تاریخ انتشار: اکتبر 7, 2022نویسنده: دسته بندی: کودک, مقالات
نشانه های کودک باهوش

تقریبا تمامی افرادی که بچه دار می شوند دوست دارند، فرزندانی بسیار باهوش داشته باشند. شناخت هوش فرزندان و داشتن اطلاعات کافی درباره نشانه های کودک باهوش بسیار اهمیت دارد. والدین می توانند با آگاهی از این نشانه ها سطح هوش فرزند خود را اندازه گیری کنند و یا حداقل در صورت مشاهده یکی از نشانه ها آن را شناسایی کنند. در این مقاله از وب سایت پرستار اول به سراغ بررسی نشانه های کودک باهوش می رویم و شما را با آنها آشنا می کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

ویژگی کودک باهوش

 

ویژگی های کودک باهوش

کودکان با ضریب هوشی بالا، اغلب نشانه های ثابتی را از خود نشان می دهند که کشف آن ها به آینده شان می تواند کمک کند. این وظیفه شما والدین است که به دنبال این ویژگی ها باشید. ویژگی های رایج این دسته از کودکان عبارتند از:

 

1-حافظه عالی

روشن است که حافظه خوب برای کودکان مهم است که اطلاعات جدید را چه در مدرسه و چه در خانه بتوانند به خوبی دریافت و ذخیره کنند. به گفته تریسی پاکیام آلوی نویسنده و روانشناس کودک “حافظه نه تنها برای یادگیری (از مهدکودک تا دانشگاه)، بلکه برای تصمیم گیری در فعالیت های روزمره بسیار مهم است. یک هشدار کوچک برای والدین، مطالعات نشان می دهد که بچه هایی که حافظه خوب دارند در دروغ گفتن نیز بهتر هستند و ذهن آنها بهتر می تواند مسائل غیر مرتبط را به یکدیگر ربط دهد.

 

کودک باهوش

 

2-مهارت های خواندن اولیه

باید بدانید که خواندن برای ذهن انسان ها همان چیزی است که ورزش برای بدن است. به طور متوسط، بچه های بسیار باهوش قبل از چهار سالگی شروع به خواندن می کنند، در حالی که بیشتر بچه ها قبل از رسیدن به این نقطه به سن شش یا هفت سالگی نزدیکتر هستند. خواندن مراحل زیادی دارد و کودکان باید یاد بگیرند که کلمات را بشناسند و بفهمند قبل از اینکه خودشان شروع به خواندن کنند. برخی از بچه ها ممکن است لذت خواندن را بعداً در زندگی خود کشف کنند؛ اما کودک باهوش اغلب زودتر درگیر می شود.

 

کنجکاوی کودک باهوش

 

3-کنجکاوی

طبق بررسی محققان دانشگاه هاروارد کنجکاوی به اندازه هوش مهم است و داشتن ذهن کنجکاو شاخص خوبی برای موفقیت است. کودکانی که سوالات زیادی می پرسند، تمایل ذاتی به یادگیری از خود نشان می دهند. همانطور که آنها به دنبال فرصت هایی برای یادگیری در هر کجا هستند، ذهن و عقل خود را نیز همزمان بهبود می بخشند.

 

4-توانایی موسیقی

مطالعات نشان می دهد که بین موزیکال بودن و باهوش بودن ارتباط وجود دارد و محققان معتقدند که کودک باهوش با دریافت آموزش موسیقی از نظر تحصیلی سود می برند. همه والدین باید فرزندان خود را در سنین پایین در معرض موسیقی قرار دهند، حتی اگر استعداد موسیقی خاصی نداشته باشند. محققان معتقدند که آموزش موسیقی بر مغز تأثیر می گذارد و توانایی تفکر خلاق را باز می کند.

 

برای ارتباط با مشاوران مجرب و دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با جذب انوع پرستار (سالمند ، بیمار و کودک) در کمترین زمان به صورت آنلاین کلیک کنید.

 

5-استانداردهای بالا تعیین می کنند

کودک باهوش و بزرگسالان موفق، تمایل دارند که سطح بالایی را برای خود تعیین کنند. آنها نیاز غریزی به بهبود و عملکرد بهتر در زمینه هایی دارند که برایشان مهم است. این انگیزه همچنین به آنها کمک می کند تا مهارت های جدید و موضوعات درسی مدرسه را تا حد امکان یاد بگیرند.

6-پر حرفی با بزرگسالان

از اغلب کودکان تیز هوش به عنوان بزرگسالان کوچک یاد می شود، زیرا به بلوغ زودرس می رسند و به دنبال آگاهی بیشتر از اتفاقات حال حاضر و تمایلشان به گپ زدن با بزرگسالان به ‌جای سایر کودکان می‌پردازند. یک کودک باهوش ممکن است کسی باشد که در جشن تولد به جای بازی با بچه های دیگر، با بزرگسالان صحبت می کند. لذت بردن از مکالمه و صحبت در مورد موضوعات مختلف نیز نشانه هوش کودکان است.

 

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت پرستار اول به طور کلی به بررسی نشانه های کودک باهوش پرداختیم. ما در مجموعه پرستار اول همواره سعی می کنیم با صحبت درباره موضوع های متفاوت آگاهی شما مخاطبان عزیز را افزایش دهیم، همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره درباره بیماری های شایع و جذب پرستار کودک، سالمند و بیمار با ما در تماس باشید

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.