؟

پوست جزء ارزشمندترین دارایی های انسان به حساب می آید، افرادی که قصد مراقبت از پوست خود را دارند، باید عادت های قبلی خود را ترک کنند و با استفاده از راهنمایی هایی که در ادامه مطالب بیان شده است ظاهر پوست خود را بهتر کنند.

تمیز و مرطوب کردن روزانه پوست به چه صورت است؟

برای حفظ سلامتی پوست و تمیز نگه داشتن آن باید روزی دو بار، یکبار صبح و یکبار شب، پوست صورت شسته شود، توصیه می شود بعد از هر بار شستشو به وسیله تونر و مرطوب کننده، پوست خود را آبرسانی کنید، در واقع در پی شستن صورت، خاک، چربی اضافه و مواد آرایشی باقی مانده بر روی پوست از بین خواهد رفت.

لازم به ذکر است که مرطوب نگه داشتن پوست حتی برای پوست های چرب نیز الزامی می باشد، تنها باید در زمان خرید مرطوب کننده پوست های چرب را خریداری کرد.

مراقبت از پوست در برابر نور خورشید

مراقبت از پوست در برابر نور خورشید

اگر افراد به مدت زمان زیادی در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار بگیرند با تغییرات زیادی در پوست خود مواجه می شوند، که این تغییرات شامل کک و مک، چین و چروک، رشد بافت خوش خیم، سرطان سلول بازال، لکه های و تغییر رنگ می شود. لازم به ذکر است که اکثر سرطان های پوستی به علت قرارگیری در معرض نور خورشید به وجود می آید.

اگر برای انجام کارهای خود می خواهید از منزل خارج شوید محدودیت های زمانی را تعیین کنید، شما باید در ما بین ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرید، یکی از روش های مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب استفاده از ضدآفتاب با spf ۳۰ درجه می باشد، که حتماً قبل از خروج از منزل باید استفاده شود. همچنین برای محافظت از پوست سایر اندام ها باید لباس های آستین بلند، شلوار و کلاه های لبه پهن استفاده شود.

چند مورد دیگر از روش های مراقبت از پوست عبارتند از:

جهت داشتن پوستی روشن و شفاف توصیه می‌شود، یک قطره روغن زیتون یا کرم نرم کننده و مرطوب کننده که به طور روزانه از آن استفاده می‌کنید، اضافه کنید.

شستن دائمی صورت جهت جلوگیری از خشکی پوست

برای مرطوب نگه داشتن و نرم ماندن پوست دست، چشم و پای خود از وازلین استفاده کنید.
برای مرطوب کردن پوست و موی خود می توانید از مایع کپسول های ویتامین e استفاده کنید.

مراقبت از مو به چه صورت است؟

اگر می خواهید موهای نرم و زیبا داشته باشید، نباید دائماً موهای خود را بشویید، زیرا شستشوی روزانه موهای سبب از بین رفتن چربی های طبیعی می گردد و شما با موهای کثیف مواجه می شوید.

افرادی که دارای موهای عادی هستند جهت زیبایی آن می توانند تخم مرغ به کار ببرند. زرده تخم مرغ موجب مرطوب نگه داشتن مو شده و از خشکی و کاهش حجم آن جلوگیری خواهد کرد، همچنین سفیده تخم مرغ نیز حافظ چربی مو است.

یکی دیگر از روش های تاثیر گذار برای حفظ رطوبت مو استفاده از ماست برای ماساژ می باشد. ماست را به مدت زمان ۲۰ دقیقه بر روی مو قرار داده و سپس آن را با آب شستشو دهید.

اگر موهای شما بیش از اندازه چرب است و می خواهید این مشکل را برطرف کنید، استفاده از آبلیمو و ترکیب آن با روغن زیتون توصیه می شود، آبلیمو موجب حذف ناپاکی پوست شده و روغن زیتون نیز موجب تقویت مو می گردد، جهت به دست آوردن بهترین نتایج ترکیب را هفته ای یکبار استفاده کنید

سخن پایانی

در مطالب بالا درباره روش های مراقبت از پوست و مو آشنا شدید، شما میتوانید برای حفظ ظاهری خود از خدمات پرستاری در منزل بهره مند شوید، این پرستاران با توجه به اطلاعات به دست آورده در زمینه مراقبت از پوست و موی افراد، می توانند، بهترین خدمات را ارائه دهند.

موسسه پرستاری پرستار اول آماده اعزام پرستار به منزل افراد می باشد.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.