تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات
درمان اسهال با روشهای فوری و خانگی

درمان اسهال با روشهای فوری و خانگی بسیار رایج بوده و افراد زیادی هستند که با استفاده از درمان‌ها و داروهای خانگی می توانند بدون مراجعه به پزشک اسهال را درمان کند.

ناگفته نماند که درمان اسهال با استفاده از داروهای خانگی تنها زمانی توصیه می شود که زود نتیجه دهد. به عبارت دیگر افرادی که مبتلا به اسهال مزمن و حاد می ‌شوند جهت جلوگیری از کاهش املاح بدن خود و دریافت درمان مناسب حتماً باید به پزشک مراجعه کنند. در ادامه مطالب تصمیم داریم برخی از بهترین و موثرترین روش‌ها و داروهای خانگی اسهال را عنوان کنیم.

بیماری اسهال چیست؟

اسهال یک نوع بیماری گوارشی است که هر فردی در طی سال ممکن است آن را تجربه کند. دلایل مختلفی وجود دارند که منجر به بروز بیماری اسهال میشوند. افرادی که به اسهال مبتلا می‌شوند به صورت مکرر و در بازه های زمانی کوتاه مدت نیاز به اجابت مزاج دارند. از این رو می‌توان از اسهال به عنوان یک عارضه آزاردهنده یاد کرد که بدن را ضعیف و دهیدراته میکند.

معمولاً شایع ترین علائم اسهال شامل مدفوع آبکی، حالت تهوع، کم آبی بدن، شکم درد، دل پیچه و نفخ است. هنگامی که سالمندان به اسهال مبتلا می شوند نیاز به پرستار سالمند دارند. زیرا آن ها در چنین شرایطی به سختی می توانند خود را کنترل کنند.

چگونگی درمان اسهال با روشهای فوری و خانگی

درمان اسهال با روش‌های فوری و خانگی همیشه مورد توجه افراد بوده و هر فردی هنگامی که به اسهال مبتلا میشود قبل از آنکه به دکتر مراجعه کند به روش های خانگی درمان اسهال روی می‌آورد. مهمترین سوالی که در درمان خانگی اسهال مطرح می‌شود این است که چه غذاهایی برای اسهال خوب است.

درمان اسهال با روشهای فوری و خانگی

مواد غذایی آبکی

همانطور که مستحضر هستید اسهال عارضه‌ای است که منجر به کم آبی و دهیدراته شدن بدن می شود از این رو برای جبران آب از دست رفته بیمار باید به مصرف غذاهای آبکی روی بیاورد. البته ناگفته نماند که مصرف مواد غذایی آبکی برای درمان اسهال نیز مفید هستند زیرا هنگامی که انسان اسهال میشود بدن او مواد غذایی آبکی را بهتر جذب می کند. همین عامل کمک می کند مواد مغذی از طریق مدفوع خارج نشوند به این ترتیب توصیه می‌کنیم کسانی که دچار اسهال های شدید می‌شوند مصرف سوپ های آبکی و نرم را فراموش نکنند.

ماست

مصرف ماست یکی از بهترین درمان اسهال با روشهای فوری و خانگی به شمار می‌رود. این ماده غذایی در بردارنده باکتری های مفید بوده و با مصرف ماست باکتری های موجود در آن جهت بهبود شرایط بسیار کمک کننده است. البته ماست مواد غذایی مغذی نیز دارد و مصرف آن موجب مقاوم شدن بدن و مقابله بهتر آن با اسهال میشود.

زنجبیل

یکی دیگر از مواد غذایی موثر و تاثیر گذار برای درمان اسهال مصرف زنجبیل است. زنجبیل برای رفع برخی از ناراحتی‌های معده عملکرد بسیار مناسبی دارد. این ادویه منحصر به فرد علاوه بر بهبود اسهال برای تسکین دل پیچه و درد های شکمی نیز بسیار تاثیرگذار است.

نعناع

مصرف نعناع برای بهبود اسهال یک روش درمانی خانگی بسیار رایج بوده و معمولا افرادی که دچار اسهال میشوند اولین داروی خانگی که با آن روی می‌آورند نعناع است. همچنین نعناع نیز نظیر زنجبیل برای برطرف کردن نفخ و دل پیچه می‌تواند مفید باشد.

تخم شنبلیله

از آنجایی که تخم شنبلیله در بردارنده مقادیر زیادی ماده لعابدار و لزج به نام لیزاب است، برای درمان اسهال یک داروی خانگی بسیار موثر به شمار می‌رود. بنابراین کسانی که دچار اسهال میشوند در کنار دیگر موارد معرفی شده می‌توانند از این گزینه نیز برای بهبود شرایط خود بهره ببرند.

چای بابونه

چای و یا دم کرده بابونه یک درمان خانگی مفید است و برای برطرف کردن ناراحتی و بیماری های متعددی کاربرد دارد. چای بابونه علاوه بر آنکه در بهبود اسهال بسیار تأثیرگذار است دردهای ناشی از این بیماری را نیز کاهش می‌دهد. به همین دلیل می‌توان از چای بابونه به عنوان یک درمان خانگی سریع و موثر یاد کرد.

نتیجه گیری

درمان اسهال با روشهای فوری و خانگی بسیار رایج است و افراد زیادی هستند که میتوانند به واسطه داروهای خانگی و همچنین مصرف برخی از مواد غذایی اسهال خود را درمان کنند. هرچند استفاده داروهای خانگی برای درمان اسهال می‌تواند بسیار نافع و مفید باشد اما نباید فراموش کرد که در صورت حاد بودن شرایط حتماً باید برای درمان اسهال به پزشک مراجعه نمود.

شما در این مطلب با درمان اسهال با روشهای فوری و خانگی آشنا شدید؛ در صورتیکه نیاز به ارائه خدمات پرستاری، اعزام پرستار و یا استخدام پرستار کودک، پرستار بیمار، پرستار سالمند و پرستار در منزل دارید می توانید از موسسه پرستاری پرستار اول نسبت به این موضوع اقدام کنید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

0 0 رای ها
امتیاز خود را ثبت کنید
guest
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها