تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: کودک
پایین آوردن تب کودکان در خانه بدون مصرف دارو

آیا شما درباره پایین آوردن تب کودکان در خانه بدون مصرف دارو چیزی می دانید؟ آیا شما درباره این موضوع شناختی دارید؟ ما قصد داریم که در رابطه با این موضوع اطلاعات کافی را در اختیار شما بگذاریم تا شما نیز در رابطه با این موضوع اطلاعات کافی را داشته باشید.

پایین آوردن تب کودکان در خانه بدون مصرف دارو

پایین آوردن تب کودکان در خانه بدون مصرف دارو

همانطور که می دانید روش های زیادی برای پایین آوردن تب کودکان وجود دار، که شما با این روش های ساده می توانید در خانه و بدون مصرف دارو تب کودکان را پایین بیاورید،

کودکان در هرسنی که باشند تب برای آن ها خطر دارد بنابراین در این مواقعه باید به دنبال راهکاری برای درمان باشیم، تب در هنگام بیماریی می تواند نشانه ویروس ها یا عفونت باکتریی ها باشد بعضی از کودکان به مدت ۳یا ۵ روز تب دارند کودکانی که در حال دندان درآوردن هستند به عفونت ویروسی مبتلا می شوند و ممکن است که چند روزی به دلیل ذندان درآوردن تب داشته باشند.

تب می تواند نشانه عفونت جدی در کودکان کوچک باشد به همین دلیل باید در این صورت به پزشک مراجعه کرد.

وقتی که کودک شما تب دارد می توانید با دکتر تماس گرفته و یا اگر خود به دلیل مشغله های کاری نمی توانید در خانه بمانید می توانید از پرستارکودک در منزل استفاده کنید این پرستارها با تجربه های بسیاری که دارند می توانند با روش هایی ساده باعث کاهش تب خود شوند اما اگر کودک شما با علائم هایی مانند سرفه، اسهال و استفراغ همراه باشد باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

 

روش هایی ساده برای پایین اوردن تب کودکان

کمپرس سرد برای کاهش تب

اگر احساس کردید که کودک خود تب دارد یک دستمال مرطوب را بر پیشانی کودک بگذارید وقتی که آب در پوستش تبخیر شد تب کاهش پیدا می کند.

در یک ظرفی مقداری آب سرد بریزید و یک پارچه را در آب خیس کنید و آب اضافی پارچه را بگیرید سپس پارچه را بر روی پیشانی نوزاد قرار دهید می توانید این کار را تا وقتی که تب ازبین رود انجام دهید، یا می توانید دستمال مرطوب را به مناطقی مانند زیر بغل پا دست و کشاله ران کودک بمالید تا به سرعت تب کودک کاهش پیدا کند.

نکات ضروریی که باید توجه کنید برای کاهش تب کودک از آب خیلی سرد استفاده نکنید چون دمای داخلی بدن ممکن است افزایش یابد.

حمام نیمه گرم و ولرم برای درمان تب

حمام ولرم می تواند یک گزینه بهتری برای کاهش تب باشد حمام ولرم هم دمای بدن کودک را پایین می آورد هم باعث می شود تا کودک هر چه سریع تر به بهبودی کامل برسد، کودکان زیر ۶ ماه ۲ تا ۳ بار در روز حمام اسفنجی خیس به اعضای بدنش مناسب می باشد.

اما نوزادانی که بیشتر از ۶ ماه هستند می توان در چند بار از روز را از حمام ولرم استفاده کنید اما بعد حمام کردن کودک فورا باید لباس های کودک را بپوشانید.

نکته مهم؛ برای این کار باید هرگز از آب خیلی سرد یا داغ استفاده نکنید زیرا باعث کاهش دمای کودک می شود.

کاهش تب نوزاد با شیر مادر

شیر مادر یک تغذیه ای بسیار عالی برای کودکان می باشد که به تقویت ضعیف سیستم ایمنی نیز کمک می کنید، شیر مادر نیز باعث کاهش تب در کودکان می شود بنابراین باید مرتب به کودک خود شیر بدهید اگر کودک شما در این حال شیر نمیخورد می توانید با روش های دیگر به او شیر بدهید مثلا می توانید کودک را هنگام شیر خوردن صاف و ایستاده نگه دارید یا اگر کودک شیر را دوباره پس می زند می توانید شیر خود را بگیرید و با یک قاشق به کودک شیر بدهید.

نگه داشتن کودک در مکان های خنک

برای کاهش تب کودکان باید آنهارا در یک محیط معمولی که دمای اتاق نه زیاد سرد باشد نه خیلی گرم استفاده کنید معمولا دمای اتاق باید بین ۷۰تا ۷۴ درجه باشه یا اگر از فن استفاده می کنید آن را بر روی پایین ترین درجه بگذارید در این حال مطمئن می شوید که کودک شما به طور مستقیم زیر فن نمی خوابد.

استفاده از لباس های راحت

ماساژ پا برای درمان تب برای کاهش تب کودک بسیار موثر است.

استفاده از پرستار کودک در منزل

شما می توانید با استخدام یک پرستار کاربلد و خبره کودک خود را با خیال راحت به او بسپارید پرستار وظیفه دارد که به تمام وظایف کودک رسیدگی کند.

پایین آوردن تب کودکان در خانه بدون مصرف دارو

سخن آخر

همان طور که در مطالب بالا متوجه شده اید برای پایین آوردن تب کودکان راه های بسیاری وجود دارد که شما می توانید بدون دارو در خانه تب کودک خود را کاهش دهید، همچنین با مراجعه به سایت سلامت اول میتوانید تمامی نکات مهم درباره کودکان را به دست بیاورید، سایت سلامت اول یکی از بهترین و معتبرترین سایت های می باشد که امروزه بسیار محبوب شده است.

سایت سلامت اول بزرگترین موسسه پرستاری چند ترفند را برای پایین آوردن تب کودکان در خانه بدون مصرف دارو در اختیار شما عزیزان قرار داد. این مجموعه در زمینه نگهداری از کودکان، سالمندان و همچنین بیماران فعالیت دارد. جهت استخدام پرستار کودک یا پرستار در منزل می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید تا آنها نیز جهت اعزام پرستار اقدامات لازمه را انجام دهند.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.