تاریخ انتشار: اکتبر 3, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات
عوارض ترک سیگار در سنین بالا

تلاش برای ترک سیگار برای هر فردی متفاوت است، اما تقریباً همه علائم ترک نیکوتین را خواهند داشت. وقتی ترک نیکوتین را متوقف می کنید، بدن و مغز شما باید به نداشتن نیکوتین عادت کنند و این موضوع می تواند شروع یک دوره سخت باشد. معمولا ترک نیکوتین آسیبی به بدن نمی رساند، مگر اینکه تسلیم شوید و سیگار بکشید!

در این مقاله از سایت پرستار اول به بررسی عوارض ترک سیگار در سنین بالا و راه های مدیریت آن ها می پردازیم، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

ترک سیگار

 

داشتن میل به سیگار کشیدن

افراد سیگاری هنگام ترک سیگار، هوس یا اصرار به سیگار کشیدن دارند. میل آنها ممکن است خفیف باشد و یا گاهی اوقات ممکن است احساس خستگی کنند. فهمیدن نحوه برخورد با هوس یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا اراده خود را حفظ کنید.

راه‌های مدیریت: داروهای ترک سیگار می تواند بسیار کمک کند، و همچنین سایر نکات ترک سیگار می تواند کمک کننده باشد. هوس‌ می ‌تواند با چیزهایی که شما را به فکر کشیدن سیگار وادار می‌کنند، تحریک شود به طور مثال افرادی که با آن‌ها سیگار می‌کشید، مکانی که اغلب سیگار می ‌کشید، یا کارهایی که در حین سیگار کشیدن انجام می‌ دادید مانند نوشیدن یک فنجان قهوه.

 

همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از خدمات ما از صحفات زیر دیدن کنید:

 

احساس عصبانیت، بداخلاقی یا ناراحتی

زمانی که سیگار را ترک می کنید، احساس تحریک پذیری یا بدخلقی بسیار طبیعی است. حتی بسیاری از افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند می دانند که این بخشی از ترک سیگار است. دانستن اینکه این  احساسات طبیعی هستند می تواند کمک کننده باشد.

راه های مدیریت: به خود یادآوری کنید که این احساس بخاطر این است که بدن شما به عدم استفاده از نیکوتین عادت کرده است و چند نفس عمیق بکشید و به خود یادآوری کنید که چرا در حال ترک سیگار هستید.

 

برای ارتباط با مشاوران مجرب و دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با جذب انواع پرستار (سالمند ، بیمار و کودک) در کمترین زمان به صورت آنلاین کلیک کنید.

 

احساس بی قراری سالمندان

 

احساس بی قراری

بی قراری در روزها یا هفته های اول پس از ترک طبیعی است. همانطور که در ابتدا ذهن شما بدون نیکوتین تحریک می شود، بقیه بدن شما نیز می تواند تحریک عصبی شود.

راه های مدیریت: انجام برخی فعالیت های بدنی می تواند به از بین بردن بی قراری شما کمک کند. سعی کنید از پیاده روی شروع کنید.

 

مشکل در تمرکز کردن

ممکن است متوجه شوید که در روزهای اول پس از ترک سیگار، تمرکز کردن سخت‌ تر از حالت معمولی است و این موضوع طبیعی است.

راه های مدیریت: سعی کنید کمی به خودتان آسان بگیرید، به خصوص در روزهای اول پس از ترک نیکوتین در صورت امکان سعی کنید فعالیت هایی که نیاز به تمرکز قوی دارند را کنسل کنید.

 

مشکل در خوابیدن

 

مشکل در خوابیدن

زمانی که برای اولین بار سیگار را ترک می کنید، معمولاً مشکل خواب دارید. این  موضوع به مرور بهتر می شود، اما اگر شما را آزار می دهد می توانید با پزشک مشورت کنید و دارو های خواب آور سبک استفاده کنید.

 

احساس گرسنگی یا افزایش وزن

طبیعی است که اشتهای شما در هنگام ترک سیگار مقداری افزایش پیدا کند و در همین راستا ممکن است بدن شما با سرعت زیادی کالری بسوزاند. همچنین ممکن است به دلیل استرس ناشی از ترک سیگار یا اینکه کاری با دست و دهان خود داشته باشید، بیشتر غذا بخورید

راه های مدیریت: در حالی که برخی از افراد ممکن است پس از ترک سیگار وزن اضافه کنند، مهم است که در کنار آن به تغذیه درست توجه داشته باشید.

سعی کنید میان وعده هوشمند درست کنید: اگر بین وعده های غذایی غذا می خورید، غذاهای سالم و کم کالری بگنجانید همچنان دهان و دستان شما کاری برای انجام دادن دارند. به عنوان پیشنهاد می توانید به سالادهای سبزیجات کم کالری و مفید فکر کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت پرستار اول به طور کلی به بررسی عوارض ترک سیگار در سنین بالا پرداختیم. ما در مجموعه پرستار اول همواره سعی می کنیم با صحبت درباره موضوع های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک، سالمند و بیمار با ما در تماس باشید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.