تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
علل سردرد های مزمن چیست؟ و علائم آن کدام است؟

آیا می دانید علل سردرد های مزمن چیست؟ آیا شما در رابطه با این موضوع اطلاعاتی دارید؟  ما قصد داریم که مطالبی دررابطه با این موضوع  در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، اگر شما نیز می خواهید درباره این موضوع اطلاعاتی را داشته باشید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علل سردرد های مزمن چیست؟

علل سردرد های مزمن چیست؟

همانطور که می دانید افراد بسیاری از این موضوع رنج میبرند و سعی دارند که دلایل سردرهای مدام را بفهمند، افراد بسیاری در بیشتر مواقعه به آن دچار می شوند اما بعضی از دلایلی که موجب سردرد در افراد میشود عبارت است از؛

  • افسردگی یا اضطراب
  • استرس
  • بیماریی های مانند میگرن یا فشار خون بالا
  • آب و هوای نا معتادل
  • آسیب های جسمی

علل بروز سردرد

سردرد در قسمت های مختلف سر ایجاد می شود و گاهی برخی از افراد به طوری از آن رنج می برند که به پزشک مراجعه می کنند. پزشک نیز باتوجه به آزمایش های انجام شده دارو تجویز میکند که فرد باید طبق توصیه های پزشک دارو را استفاده کند. سردرد گاهی ممکن است به دلیل مشکلاتی که در سر و گردن وجود دارد باعث سردرد در افراد شود یا ممکن است به دلیل فعالیت بیش از حد باشد.

  • رگ های خونی
  • مناطق خاص بدن
  • عضلات
  • اعصاب

انواع متداول سردردهای اولیه شامل سردردهای تنشی و خوشه ای است.

یا گاهی فرد به دلیل استفاده مداوم از برخی داروهای مسکن برای در اعضای بدن دچار سر درد می شوند.

سردرد های ثانوی ممکن است که به دلیل نکات مهم زیر باشد.

  • بارداری
  • کم کاری تیروئید
  • سکته مغزی
  • تومور مغزی
  • آرتریت سلول غول پیکر

سردردهای ثانوی ممکن است از مشکلات جدی سلامتی فرد باشد که فرد باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کند و از سلامتی خود اطمئینان داشته باشد.

سردرهای ثانوی می تواند یک مشکل جدی باشد که حتما باید در این صورت به پزشک مراجعه کرد.

علل سردرد های مزمن چیست؟

انواع سردردها چه مواردی هست و چه علائمی دارد؟

سردرد تنشی این سردرد یکی از شایع ترین سردردهایی است که در اواسط روز ایجاد می شود و فرد با مبتلا به این سردرد احساس نواری محکم در اطراف سر خود دارد. یک درد کسل کننده ومداوم که در دو طرف سر وجود دارد.

معمولان این سر دردها از گردن ایجاد می شود.

سر دردهای تنشی چند ساعت طول میکشند و ممکن است که اپیزودیک یا مزمن باشند و معمولان سر دردهای اپیزودیک چند ساعت یا گاهی چند روز طول میکشد سرعت های تنشی به سر دردهای گفته می شود که در سه ماه در ۱۵ روز از ماه را دچار سردرد باشید.

میگرن ؛ میگرن نیز سردردهای دارد که افرادی که به میگرن مبتلا هستند از آن رنج می برند، این درد در یک طرف سر و درد های ضربان دار می باشد که افراد بسیاری از آن رنج میبرند. افراد معمولان با سر دردهای میگرنی با علائم های مانند سبکی سر اختلالات حسی مانند تغییرات بینایی معروف به هاله حالت تهوع همراه می باشد. دردهای میگرنی ممکن است ۲ یا ۳ روز طول بکشد.

سردردهای ناشی از مصرف بیش از حد دارو

این مشکل نیز باعث بروز سردرد در افراد شده است گاهی به دلیل استفاده بیش  ازحد بعضی از داروها ‌ممکن است که فرد دچار سر درد شود که این سردرد به عنوان سردرد برگشتی شناخته می شود.

مصرف داروهای افیونی مانند داروهای حاوی کدئین یا مورفین باعث ایجاد سردرد می شوند که ممکن است علائم های مانند گردن درد، بی قراری کاهش کیفیت خواب، احساس گرفتگی بینی‌ این علائم باعث می شوند که سر دردهای میگرنی شدید و بیشتر باشد.

وظایف پرستار در منزل

گاهی فرد برای استراحت کافی برای بهبودی حال خود می تواند از روش پرستار در منزل استفاده کند،  که امروزه با مراجعه به موسسه پرستاری سلامت اول می توانید یک پرستار باتجربه و خبره را استخدام کنید تا به کار های روزمره شما رسیدگی کند. همچنین پرستار وظیفه دارد که در این زمان با تغذیه مناسب و راه هایی که باعث بهبودی حال بیمار می شوند استفاده کند.

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا متوجه شده اید سردرد های مزمن علائم های مختلفی دارد و گاهی ممکن است تا چند روز طول بکشد و باعث ناراحتی فرد شود اما شما می توانید با مراجعه به سایت سلامت اول نکات مهم در این باره را کسب کنید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.