تاریخ انتشار: نوامبر 15, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
انواع بیماری های شایع در زنان را بشناسید

بانوان در ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. اما یکی از مشکلات شایع در زنان بیماری های زنانه می باشد. متاسفانه به دلایل مختلفی زنان در زمان به وجود آمدن این بیماری ها پنهان کاری می‌ کنند و این یکی از فقر های فرهنگی ما ایرانیان به حساب می‌ آید.

اما امروز این پنهانکاری ها کمتر شده و افراد در صورت بروز این بیماری ها زودتر به دکتر مراجعه می‌ کنند. بیماری های زنانه نمونه های مختلفی دارد که ما قصد داریم در این متن به بررسی و تفاوت هایی که این دو با یکدیگر دارند بپردازیم.

شایع ترین بیماری های زنانه در دستگاه های تناسلی آن ها اتفاق می ‌افتد. این بیماری ها ممکن است در صورت اقدام بد موقع زنان را دچار مشکلات کند.

چنانچه دوست دارید در این زمینه اطلاعاتی را به دست آورید یا اگر با این بیماری ها روبرو شده اید، حتماً و حتماً تا پایان این متن ما را دنبال کنید. ما اطلاعات فراوانی را از این موضوع در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بیماری های تناسلی زنانه

همانطور که گفتیم، بیماری های متفاوتی در زنان وجود دارد. اما مهمترین و شایعترین آن ها در دستگاه تناسلی اتفاق می افتد. از این بیماری ها می توان به تبخال تناسلی، عفونت های ادراری، التهاب هایی که در لگن و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است که علائم بیماری های زنانه در دستگاه تناسلی متفاوت هستند. اما از مهم‌ ترین آن ها می ‌توان به ترشحات غیرطبیعی و یا مشکلاتی در ادرار نام برد. بهتر است که در صورت داشتن این علائم به متخصص زنان مراجعه کرده و راه های درمان را از او پیگیری کنید.

توجه داشته باشید که در مورد بیماری های دستگاه تناسلی هر چقدر درمان به تعویق بیفتد ممکن است شدت بیماری بیشتر شده و حتی درمان سخت تر شود و یا به بیماری های سخت تری تبدیل گردد. پس سعی کنید در صورت بروز کوچکترین علائمی راه های درمانی را مورد استفاده قرار دهید.

سرطان های شایع در زنان

سرطان های مختلفی در مورد زنان وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به سرطان تخمدان، سرطان پستان و سرطان رحم اشاره کرد.

سرطان تخمدان

به یکی از مهم ترین سرطان ها، می توان به سرطان تخمدان اشاره کرد. سرطان تخمدان یکی از بیماری های زنانه به حساب می‌ آید که در ابتدا بدون علامت است. از علائم سرطان تخمدان می توان به خستگی های مفرد، درد های موضعی در شکم و زیر شکم، تکرر ادرار، مشکل در بلع غذا و… اشاره کرد.

سرطان پستان

اما سرطان بعدی سرطان پستان می باشد، این سرطان در زنان بسیار شایع می باشد و علامت های متفاوتی را دارد. از این علامت ها می توان به تغییر شکل در فرم سینه ها، تغییرات در سطح پوست سینه و تورم های غدد لنفاوی و رفتن فرورفتگی نوک سینه به داخل و… اشاره کرد.

توجه داشته باشید که اگر فقط یکی از علائم بالا را داشتید در ابتدا استرس پیدا نکنید و فقط نزد یک پزشک رفته و از او کمک بگیرید.

سرطان رحم

اما از دیگر سرطان های مهم در زنان، می توان به سرطان رحم اشاره کرد. این بیماری، یک بیماری ژنتیکی به حساب می آید که طبق تحقیقات در جوانان بیشتر اتفاق می‌ افتد.

از نشانه ‌های این بیماری می توان به ترشحات غیرعادی، درد در ناحیه لگن و واژن و خونریزی هایی که خارج از سیکل پریودی اتفاق می افتد، اشاره کرد.

 

سرطان رحم
سایر بیماری های زنانه

از سایر بیماری های زنانه می توان به تنبلی تخمدان، کیست تخمدان، فیبروم رحم، عفونت واژن، چسبندگی رحم و… اشاره کرد. توجه داشته باشید که برای پیشگیری از این بیماری ها اقدامات بهداشتی و پزشکی را انجام دهید.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان می باشد. برای درمان سعی کنید که شرایط بیمار و پیشرفت بیماری را در نظر بگیرید. در کل با توجه به رشد بیماری های زنانه، درمان های متفاوتی برای آن ها به وجود آمده است.

توصیه مهم ما به شما این است که از روش های خود درمانی به هیچ وجه استفاده نکنید. ممکن است در بعضی از خود درمانی ها شما شرایط بیماری را بدتر کنید و مشکلات حادتری را برای بیماری خود رقم بزنید.

سعی کنید با استفاده از تجربیات دیگران، بهترین پزشکان متخصص را در این زمینه انتخاب کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که از مطلب ارائه شده لذت برده باشید، و برای دوستان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید. موسسه پرستاری پرستار اول آماده ارائه کلیه خدمات پرستاری نگهداری و پرستاری سالمند، پرستار بیمار و کمک به عزیزانتان می باشد. در صورت نیاز به اعزام پرستار می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.