تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
انواع کم خونی از علائم و راه های درمان

آیا می توانید به بررسی انواع کم خونی از علائم و راه های درمان بپردازید؟ آیا در رابطه با بررسی انواع کم خونی چیزی می دانید؟ کم خونی یک نوع بیماری شایع می باشد، که امروزه افراد زیاد ی با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، سایت سلامت اول نیز تلاش می‌کند که اطلاعاتی در این باره را در اختیار شما عزیزان قرار دهد پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

انواع کم خونی از علائم و راه های درمان

بررسی انواع کم خونی از علائم و راه های درمان

همانطور که می‌دانید کم‌خونی یک بیماری شایع است که امروزه افراد بسیاری به آن مبتلا هستند. کم خونی درمواقعی  به وجود می‌آید که ما به کمبود گلبول های قرمز مواجه می شویم.  کم خونی انواع مختلفی دارد و می‌تواند به صورت خفیف یا شدید فرد را مبتلا کند یا می تواند نشانه یک بیماری جدی برای فرد باشد به همین دلیل باید  برای سلامتی خود حتماً به پزشک مراجعه کنید، کم خونی درمان های بسیاری دارد که شما می توانید آن را زیر نظر پزشک مصرف کنید. ما می خواهیم که شما را با انواع کم خونی ها آشنا کنیم پس همراه ما بمانید.

چند نوع کم خونی وجود دارد

کم خونی آپلاستیک

کم خونی آپلاستیک در آن تولید سلولهای خون کافی در مغز استخوان متوقف می شود و این باعث میشود که فرد احساس خستگی و همچنین بیشتر در معرض ابتلا به عفونت و خونریزی های غیر کنترل شده قرار بگیرد، این کم خونی میتواند بسیار شدید یا خفیف باشد و درمان بسیاری دارد حتما باید زیر نظر پزشک مصرف کنید.

کم خونی فقر آهن

این کم خونی نیز یکی از شایع ترین انواع کم خونی ها می باشد و همانطور که می دانید و با توجه به نام اش کم خونی فقر آهن است به دلیل کمبود این ماده معدنی در بدن فقر به وجود می آید اگر بدن کمبود آهن داشته باشد نمی تواند گلبول قرمز کافی را تولید کند و در حمل اکسیژن توسط گلبول های قرمز خون به مشکل برمی خورد، کم خونی فقر آهن با علائم های مانند تنگی نفس و احساس خستگی می باشد و برای درمان این بیماری حتماً باید به پزشک مراجعه کنید.

انواع کم خونی از علائم و راه های درمان

تالاسمی

این یک نوع اختلال خونی ارثی می باشد که باعث هموگلوبین کمتری در بدن میشود نقش هموگلوبین در بدن باعث میشود که گلبول های قرمز خون بتوانند اکسیژن را در بدن حمل کند، تالاسمی با ا علائم های مانند خستگی و ضعف می باشد و باعث کم خونی میشود اگر شما مبتلا به تالاسمی خفیف هستید نیازی به دکتر ندارید با مصرف رژیم غذایی درست و غذاهای مقوی  میتوانید  کم خونی خود را درمان کنید ولی اگر مبتلا به تالاسمی شدید هستید حتما باید به پزشک مراجعه کنید پزشک نیز با تجویز داروها می ‌تواند کم خونی شما را درمان کنند.

کم خونی ناشی از فقر ویتامین

این کم خونی باعث کمتر شدن گلبول های قرمز خون سالم در بدن میشود و در مواقعی اتفاق می افتد که با کمبود دریافت ویتامین های خاص در بدن مواجه شوید ویتامین های مربوط به این کم خونی شامل ویتامین ب ۱۲ ویتامین c فولات است این کم خونی با مکمل های غذایی و تغییر رژیم غذایی قابل درمان می باشد.

کم خونی ناشی از کمبود ویتامین ب ۱۲

کمبود ویتامین ب ۱۲ می تواند از طریق رژیم غذایی باشد این ویتامین می تواند در شیر تخم مرغ و گوشت یافت شود شما میتوانید با تغذیه مناسب و مواد و مواد غذایی که دارای ویتامین ب ۱۲ هستند این کم خونی را رفع کنید.

وظایف مهم پرستاران در قبال بیماران مبتلا به کم خونی

پرستار وظیفه دارد تا به خوبی از بیمار مراقبت کند و از مواد غذایی مقوی برای بیمار استفاده کند و داروهای بیماران را به موقع بدهد و اطلاعاتی که در رابطه با این بیماری دارند را برای بیمار استفاده کنند تا بیمار هر چه زودتر بهبودی کامل را به دست بیاورد.

سخن آخر

همانطور که درمطالب بالا متوجه شده‌اید کم خونی انواع مختلفی دارد و با دارو قابل درمان می باشد افرادی که مبتلا به بیماری هستند می توانند به کمک موسسه پرستاری یک پرستار سالمند یا پرستار کودک استخدام کنند  پرستار نیز وظیفه دارد که تمام وظایف بیمار را به خوبی انجام دهد و همچنین با مراجعه به سایت سلامت اول میتوانید نکات لازم در این باره را کسب کنید این سایت یکی از معتبر و معروف ترین سایت هایی است که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.