تاریخ انتشار: جولای 12, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات
داروی ترک سیگار

کسانی که به مصرف بیش از حد سیگار عادت کرده باشند، به داروی ترک سیگار نیاز خواهند داشت تا مصرف سیگار آنها کاهش یابد و یا به صورت کلی قطع شود. در میان افراد سیگاری کسانی که دارای سنین بالا هستند و یا به بیماری مبتلا می باشند بیشتر از سایر افراد به داروی ترک سیگار نیاز دارند.
پرستاری که امور مراقبت از بیماران و یا سالمندان سیگاری را در منزل انجام می دهد باید از داروهای ترک سیگار مطلع باشد و بتواند از آن برای ترک دادن سیگار استفاده کند.

 

بهترین داروی ترک سیگار

پرستار در منزل که قصد استفاده از داروی ترک سیگار را دارد، باید زیر نظر پزشک از داروهای ترک سیگار برای شخص مورد نظر استفاده کند و در واقع این دارو ها باید توسط پزشک تجویز شوند.
از بهترین داروهایی که برای ترک سیگار می توان استفاده کرد و پرستار در منزل می تواند آن را برای افراد تجویز کند، داروهایی از قبیل زیر هستند:

 

 

 بهترین داروی ترک سیگار

 

در نتیجه می توانید : به این قضیه اشاره نمود که شما برای دریافت خدمات پرستار کودک و پرستار سالمند می توانید به سایت پرستار اول مراجعه نموده و از خدمات پرستاری این سایت بهره مند شوید.

 

به کار بردن نیکوتین استنشاقی

 

نیکوتین استنشاقی به گونه ای است که مانند اسپری آن را به صورت استنشاقی مصرف می کنند و برای تکمیل مراحل درمان در این دارو باید مدت زمانی در حدود شش ماه سپری شود. به صورت کلی مصرف این دارو باید در طول این شش ماه به مرور کاهش پیدا کند تا به کلی قطع شود که پرستار در منزل باید این موارد را تحت کنترل داشته باشد.

 

اسپری بینی نیکوتین دار

 

اسپری بینی همانند نیکوتین استنشاقی به گونه ای است که باید در طول شش ماه مصرف شود.
این دارو در داخل بینی اسپری می شود و به این شکل نیکوتین مورد نیاز بدن شخص سیگاری را تامین می کند.
مصرف این دارو نیز باید به مرور زمان در طول این شش ماه کاهش پیدا کند.

 

داروی ترک سیگار

داروی ترک سیگار

استفاده از قرص وارنیکیلین

استفاده از این قرص باعث می شود که تاثیراتی بر روی گیرنده های نیکوتین در مغز گذاشته شود تا از لذت سیگار کشیدن با استفاده از آن کاسته شود و به این شکل فرد احساس نیاز به سیگار کشیدن را نداشته باشد.
مصرف این قرص می تواند عوارضی مانند: سردرد، تهوع و بی خوابی را در افراد ایجاد کند که پرستار در منزل باید به این موارد توجه داشته باشد.

 

استفاده از قرص بوپروپیون در داروی ترک سیگار

بوپروپیون در واقع یک نوع قرص ضد افسردگی است که در علم پزشکی از آن به عنوان داروی ترک سیگار نیز استفاده می شود. بوپروپیون باعث ترشح شدن دوپامین در مغز انسان می شود و لذت بعد از سیگار را در افراد ایجاد می کند.
لازم به ذکر است که این قرص نیز دارای عوارضی است که نباید از آن غافل گردید. اما مزایای آن بیشتر از سایر داروها است و این مساله باعث شده تا افراد زیادی از آن استقبال کنند.

 

استفاده از سیگار الکترونیکی برای شخص

سیگار الکترونیکی نیز از دیگر داروهای بسیار موثر در ترک سیگار است و کسانی که به دست گرفتن سیگار عادت دارند، با استفاده از این ابزار می توانند در ترک سیگار موثر باشند.

 

 

داروی ترک سیگار

استفاده از برچسب نیکوتین دار

برچسب نیکوتین دار نیز داروی ترک سیگار محسوب می شود که باید آن را بر روی پوست و بدون واسطه بچسبانند. با انجام این کار نیکوتین موجود در برچسب به خون وارد می شود و دوپامین ترشح می گردد.
برچسب نیکوتین دار دارای انواع مختلفی است که به کمک استفاده کردن از انواع آن می توان مصرف برچسب را به مرور کاهش داد و به این شکل ترک سیگار را نهایی کرد.
بنابراین پرستار در منزل می تواند از این دارو نیز برای ترک سیگار شخص مورد نظر استفاده کند.
لازم به ذکر است که برچسب نیکوتین دار را باید به هر یک از بخش های بدن که فاقد مو باشد، نصب کنید.

 

کلام پایانی

داروی ترک سیگار نیز از جمله داروهایی است که ممکن است یک پرستار در منزل به شناخت آن نیاز داشته باشد و یا بخواهد که از آن برای شخص استفاده نماید. اما فراموش نکنید که استفاده از تمامی این داروها باید با نسخه پزشک انجام شود و داروخانه ها نیز بدون نسخه این داروها را به شما ارائه نخواهند کرد.
در موسسه پرستار اول میتوانید از پرستارانی که بر روی این مسائل واقف هستند کمک دریافت کنید و مراقبت از عزیزان خود را به دست همکاران ما در این موسسه بسپارید.

 

 

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.