تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
علت سردرد ها در اثر کمبود مزمن آب چیست؟

آیا میدانید سردرد ها در اثر کمبود مزمن آب به وجود می آیند؟ در رابطه با علائم و نشانه های کم آبی در بدن آشنا هستید؟ سردرد به عنوان مشکلات رایجی است که درصد بالایی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. حال اینکه سایت سلامت اول در رابطه با سردرد های ناشی از کمبود مزمن آب و علائم و نشانه های آن توضیحات بیشتری در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

سردرد ها در اثر کمبود مزمن آب

سردردها در اثر کمبود مزمن آب

یکی از مشکلات بسیار رایجی که درصد بالایی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند سردرد است. حال اینکه سردرد می‌تواند تحت تاثیر مشکلات کمبود ها و حتی بیماری های بسیار زیادی به وجود بیاید.

معمولا سردرد ها در اثر کمبود مزمن آب جزو رایج ترین سردرد هایی هستند که تعادل افراد را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. بسیاری از انسانها تمایل زیادی به نوشیدن آب ندارند که قطعا این مسئله نیز دلایل خاص خود را دارد چه بسا این که بسیاری از افراد به مشکلات کلیوی مبتلا شده و به دلیل بیرون روی های زیاد تمایل چندانی به نوشیدن آب نخواهند داشت.

اما بهتر است بدانید کمبود آب در بدن باعث به وجود آمدن مشکلات و بیماری‌های بسیار زیادی می‌شود که یکی از آنها سردرد است. حال اینکه سردرد ها در اثر کمبود مزمن آب با علائم بسیار زیادی همراه هستند که برخی از آنها عبارتند از:

  • تشنگی شدید یکی از علائم کم آبی شدید در بدن است که با سردرد نیز همراه میباشد در صورت مشاهده چنین علائمی حتما به مقدار لازم آب بنوشید.
  • کاهش ادرار از دیگر نشانه های کم آبی بدن است که با سردرد نیز همراه خواهد بود‌. حتی در بسیاری از مواقع رنگ ادرار به صورت تیره مشاهده می شود که در این صورت نیز با سردرد دست و پنجه نرم می کنید.
  • سردرد ها در اثر کمبود مزمن آب با علائم بسیار زیادی همراه هستند که مهمترین آنها گیجی خستگی و سرگیجه های طولانی مدت است. قطعاً افرادی که مقدار کمی آب نمی نوشند با چنین علائمی به صورت روزمره مواجه هستند.
  • خشک شدن دهان و چسبنده بودن آن از دیگر علائم کمبود آب در بدن است که با سردرد های بسیار شدید و مزمن همراه میشود.

سردرد ها در اثر کمبود مزمن آب

علائم کم آبی بدن به همراه سردردهای شدید

  • افرادی که سردرد شدید دارند و در همین حال ضربان قلب آنها نیز به شدت افزایش پیدا می‌کند اما در صورتی که فشار خون آنها پایین است این افراد با کم آبی بدن مواجه هستند.
  • از نشانه های بسیار رایج کم آبی در بدن حالات پوست و تغییر شکل دادن آن است و معمولاً قابلیت ارتجاعی پوست از بین می رود و به حالت پوسته پوسته و خشک در می‌آید. البته افرادی که با کم آبی بدن مبتلا هستند پوست آنها بسیار حساس و آسیب پذیر خواهد بود.
  • از نشانه هایی که به دلیل کم آبی بدن و به هنگام سردرد ناشی از کم آبی درصد کمی از افراد جامعه با آن مواجه می شود اسهال و استفراغ است. معمولاً افرادی که بدن آنها ضعیف است این کم آبی باعث شیوع اسهال و استفراغ در بدن آنها خواهد شد.
  • سردرد ها در اثر کمبود مزمن آب به وجود می آیند که حتی گاهی با عرق کردن زیاد همراه هستند که این عرق کردن در اثر گرما یا وزش زیاد باد خواهد بود.
  • گاهی ادرار بیش از حد و تب نیز از نشانه های کم آبی در بدن هستند، پس در صورتی که به سردرد مزمن مبتلا شده اید و این علائم و نشانه‌ها را نیز در بدن خود مشاهده می کنید؛ مطمئن باشید که بعداً شما با کم‌آبی مبتلا است.

 

سردرد ها در اثر کمبود مزمن آب

نتیجه گیری

سردردها در اثر کمبود مزمن آب می‌توانند به عنوان شایع ترین سردرد هایی باشند که درصد بالایی از افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

کمبود آب در بدن می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار جدی شود که حتی برخی از بیماری‌ها را نیز به شدت تشدید میکند. همه ما انسان ها بایستی در طول شبانه روز به مقدار لازم آب بنوشیم تا کمبود آب در بدن باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری نظیر سردرد شدید نشود.

سایت سلامت اول در رابطه با راه های پیشگیری از چنین مشکلاتی به شما عزیزان مشاوره می دهد. این مجموعه جهت نگهداری از سالمند شما پرستار سالمند و پرستار کودک را اعزام می کند شما نیز می توانید جهت اعزام پرستار سالمند و خدمات این مجموعه با کارشناسان آن صحبت کنید.

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.