تاریخ انتشار: نوامبر 13, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
انواع بیماری های مزمن و تفاوت آن با بیماری حاد

ما در این متن تصمیم داریم تا در مورد بیماری های مزمن و البته انواع این بیماری ها اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. توجه داشته باشید که این بیماری دارای نشانه ها و نمونه هایی می باشد.

مشخصه های این بیماری را می توان با آغازی کند و دوام طولانی توصیف کرد. این بیماری ممکن است افراد را از بین نبرد ولی به شدت آن ها را اذیت خواهد کرد.

در بعضی از اوقات هم ممکن است این بیماری در مدت طولانی افراد را به کام مرگ فرو برد. توجه داشته باشید که بیماری ‌های مزمن ممکن است از عوامل ژنتیکی و یا درد های ناگهانی نشات بگیرد. درمان ها هایی که برای بیماری مزمن صورت می‌ گیرد بیشتر درمان های محدود کننده می باشند.

اما در ادامه اطلاعات کافی و کاملی را از این بیماری ها و تفاوت آن با بیماری های حاد خواهیم داد. انواع آن را بررسی کرده و نکاتی که در مورد این بیماری لازم است بدانید را خواهیم گفت.

تعریف بیماری مزمن، بیماری مزمن چیست؟

در مورد این بیماری باید گفت که بیماری مزمن به یک بیماری طولانی مدت گفته می شود که ممکن است تغییرات جسمانی را برای شما به وجود آورد و یا و یا کارکرد دستگاه های مختلف بدن را محدود و یا دچار اختلال کند. توجه داشته باشید که بیماری های مزمن جزو بیماری های صعب العلاج به حساب می آید و دوره درمانی آن معمولاً طولانی مدت بوده و مراحل بهبود بسیار بسیار دشوار است.

در برخی از مواقع این بیماری لاعلاج به حساب می آید و درمان قطعی برای آن تعریف نشده است. مانند بیماری ایدز که هنوز درمانی برای معرفی نشده و یک بیماری لاعلاج به حساب می آید. در کل بیماری های مزمن باعث می شود که بیمار یک بازه زمانی طولانی از عمرش و حتی تا پایان عمرش را با این بیماری باید سر کند.

در کل باید بگوییم که این شرایط یک شرایط ناسازگار به حساب می‌ آید و از نظر جسمانی می تواند بدن افراد را دچار مشکلاتی کند. ما در ادامه به مهمترین بیماری های مزمن خواهیم پرداخت و نمونه های آن را برای شما عنوان خواهیم کرد.

بیماری مزمن و حالت های آن

 

انواع متداول بیماری های مزمن

بیماری های مزمن، نمونه های متفاوتی دارند که در این بخش به آن ها خواهیم پرداخت. از انواع بیماری ها می توان به سرطان، بیماری های قلب و عروق، بیماری های مزمن تنفسی، دیابت، آلزایمر، اختلال بیش فعالی، اختلالات کلیوی، تیروئید، اوتیسم،هپاتبت، نابینایی، فلج مغزی و نمونه های مختلف آن، آرتروز و آرتریت روماتوئید، ناشنوایی، صرع، بیماری های اعصاب و روان، میگرن، فشار خون بالا یا پایین، خستگی های مزمن، چاقی، پوکی استخوان، کم خونی، سوء مصرف مواد، سل، ایدز و… از انواع بیماری های مزمن است.

این بیماری ها معمولاً راه درمان خاصی ندارند. بعضی از آن ها ممکن است درمان نشوند و بعضی از آن ها ممکن است درمان های طولانی داشته باشند.

لازم به ذکر است که این بیماری ها ممکن است کشنده و یا غیر کشنده باشند. پس توجه داشته باشید که با توجه به این بیماری ها به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتوانند شما را در این زمینه کمک کنند.

تفاوت بیماری حاد و بیماری مزمن

سول می‌ شود که بیماری حاد و بیماری مزمن چه تفاوت هایی با هم دارند؟ در این مورد باید گفت که بیماری حاد به بیماری گفته می شود که به دلیل وجود ویروس ها و عفونت ها اتفاق می افتد.

اما ممکن است دلایل مختلف دیگری هم داشته باشد. مانند تصادفات یا استفاده مکرر از مواد مخدر و دارو؛ البته موارد دیگری مانند زمین خوردن و یا هر دلیل دیگری که بتواند باعث اتفاقات ناگواری شود بیماری حاد گفته خواهد شد.

اما بیماری مزمن در اثر بیماری هایی اتفاق می‌ افتد که ممکن این بیماری ها در ابتدا علائم هادی از خود نشان ندهد. اما در طولانی مدت ممکن است شرایط سخت شود و یا حتی اتفاقات ناگوار را برای فرد به وجود آورد.

پس در مورد تفاوت های بیماری حاد و مزمن باید گفت که بیماری ‌های حاد به یکباره اتفاق می افتد و ممکن است آثار جبران‌ناپذیری را برای افراد داشته باشد.

اما بیماری مزمن به تدریج بدن افراد تحت تاثیر قرار می دهد و آثار جبران ناپدیری را دارد. توجه داشته باشید که شاید بیماری های حاد خوب شوند و آثار آن از بین برود. اما ممکن است آثار بیماری مزمن تا پایان عمر با شما باشد.

همچنین می توانید با برخورداری از خدمات پرستاری ما برای بیماری های حاد خود نسبت به اعزام پرستار از موسسه پرستاری پرستار اول اقدام کنید که در اسرع وقت در محل شما نیرو های ما حاضر شوند.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.