تاریخ انتشار: نوامبر 15, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
علائم، علل و درمان کهیر

کهیر یکی از بیماری های معروف به حساب می آید که تقریباً حدود ۲۰ درصد از افراد را در دوره های مختلف زندگی درگیر خود می کند. لازم به ذکر است که این بیماری به دلایل مختلفی شروع میشود و در نهایت منجر به خارش می گردد.

این بیماری زگیل های قرمز رنگی بر روی پوست ایجاد می‌کند. خوب است که بدانید این بیماری ممکن است در اثر خوردن یک چیز و یا یک آلرژی پوستی ایجاد شود؛ زن و مرد هم ندارد.

این بیماری یک بیماری زودگذر می باشد که می توان با یک درمان آن را از بین برد. اگر کهیر زدید از خاراندن آن اجتناب کنید. نوشابه های الکلی و فشار عاطفی و حتی ورزش ممکن است که این خارش را بدتر کند.

لذا در این متن قصد داریم تا اطلاعات کافی از کهیر را به شما ارائه کنیم و به علائم، دلایل و چگونگی درمان این بیماری بپردازیم. اگر دچار این بیماری شده اید و یا دوست دارید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید حتماً تا پایان با ما همراه بمانید.

بررسی علائم بیماری کهیر، بیماری کهیر چیست؟

این بیماری علائم مختلفی از خود نشان می دهد. یکی از علائم متداول این بیماری جوش های خارش دار می باشد. این جوش ها معمولاً رنگ قرمز و یا به رنگ پوست می باشند.

چنانچه کهیر را فشار دهید، ممکن است که رنگ آن به رنگ سفید در آید. توجه داشته باشید که علائم این بیماری ممکن است چند دقیقه و چند سال طول بکشد.

اگر چه به گزش حشرات هم مشابه می باشد اما تفاوت های دیگری هم دارد. این مشکل می‌تواند در هر نقطه‌ ای از بدن اتفاق افتد. در کل ممکن است تغییر شکل داده و یا جا به جا هم بشود.

در بعضی از اوقات این بیماری ناپدید می شود و مجدد ظاهر می شود. خوب است که بدانید کهیر خود را سر دست، انگشت ها، بازوها، پاها و یا سایر نقاط مختلف بدن نشان می دهد. این بیماری ممکن است به صورت مزمن هم باشد که البته معنای مزمن با معنای حاد متفاوت است. مزمن یعنی این بیماری کاملا طولانی مدت هست ولی حاد شاید موقت باشد ولی در آن شرایط به شدت شما را اذیت می کند.

علل بیمار کهیر چیست؟

محققان در این زمینه تحقیقات زیادی را داشتند و عوامل زیادی را برای ابتلا به این بیماری پیدا کردند. این عوامل شامل غذا و یا موادی است که افراد مصرف می کنند.

بعضی از افراد هم تنها با لمس کردن به این بیماری دچار می‌ شوند. اما مهمترین عوامل را برای شما نام خواهیم برد. استفاده از غذاهایی مانند تخم مرغ، آجیل، بادام زمینی، صدف و… از علل این بیماری است. داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها، آسپرین و ایبوپروفن و… از داروهایی است که می تواند باعث ایجاد کهیر شوند.

نیش حشرات هم از دیگر عوامل ایجاد این بیماری است. از دلایل فیزیکی مانند فشار، ورزش، دما و یا تابش آفتاب هم نباید گذر کرد. لاتکس، گرده گل ها، حیوانات خانگی، عفونت های باکتریایی، عفونت ویروسی و نگهداری برخی از گیاهان می تواند از دلایل ابتلا به این بیماری باشد.

لذا در صورت پیدا کردن علت باید از آن دوری کرده و یا آن را مصرف نکرد. توصیه ما این است که در صورت ابتلا به این بیماری، حتماً و حتما مواد و خوراکی هایی را که مصرف کرده‌ اید و یا محیط هایی که رفته اید را مرور کنید تا بتوانید علل اصلی را پیدا کنید.

علل کهیر چه می باشد؟

درمان بیماری کهیر

برای درمان این بیماری سعی کنید از محرک ها دوری کنید. به طور مثال ممکن است بعضی از افراد به فلفل که یک محرک به حساب می‌ آید آلرژی داشته باشند. پس بهتر است که از آن دوری کنید.

سعی کنید در اولین فرصت به یک متخصص مراجعه کنید. متخصص آلرژی و بیماری های پوستی می تواند شما را در این زمینه کمک کند. خوب است که بدانید از کمپرس آب سرد به هیچ وجه غافل نشوید.

جهت رهایی از این درد می توانید از آنتی هیستامین ها و سایر داروهای ضد حساسیت و ضد تورم استفاده کنید. در کل سعی کنید در صورت بروز این بیماری حتماً و حتماً از پزشکان درجه یک استفاده کنید. لذا کهیر قطعاً شما را نمی کشد ولی تا حد جنون شما را پیش می‌ برد.

سخن پایانی

امیدواریم که از مطلب ارائه شده لذت برده باشید، و برای دوستان خود این مطلب را به اشتراک بگذارید. موسسه پرستاری پرستار اول آماده ارائه کلیه خدمات پرستاری به عزیزانتان می باشد. در صورت نیاز به اعزام پرستار می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.