تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
مداخلات برای درمان سکسکه مداوم و مقاوم به درمان بزرگسالان

آیا در رابطه با مداخلات برای درمان سکسکه مداوم و مقاوم به درمان بزرگسالان چیزی می دانید؟ در رابطه با سکسکه و نکات مهم مربوط به آن تا چه حد اطلاعات دارید؟ بزرگترین موسسه پرستاری که جهت خدمات پرستاری فعالیت دارد در رابطه با سکسکه و نکات مربوط به آن در ادامه توضیحات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

مداخلات برای درمان سکسکه مداوم و مقاوم به درمان بزرگسالان

یکی از مشکلات رایجی که معمولاً هم بزرگسالان با آن مواجه می‌شود سکسکه است. سکسکه که به عنوان یک مشکلی است که به دلیل گرفتگی و اسپاسم دیافراگم به وجود می آید. در واقع منقبض شدن دیافراگم باعث می شود که توسط باز و بسته شدن طناب صوتی متوقف می گردد. حال اینکه همین بسته شدن طناب صوتی باعث به وجود آمدن صدایی می شود که آن را با نام سکس که میشناسیم. سکس که تحت تاثیر شرایط بسیار زیادی ممکن است رخ دهد که بیشتر هم هنگام خالی بودن معده رخ می دهد.

زمانی که معده بیش از حد باز شود در چنین حالتی سکسکه به وجود می آید که قطعاً برای درصد بالایی از افراد خجالت آور خواهد بود. سکسکه می تواند کوتاه مدت و یا به صورت بلندمدت و طولانی باشد که در این صورت بسیار آزاردهنده است. افرادی که دچار سکسکه شده در قطعاً به دنبال روش های مناسبی برای از بین بردن سکسکه هستند. مداخلات برای درمان سکسکه مداوم و مقاوم به درمان بزرگسالان شامل روش هایی است که برای از بین بردن سکسکه از آنها استفاده می کنند. برخی از روشهای درمان سکسکه عبارتند از:

برای از بین بردن سکسکه پیشنهاد می شود یک قاشق شکر دانه خشک را ببرید البته استفاده از این روش برای افراد مبتلا به دیابت ممنوع خواهد بود.

یکی از تکنیک های بسیار قدیمی که هم اکنون نیز بسیار کارآمد است حفظ کردن نفس و شمردن اعداد تا زمان قطع شدن سکسکه می باشد.

حتی نفس کشیدن سریع به داخل پاک کرد یا یک کیسه پلاستیکی برای مدت زمان کوتاهی می تواند باعث از بین بردن سکسکه شود.

در چنین مواقعی پیشنهاد میشود از یک لیوان آب سرد استفاده کنید.

مداخلات برای درمان سکسکه مداوم و مقاوم به درمان بزرگسالان

راه های درمان سکسکه

شما می توانید یک تکه کوچک یخ را داخل دهان خود گذاشته یا آن را بریده و یا آن را بمکید. هنگام بلعیدن سکسکه بهتر است این کار را به آرامی انجام دهید.

زمانی که به سکسکه مبتلا شدید می توانید جهت از بین بردن آن با انگشت شست کف دست خود را محکم فشار دهید.

فشار دادن زبان کوچک �سط یک قاشق به سمت بالا البته با احتیاط نیز می‌تواند باعث حذف سکسکه شود.

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از یک قطره سرکه روی زبان می تواند سکسکه را از بین ببرد.

برای از بین بردن سکسکه می توانید یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یا عسل استفاده کنید. البته کره بادام زمینی یا عسل بایستی روی زبان قرار بگیرد تا به آرامی ذوب شود.

به طور همزمان دهان و بینی خود را بگیرید و در همین حالت شروع به بازدم های شدید کنید.

آروغ زدن و چون نفس کشیدن نیز برای از بین بردن سکسکه جزوه روشهای بسیار کاربردی است.

بسیاری از افراد برای از بین بردن سکسکه زبان خود را به آرامی میکشد که این روش نیز در بسیاری از مواقع پاسخگو خواهد بود.

اگر میخواهید سکسکه خود را از بین ببرید تعادل خود را حفظ کنید و به صورت آرام و کنترل شده نفس های عمیقی بکشید.

نتیجه گیری

مداخلات برای درمان سکسکه مداوم و مقاوم به درمان بزرگسالان شامل روش ها و ترفند هایی است که برای از بین بردن سکسکه از آنها کمک می گیرند. بسیاری از ترفندهایی که برخی از افراد به صورت ما آگاهانه از آن ها استفاده می کنند، ممکن است خطرناک باشند. از این رو توصیه می شود تا برای درمان سکسکه نکات مهم و ترفندهای بدون خطر را استفاده کنید.

سایت سلامت اول بزرگترین موسسه پرستاری چند ترفند را برای از بین بردن سکسکه در اختیار شما عزیزان قرار داد. این مجموعه در زمینه نگهداری از کودکان، سالمندان و همچنین بیماران فعالیت دارد. جهت استخدام پرستار کودک یا پرستار در منزل می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید تا آنها نیز جهت اعزام پرستار اقدامات لازمه را انجام دهند.

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.