تاریخ انتشار: ژوئن 15, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات
وظایف پرستار در منزل

 

وظایف پرستار در منزل چیست؟ پرستار در منزل چه اموری را انجام می دهد؟ چه وظایفی را می توان به پرستار در منزل محول کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است تا کمی از وقت خود را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید.

استخدام پرستار برای ارائه خدمات پرستاری در منزل امروزه بسیار افزایش پیدا کرده است و خانواده های بسیار زیادی در این زمینه اقدام می کنند. کسانی که به دریافت خدمات پرستاری نیاز دارند، می توانند درخواست خود را از طریق موسسه های خدمات پرستاری عملی کنند و از انها درخواست اعزام پرستار به منزل را داشته باشند.

 

همچنین بخوانید: آیا ورزش در هنگام بیماری کار درستی است و چه مزایا و معایبی دارد؟ ، تلفظ صحیح کلمات در کودکان

 

وظایف پرستار در منزل چیست؟

وظایف پرستار در منزل

 

پرستارانی که به منزل می آیند در واقع به نیت ارائه خدمات پرستاری استخدام می شوند تا از شخص مورد نظر مراقبت و نگهداری کنند. حال مراقبت و نگداری از هر شخصی میتواند متفاوت باشد و بر اساس شرایط هر کسی تعیین گردد.

به عبارت دیگر زمانی که به استخدام پرستار می پردازید، باید در ابتدای کار وظایف او را تعیین کنید و اموری که نیت دارید از طریق پرستار انجام شود را به او اطلاع دهید تا در این رابطه تصمیم گیری کنید.

 

انواع وظایف پرستار در منزل

پرستارها وظایف مختلفی را برای مردم انجام میدهند که این وظایف برای آنها تعیین شده است اما زمانی که برای استخدام پرستار در منزل اقدام می کنید، می توانید در میان وظایف پرستار انواعی از آن را که مد نظر شما است از او بخواهید که برایتان انجام دهد.

مراقبت و نگهداری از اشخاص در منزل بر اساس شرایط جسمی، روحی و ذهنی انها میتواند به صورت زیر انجام شود:

تامین امنیت شخص

تامین امنیت شخصی که به پرستاری نیاز دارد مساله بسیار مهمی است زیرا زمانی که خانواده ها برای عزیزان خود پرستار استخدام می کنند، از انها انتظار دارند که زمینه امنیت آنها را فراهم سازند تا با خیال آسوده بتوانند عزیزانشان را به دست پرستار بسپارند.

تامین شرایط مناسب برای استراحت و آرامش او

وظایف پرستار در منزل

شخصی که تحت پرستاری قرار می گیرد، در هر رده سنی که باشد، به آرامش و استراحت نیاز دارد و پرستار باید بتواند این موقعیت را برای او ایجاد کند و مزاحمت آرامش و استراحت شخص نشود تا شخص مورد نظر در کنار پرستار احساس آرامش و راحتی داشته باشد.

تایین زمان بندی برای مصرف داروها ( در صورت نیاز به مصرف دارو توسط شخص )

اگر شخصی که از او پرستاری می شود، نیاز به مصرف دارو داشته باشد، وظیفه پرستار در منزل

این است که داروهای شخص را در اختیار او قرار دهد و زمان بندی مصرف دارو را یادآوری کند تا مراحل درمان او به خوبی طی شوند.

تامین نیازهای عاطفی و روحی

وظایف پرستار در منزل

اکثر افرادی که باید از آنها پرستاری شود به تامین نیازهای روحی و عاطفی نیازمند هستند و در واقع این نیاز در تمامی افراد وحود دارد. به همین دلیل پرستار باید اخلاق خوبی داشته باشد و بتواند با محبت نیازهای روحی و عاطفی شخص را تامین کند.

امکان تزریق آمپول و سرم در صورت نیاز

از آنجایی که پرستاران معمولا با خدمات پزشکی آشنا هستند باید از نحوه تزریق سرم و یا آمپول در صورت نیاز آگاه باشند و بتوانند این کار را برای شخص انجام دهند. به عنوان مثال: زمانی که پرستاری از یک سالمند مبتلا به دیابت انجام شود با توجه به اینکه این دسته از بیماران به تزریق آنسولین نیاز دارند، باید پرستار از عهده این کار بر بیاید.

کمک به شخص برای انجام زندگی روزمره

اگر شخصی که به پرستاری نیاز دارد بیمار باشد و یا سالمند ناتوانی باشد که از عهده انجام امور روزمره بر نیاید، باید به او کمک شود تا امور روزمره خود را انجام دهد. در این شرایط پرستار وظیفه دارد که در انجام این امور به شخص مورد نظر کمک کند.

سخن پایانی

وظایف پرستار در منزل را در موسسه پرستار اول برای شما مورد بررسی قرار دادیم تا در صورتی که به پرستار در منزل نیاز دارید بتوانید از طریق موسسه پرستار اول برای استخدام پرستار اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که استخدام پرستار در این مجموعه با روش های مختلفی امکان پذیر است و بر اساس روشی که برای این کار انتخاب می کنید می توانید وظایف پرستار در منزل را نیز تعیین کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در موسسه پرستار اول در تماس باشید.

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.