تاریخ انتشار: اکتبر 25, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
5 فایده نگهداری حیوانات خانگی برای سالمندان

حیوان خانگی برای خیلی ها شبیه به فرزند آن ها اهمیت دارد. در واقع وجود آنها باعث روحیه بخشی می شود و بدون آن نمی توانند زندگی کنند‌‌.

در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به فواید نگهداری حیوانات خانگی برای سالمندان صحبت کنیم و اطلاعاتی بر اساس تحقیقات را در اختیارتان قرار دهیم‌

با ما همراه باشید تا ببینید که فواید نگهداری از حیوانات خانگی برای سالمندان چیست.

فواید نگهداری حیوانات خانگی برای سالمندان

بالاتر هم اشاره کردیم حیوانات خانگی برای بعضی ها اهمیت بسیار زیادی دارند. از آنجایی که سالمندان زمان بیشتری را در تنهایی سپری می‌ کنند، در نتیجه با وجود یک حیوان خانگی می توانند حال بهتری پیدا کنند که در این قسمت با فواید نگهداری حیوانات خانگی برای سالمندان آشنا خواهید شد تا حدی که ممکن است دیگر نیاز به پرستار بیمار نباشد.

پایین نگه داشتن سطح فشار خون

طبق مطالعات انجام شده؛ زمانی که سالمندان حیوان خانگی داشته باشند، سطح فشار خون آنها پایین‌تر می‌ رود. علت هم این است که آنها از لحاظ روانی حال بهتری دارند و فشار روانی را احساس نمی کنند و همین باعث می‌ شود که علائم حیاتی شان بهبود بخشیده شود‌. نوازش حیوان خانگی حتی می تواند شبیه به داروی ضد فشار عمل کند و حتی از آن موثر تر هم باشد‌.

کاهش استرس

شاید خیلی از شما بخواهید از پرستار در منزل استفاده کنید تا استرس و اضطراب را در سالمند خود کاهش دهید؛ اما طبق مطالعات جدید که انجام شده است؛ زمانی که سالمندان حیوانات خانگی مانند گربه یا سگ داشته باشند، کمتر دچار استرس می شوند و خطر بیماری قلبی هم در آن ها کم خواهد شد.

درنتیجه زمانی که استرس نداشته باشند از هر نظر؛ عملکرد بهتری از خودشان نشان می دهند. در واقع نگهداری حیوانات خانگی برای سالمندان و نوازش حیوان باعث می شود که سطح فشار خون، تپش قلب و استرس در بین سالمندان کم شود.

احساس امنیت

احساس امنیت با نگهداری حیوان

بعد از بالا رفتن سن معمولاً حس امنیت در افراد کمتر می شود. علت هم این است که حس تنهایی به آنها دست می دهد و به خاطر همین خیلی از افراد به فکر استفاده از خدمات پرستاری می افتند.

اما در برخی از شرایط نیاز به انجام این کار نیست؛ چرا که در مورد فواید نگهداری حیوانات خانگی برای سالمندان باید بگوییم که وجود این حیوانات حس آسیب پذیری را کم کرده و باعث می شود که آنها امنیت بیشتری را تجربه کنند‌.

شادی بیشتر

شاید مهمترین فایده نگهداری حیوانات خانگی برای سالمندان؛ شادی زیاد باشد‌‌. زمانی که آنها متوجه می‌ شوند یک موجود زنده به وجودشان نیازمند است؛ در نتیجه احساس بهتری نسبت به خودشان دارند و می‌ دانند که در زندگی آن حیوان نقش موثری دارند و همین باعث می‌ شود که سرزنده و شاداب تر باشند‌.

فعالیت هایی مثل بالا رفتن از پله ها، تغذیه، راه رفتن و حمام کردن این حیوانات را خودشان انجام می دهند و حتی حس حامی بودن هم دارند و باعث می شود که سرحال تر باشند و به طور کل امید به زندگی در آنها افزایش پیدا کند که در بهبود مشکلات جسمانیشان هم تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت‌.

حضور موثرتر در جامعه

خیلی از افراد مسن زمانی که پا به سن می گذارند، دیگر نمی خواهند در اجتماع باشند و این شرایط برایشان طاقت فرسا به نظر می رسد و ترجیح می‌دهند که با یک پرستار در منزل احساس آرامش را تجربه کنند، در صورتی که یکی از فواید نگهداری حیوانات خانگی برای سالمند این است که به آنها کمک می‌کند تا آرام‌تر و هوشیار تر عمل کنند و راحت تر با دیگران صحبت کنند و بتوانند حضور بهتر و موثرتری در اجتماع داشته باشند که از لحاظ جسمی هم برای آنها خیلی مفید است.

کلام آخر

سالمندان و نگهداری از حیوانات خانگی

طبق توضیحاتی که در بالا برایتان ارائه دادیم، متوجه شدید که فواید نگهداری حیوانات خانگی برای سالمندان چیست‌ و در نتیجه می توانید تصمیم بگیرید که آیا حیوان خانگی داشته باشید یا خیر؟ که البته سایت پرستار اول در این زمینه کمک می‌کند و از طریق این سایت می توانید اعزام پرستار انجام دهید که بتواند هم مراقب فرد سالمند و هم حیوان خانگی او باشد.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.