تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
بهترین درمان های خانگی خوراکی – 10 ماده غذایی دارویی

بهترین درمان های خانگی خوراکی شامل موارد مختلفی هستند که هر کدام از آنها برای بهبود برخی از بیماری ها می توانند متفاوت باشند. به عبارت دیگر برخی از مواد غذایی خاصیت دارویی نیز دارند و با استفاده درست و به موقع از آن ها می توان جهت درمان یکسری بیماری ‌ها نیز اقدام کرد. در این مطلب تصمیم داریم ۱۰ ماده غذایی دارویی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین درمان های خانگی خوراکی - 10 ماده غذایی دارویی

معرفی ۱۰ ماده غذایی دارویی

بهترین درمان های خانگی خوراکی شامل موارد مختلفی هستند که در ادامه قصد داریم ۱۰ ماده غذایی دارویی را از بین آنها خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. زمانی که شما به یک بیماری یا مشکل پزشکی مبتلا می‌ شوید. بهترین کاری که می ‌توانید انجام دهید رعایت مراقبت‌های پزشکی است. منتهی در برخی از موارد بیماری هایی که ساده هستند با استفاده از درمان های خانگی نیز قابل درمان می باشند. به طور کلی ۱۰ ماده غذایی دارویی شامل موارد زیر است.

سرکه

سرکه اعم از سرکه سیب و انگور یک ماده غذایی دارویی موثر است و برای رفع برخی ناراحتی ها قابل استفاده می باشد. به عنوان مثال از سرکه می توان جهت درمان تاول ناشی از سوختگی ساده استفاده کرد. البته ناگفته نماند برای درمان سوختگی های شدید و عمیق شما باید به پزشک مراجعه کنید. دریافت خدمات پرستاری نیز مفید بوده وبا توجه به تجارب خوب پرسنل پرستاری برای سوختگی درمان های خانگی مناسبی ارائه می دهند.

چای کیسه ای

چای حاوی کافئین و تانن است. تانن و کافئین جزوه مواردی هستند که برای کاهش التهاب و تورم موثر می باشند. به این ترتیب زمانی که شما پس از خواب متوجه شوید که چشمانتان پف آلود است، می توانید با خیس کردن یک چای کیسه ای و قرار دادن آن بر روی چشمان پف کرده، پف و ورم چشم ها را از بین ببرید. همچنین چای کیسه ای مانع از لخته شدن خون می شود. در فصل تابستان نیز ز از چای کیسه ای می توان برای درمان آفتاب سوختگی بهره برد.

روغن زیتون

برای تسکین ترک پوست موثر است. همچنین جهت مرطوب کردن موها قبل از خواب می توان آنها را آغشته به روغن زیتون کرد.

آواکادو

آووکادو دربردارنده ویتامین های C, E و کاروتنوئید است. از این رو می ‌توان از آن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی جهت رفع خشکی پوست استفاده کرد.

چای نعناع رازیانه و زنجبیل

چای نعناع رازیانه و زنجبیل جهت رفع سردی بدن و همچنین نفخ معده جزو موارد کاربردی به شمار می ‌رود. همچنین برای رفع دیگر مشکلات دستگاه گوارش نیز عملکرد مفیدی دارند

پاپایا

مصرف چای و دم کرده پاپایا به عنوان دسر برای از بین بردن گاز ها و نفخ معده و همچنین برای هضم غذا و جلوگیری از بروز یبوست مفید است.

اسطوخودوس

اگر مبتلا به استرس و اضطراب هستید فراموش نکنید که اسطوخودوس یک داروی طبیعی مناسب برای شما می باشد. همچنین عطر و بوی آن نیز برای کاهش دردهای عضلانی و تنش نیز مفید است.

گیلاس ترش

دیگر ماده غذایی دارویی شامل گیلاس ترش است. گیلاس ترش دارای خاصیت اکسیداتیو بوده و برای از بین بردن درد نقرس بسیار موثر است. برای نگهداری سالمند مبتلا به نقرس می توان از فواید این ماده غذایی بهره برد.

جو دوسر

جو دوسر حاوی مقادیر بالای فیبر است. به همین دلیل مصرف آن در وعده غذایی صبحانه برای سلامت قلب و همچنین جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست و تخلیه آکنه بسیار موثر است. همچنین مصرف جو دوسر برای درمان آفتاب سوختگی در فصل تابستان مفید است. بنابراین اگر شرایط کاری شما به نحوی است که در فصل تابستان مجبور هستید ساعات زیادی را در زیر نور خورشید سپری کنید و معمولاً دچار آفتاب سوختگی می ‌شوید می‌توانید از خواص جو دوسر در این باره بهره ببرید.

سیر

سیر یک ماده غذایی ضد میکروب به شمار می‌ رود و به همین دلیل مصرف آن منجر به تقویت سیستم ایمنی شده و از بروز سرماخوردگی و علائم آن جلوگیری به عمل می آورد.  اگر شما جزو افرادی هستید که در فصول مختلف سال زیاد دچار سرماخوردگی می شوید مصرف سیر را فراموش نکنید.

بهترین درمان های خانگی خوراکی - 10 ماده غذایی دارویی

نتیجه گیری

در طول مطالب ارائه شده بهترین درمان های خانگی خوراکی و همچنین ۱۰ ماده غذایی دارویی را معرفی کردیم. شما می توانید متناسب با نیاز به شرایط خود از آنها جهت رفع ناراحتی‌ های عنوان شده استفاده کنید. اما هرگز این نکته را فراموش نکنید که برای درمان بیماری هایی که جدی تر بوده و نیاز به بررسی پزشک دارند حتماً باید یک پزشک متخصص خوب مراجعه کنید. همچنین می تواند، برای مراقبت از بیماران از خدمات پرستاری مناسب کمک بگیرید.

شما در این مطلب با درمان اسهال با روشهای فوری و خانگی آشنا شدید؛ در صورتیکه نیاز به ارائه خدمات پرستاری، اعزام پرستار و یا استخدام پرستار کودک، پرستار بیمار، پرستار سالمند و پرستار در منزل دارید می توانید از موسسه پرستاری پرستار اول نسبت به این موضوع اقدام کنید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.