تاریخ انتشار: نوامبر 2, 2022نویسنده: دسته بندی: کودک
مهارت های پرستار کودک | ویژگی های ضروروی پرستار کودک

والدین در زمان استخدام پرستار کودک باید به مهارت های پرستار کودک در منزل توجه ویژه ای داشته باشند، زیرا نگهداری از کودکی یک امر بسیار حساس و مستلزم آموزش و مهارت های لازم است.

موسسه پرستاری پرستار اول با داشتن بهترین پرستاران کودک، که آموزش ها و مهارت های لازم را فراگرفته‌اند را به منزل شخصی افراد اعزام می کند، تا انتهای مطالب همراه ما بمانید تا اطلاعات بیشتری در زمینه مهارت ها و ویژگی های پرستار کودک در منزل به دست بیاورید.

همانطور که مستحضر هستید تمام خانواده ها به دلایل گوناگونی مانند چند قلو بودن ، دور بودن از منزل و مشاغل کاری توانایی نگهداری از کودک خود را ندارند به همین دلیل اقدام به استخدام پرستار در منزل می کنند.

مهارت ها و ویژگی های پرستار کودک در منزل

پرستار کودک شخصی است که برای نگهداری از کودکان به منزل شخصی افراد اعزام می‌شود، در ادامه مطالب به چند مورد از ویژگی ها و مهارت های پرستار کودک اشاره شده است:

دارا بودن آمادگی برای مواقع پیش بینی نشده

پرستار کودک باید آمادگی کافی برای مواقع و موقعیت‌هایی گوناگون را داشته باشد، پرستار باید هنگام ورود به منزل شخصی افراد، محل ورود و خروج اضطراری را یاد بگیرد تا در مواقع خطر جان خود و کودک را نجات دهد.
همچنین باید محل نگهداری کپسول آتش نشانی و جعبه کمک های اولیه را نیز بلد باشد تا در صورت لزوم از آن استفاده کند، در کل پرستار باید با یک برنامه ریزی کامل در مواقع اضطراری بهترین فعالیت را داشته باشد.

اطلاع از حساسیت های دارویی

یکی از مهمترین مهارت هایی که پرستار کودک باید آن را کسب کند، اطلاع از حساسیت دارویی کودکان است. والدین باید قبل از هر چیزی حساسیت دارویی فرزند خود را به پرستار اطلاع دهند، زیرا این یک امر حیاتی محسوب می ‌شود که عدم اطلاع از آن موجب به خطر افتادن جان کودک می شود. همچنین پرستار باید توجه داشته باشد که نباید بدون نخسه و تجویز پزشک به کودک دارو بدهد.

اطلاع از لیست برنامه غذایی کودک

به طور معمول هنگام آغاز کار پرستار، از سمت خانواده ها یک برنامه غذایی باید در اختیار پرستار کودک قرار داده ، پرستار موظف است طبق این برنامه غذاهای مفید برای کودک را تهیه کند. در برخی مواقع امکان دارد کودکان به بعضی از مواد غذایی حساسیت داشته باشند، به همین دلیل والدین باید یک لیست از تمام حساسیت های غذایی و غذاهای مورد علاقه کودک خود در اختیار پرستار قرار دهند.

مسئولیت پذیر بودن

یکی از مهمترین ویژگی ‌های پرستار، مسئولیت پذیر بودن است که در صورت عدم مسئولیت ‌پذیری مشکلات جبران ناپذیری برای کودک به وجود می آید، پرستار مسئولیت ‌پذیر باید در ساعت تعیین شده در محل کار خود حضور یابد، تمام حواس خود را به کودک بدهند تا خطری او را تهدید نکند.

مسئولیت پذیری پرستار کودک

انتقاد پذیر بودن

همانطور که می‌دانید انجام تمام کارها با اشتباه همراه است، که شغل پرستاری نیز از این امر مستثنی نمی باشد، امکان دارد پرستار در زمان انجام وظیفه دچار خطا و اشتباه شود، که والدین باید در چنین مواقعی با لحن محترمانه و مناسب اشتباهات پرستار را به او یادآوری کنند.

پرستار نیز باید انتقاد پذیر بوده و با کمال میل انتقادات را بپذیرد.

انعطاف پذیر بودن

ممکن است   بیش از ساعات کاری در بیرون از منزل مشغول به کار باشند، که در چنین مواقعی پرستار باید انعطاف پذیر باشد و در ساعت خارج از وقت کاری وظیفه پرستاری از کودک را به عهده بگیرد.

پرستار کودک باید فردی شاداب و سرزنده باشد

همانذگونه که می ‌دانید کودکان روحیه حساسی دارند، به همین دلیل فردی که وظیفه نگهداری از آنان را به عهده می ‌گیرد باید شاداب و سرزنده باشد، والدین در زمان استخدام باید توجه داشته باشند یک فرد شاداب که روحیه بازی و سرگرم کننده با کودک را دارد استخدام کنند.

سخن پایانی

همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید برای نگهداری و مواظبت از کودک در منزل باید پرستار را از موسسه پرستاری که در زمینه نگهداری از کودکان اطلاعات لازم را فرا گرفته است، استخدام کرد.

پرستار انتخابی باید مهارت و ویژگی های ذکر شده در بالا را داشته باشد تا خانواده ها با خیال راحت وظیفه نگهداری از فرزند خود را به او بسپارند و به سایر امورات خود رسیدگی کنند.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.