تاریخ انتشار: اکتبر 31, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
بهبود سلامت با رژیم لاغری در سالمندان

قطعاً مراقبت از سالمند کار راحتی نیست و شما نیازمند این هستید که از افراد باتجربه مثلاً پرستار سالمند کمک بگیرید.

در این مقاله تصمیم گرفتیم که برایتان توضیح دهیم که تا چه حد می‌ توانید به او کمک کنید؛ به شرط اینکه این کار را درست و اصولی انجام دهید تا سالمند بتواند از فواید این اتفاق بهره مند شود‌.

با ما همراه باشید تا در این مورد توضیحات بیشتری برایتان داشته باشیم و با مبحث بهبود سلامت با رژیم لاغری در سالمندان آشنا شوید.

چرا سالمندان باید رژیم غذایی خاصی داشته باشند؟

همانطور که بالاتر هم گفتیم، بهبود سلامت سالمند با رژیم لاغری در سالمندان امکان پذیر است و سالمند باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشد که قطعاً از میزان زیاد چربی و قند در بدنش جلوگیری می‌ شود و از لحاظ جسمانی سرحال تر خواهد بود و  قدرت حرکتی بهتری خواهد داشت.

به طور کلی با سبک زندگی سالم و راحت می تواند کارهای روزانه خودش را انجام دهد و در نتیجه رژیم غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ تا حدی که شما نیاز به پرستار برای نگهداری سالمند پیدا نمی‌ کنید.

از طرفی اگر سالمند از رژیم غذایی سالم استفاده کند، قطعاً به مشکلاتی مانند سکته یا حمله قلبی دچار نمی‌ شود، زیرا سبک زندگی سالم با خوردن مواد غذایی سالم می تواند مهمترین عامل برای جلوگیری از این اتفاقات باشد.

رژیم غذایی سالم برای سالمند چه ویژگی هایی دارد؟

تغذیه مناسب برای رژیم لاغری در سالمندان

شما باید یاد بگیرید که رژیم غذایی سالمند را مدیریت کنید، نیازهای غذایی آن ها را بشناسید، زمان کافی را اختصاص دهید تا بتوانید غذای آنها را آماده کنید و راهکارهایی را در پیش بگیرید که مشکلاتی مانند سوء تغذیه به وجود نیاید و کیفیت زندگی شان افزایش پیدا کند.

در واقع برای بهبود سلامت آن ها با رژیم لاغری در سالمندان نیاز به این دارید که زمان کافی را اختصاص دهید و غذای سالمندتان را از غذای بقیه اعضای خانواده جدا کنید و متناسب با سن و سال آنها غذا را آماده کنید که البته پرستار در منزل هم تا حد زیادی می‌ تواند این کار را برایتان انجام دهد.

مواد غذایی ضروری برای بهبود سلامت سالمند با رژیم لاغری چیست؟

رژیم غذایی متعادل برای سالمندان مانند هر فرد دیگری باید شامل پروتئین موجود در گوشت قرمز، گوشت ماهی، تخم مرغ، میوه و سبزیجات، کربوهیدرات مثل سیب زمینی، غلات و ماکارونی باشد.

از طرفی این افراد باید نمک را در حد متوسط یا کم استفاده کنند.

مهم ترین نکته ای که باید برای سالم ماندن در نظر بگیرید که به بهبود سلامت سالمندی با رژیم غذایی کمک می‌ کند و با اعزام پرستار هم می‌ توانید این کار را راحت تر انجام دهید،

این است که عوامل تاثیر گذار و تغذیه را بشناسید. شما می توانید یک رژیم غذایی با پروتئین بالا و کالری کم برای سالمندتان  در نظر بگیرید تا مشکلاتی مانند دیابت هم بهبود پیدا کند. مثلا غذاهای کمی کربوهیدرات به او بدهید.

رژیم غذایی در سالمندان با تغذیه مناسب

اگر سالمند شما دارویی مصرف می کند، حتما از پزشک او بپرسید که چه غذاهایی نباید با این دارو استفاده شود و از طرفی اگر سالمند به مشکلاتی مانند چاقی مبتلاست، حتماً باید کالری غذا را به مقدار کم به او برسانید.

اما مواد غذایی را به او بدهید که بتواند انرژی روزانه اش را تامین کند و توده عضلانی او دچار مشکل یا ضعف نگردد و تراکم استخوانی هم تقویت شود و در عین حال وزن هم کم کند.

اگر شما برای بهبود سلامت عزیان و بزرگتر های خود از رژیم لاغری در سالمندان استفاده کنید، همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، باید به سراغ کالری پایین و پروتئین بالا بروید.

همچنین در این ویدیو به بررسی راه های دیگری برای رژیم غذایی در سالمندان پرداخته شده است.

که مطالعات زیادی در سراسر جهان روی افراد ۶۵ سال به بالا انجام شده و متوجه شدند کسانی که در طولِ شش ماه ماده غذایی کم کالری با پروتئین زیاد مصرف کرده بودند، توانسته بودند به وزن سالم برسند و مهمتر از همه اینکه از لحاظ عملکردی خیلی بهتر از افراد عادی باشند.

کلام آخر

با تمام اطلاعاتی که در بالا برایتان ارائه دادیم، متوجه شدید که بهبود سلامت سالمند با رژیم لاغری امکان پذیر است؛ به شرطی که شما فراموش نکنید حتماً باید رژیم تان را اصولی پیش ببرید و با توجه به داروهایی که بیمار و یا سالمند استفاده می کند، این کار را انجام دهید.

موسسه پرستاری پرستار اول هم در این زمینه می تواند کمک زیادی به شما بکند. این سایت به شما کمک می‌ کند تا از طریق اعزام پرستار با تجربه بتوانید به سالمند خود کمک کنید و رژیم غذایی سالم به او برسانید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.