تاریخ انتشار: نوامبر 7, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
فیزیوتراپی در منزل، روش های درمان + انواع آن

فیزیوتراپی در منزل از جمله روش های کاربردی در جهت درمان و بهبود وضعیت های حرکتی و عملکرد روزمره است. این روش با اهداف مختلفی مورد استفاده واقع می گردد.

اشخاص ممکن است خودشان مستقیما به فیزیوتراپی مراجعه کنند و یا پس از مراجعه به پزشک، تجویز فیزیوتراپی توسط پزشک صورت گیرد.

توصیه می شود که برای انجام فیزیوتراپی، ابتدا به پزشک مراجعه نمایید. چرا که اگر بیماری های مربوطه شدت بالایی داشته باشند، ممکن است فرد مشکلات بیشتری را دچار شده و بیماری او بدتر نیز شود.

از جمله مواردی که از فیزیوتراپی برای بهبود افراد استفاده می شود می توان به بهبود وضعیت و توانایی حرکتی فرد، پیشگیری از آسیب های مختلف ورزشی و … اشاره کرد.

به موجب اهمیت فیزیوتراپی در درمان و بهبود برخی از مشکلات، امکان درخواست انجام فیزیوتراپی در منزل نیز وجود دارد.

خدمات فیزیوتراپی در منزل، توسط متخصصین فیزیوتراپی باید صورت گیرد. در فیزیوتراپی در منزل، فیزیوتراپ باید تجهیزات ضروری برای انجام تمرینات فیزیوتراپی را همراه داشته باشد.

تجهیزاتی که در فیزیوتراپی در منزل مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به مرکز درخواست می تواند متفاوت باشد.

مزایای فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل، برای افرادی که توان حرکتی مناسبی ندارند و یا به موجب سن بالا، با مشکلات زیادی رو به رو هستند، گزینه مناسبی است. به کارگیری این روش در منزل مزایای گوناگونی داشته و بهبود وضعیت بیمار همواره تحت نظارت متخصص فیزیوتراپی خواهد بود.

فیزیوتراپی برای چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

روش درمانی و بهبود عملکرد فیزیوتراپی، موجب توانبخشی در اثر آسیب های مختلف می گردد.

هدف به کارگیری از این روش درمانی، بازپروری فرد، بهبود عملکرد و قدرت فرد متقاضی می باشد.

در مشکلات مختلفی از روش فیزیوتراپی در جهت بهبود عملکرد استفاده می شود. از جمله این موارد می توان به آسیب های وارده به ستون فقرات فرد، سکته مغزی، اختلالات عصبی و انواع صدمات ورزشی اشاره داشت.

روش های درمان با فیزیوتراپی در منزل

در روش فیزیوتراپی، با نظر متخصص فیزیوتراپ، درمان متناسب با شخص و مشکل او تجویز می گردد. روش های درمانی مختلفی در فیزیوتراپی در منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های فیزیوتراپی

از جمله روش های درمانی که در فیزیوتراپی در منزل مورد استفاده قرار می گیرد می توان به تکنیک های الکتروتراپی، متد های درمانی دستی و تمارین مختلف ورزشی اشاره داشت.

کشش عضلات، ماساژ، طب سوزنی، سرما و گرما درمانی نیز از جمله روش های درمانی مورد استفاده در فیزیوتراپی می باشد.

انواع فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در جهت درمان و بهبود بخش های مختلف بدن به کار گرفته می شود. از جمله بخش های مختلف بدن که در فیزیوتراپی در منزل بهبود می یابند می توان به زانو و گردن اشاره داشت.

درمان عملکرد های مختل شده در پی سکته مغزی، فلجی، پارکینسون، حمله قلبی، انسداد ریوی، آسم و فیزیوتراپی پس از جراحی از جمله دیگر انواع فیزیوتراپی می باشند.

فیزیوتراپی زانو در منزل

یکی از انواع شایع فیزیوتراپی، فیزیوتراپی زانو است. زانو ها از جمله حساس ترین بخش های بدن محسوب می شوند که مشکلاتی را ممکن است دچار گردند.

فیزیوتراپی سکته مغزی چگونه است؟

در اثر سکته مغزی در افراد، ضعف های حرکتی مختلفی ممکن است بروز پیدا کند. به کمک فیزیوتراپی سکته مغزی، بازگردانی توان های حرکتی و بهبود آن ها انجام می گیرد.

فیزیوتراپی گردن چیست؟

از جمله دیگر انواع فیزیوتراپی، فیزیوتراپی گردن می باشد. گردن نیز در اثر سبک زندگی نامناسب با مشکلات مختلفی ممکن است دچار شود. به طور کلی گردن عضو حساسی بوده که در اثر مراقبت نادرست، مشکلات مختلفی را درگیر می شود.

از جمله کاربرد های فیزیوتراپی گردن می توان به درمان درد گردن، درمان آرتروز، ساییدگی، کم شدن فاصله و فتق دیسک بین مهره ای اشاره کرد.

فیزیوتراپی حمله قلبی در منزل

از جمله دیگر انواع فیزیوتراپی می توان به فیزیوتراپی حمله قلبی اشاره کرد. این نوع فیزیوتراپی در جهت کم شدن ضربان قلب و همچنین فشار خون در حین استراحت و ورزش مورد استفاده قرار می گیرد.

فیزیوتراپی آسم با چه هدفی انجام می شود؟

از جمله دیگر مشکلاتی که فیزیوتراپی می تواند در جهت رفع آن مفید واقع شود، می توان به بیماری آسم اشاره کرد. در این نوع فیزیوتراپی، تمرین های تنفسی مناسبی تجویز می گردد.

پرستاری از بیمار

برای برخی بیماری ها، در کنار انجام فیزیوتراپی نیاز به پرستار بیمار نیز می باشد.در صورتی که میخواهید فیزیوتراپی را در منزل انجام دهید می توانید از موسسه پرستاری پرستار اول درخواست اعزام پرستار کنید تا در اسرع وقت در پرستاران ما در محل شما برای خدمت رسانی حاضر شوند.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.