تاریخ انتشار: آگوست 27, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات
درمان سریع استفراغ کودکان

آیا از علل استفراغ در کودکان اگاه هستید؟ آیا قصد دارید که درمان سریع استفراغ کودکان در مواقع مورد نیاز انجام دهید؟ در پرستار اول با ما تا بخش پایانی همراه بمانید تا این مسائل را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.
از بیماری های شایع در کودکان میتوان به استفراغ اشاره داشت که به وفور در کودکان ایجاد می شود و از علل متعددی برخوردار است. با این وجود والدین و یا پرستار کودک در منزل باید از علل ابتلا به این بیماری در کودکان آگاه باشند تا بر اساس علت بروز استفراغ در کودک، بتوانند از راه های درمانی استفاده کنند و وضعیت کودک را بهبود بخشند. به همین دلیل در موسسه پرستار اول میخواهیم چند مورد از راه های درمان سریع استفراغ کودکان با هم مورد بررسی قرار دهیم.

 

درمان سریع استفراغ کودکان
درمان سریع استفراغ کودکان

برای اینکه بتوان به درمان سریغ استفراغ کودک پرداخت، باید در ابتدا شایع ترین دلایل بروز این بیماری در کودکان را شناخت و متناسب با هر یک از آنها عکس العمل صحیحی نشان داد که این دلایل و راه های درمان آنها از قبیل زیر شناخته می شوند:

 

گرمازدگی

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث بروز استفراغ در کودکان می شوند، گرمازدگی است. کودکان در مقایسه با بزرگسالان بدن حساس تری دارند و در بسیاری از مواقع با قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و هوای گرم دچار گرما زدگی می شوند که در این شرایط بروز این مشکل را با استفراغ نشان می دهند زیرا یکی از علامت های گرمازدگی استفراغ و یا حالت تهوع است.

 

 

گرمازدگی
راه درمان گرمازدگی کودک

در چنین شرایطی از بهترین گزینه ها برای درمان کودک، این است که در ابتدا او را از محیط گرم خارج کنید و به زیر سایه و یا فضای خنک انتقال دهید. سپس میتوانید به او شربت آبلیمو بدهید تا وضعیت کودک بهبود پیدا کند. در چنین مواقعی اگر به شربت آبلیمو کمی عسل هم اضافه کنید به شکل بهتری موجب بهبودی کودک می شوید. علاوه بر آن شست و شوی دست و صورت کودک با آب خنک نیز در برطرف این مشکل موثر خواهد بود.

 

همچنین بخوانید: پرستار سالمند ، پرستار بیمار ، اعزام پرستار

 

 

 

ابتلا به بیماری های ویروسی مختلف

بسیاری از بیماری های ویروسی در کودکان باعث بروز استفراغ می شوند. به عنوان مثال: آنفولانزا و یا ویروس معده هلی باکتری از جمله شایع ترین بیماری های ویروسی در کودکان محسوب می شوند که با علامتی همچون استفراغ و تهوع در کودکان همراه هستند.

 

درمان

از این جهت پرستار کودک در منزل در چنین شرایطی کار زیادی نمی تواند بکند بلکه لازم است تا کودک را به مراکز درمانی ببرند تا توسط پزشک وضعیتش بررسی شود و داروهای مورد نیاز به او تجویز شود.

 

آب به آب شدن کودک

آب به آب شدن کودک یکی از رایج ترین اصطلاحاتی است که حتما با آن برخورد کرده اید. آب به آب شدن کودک به معنای ناسازگاری سیستم بدنی کودک با آب شهرها و استان های دیگر است. بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان به آب شهر خود عادت دارند و در هنگام سفر چنانچه آب شهرهای دیگر را مصرف کنند، آب به آب می شوند و این مشکل در انها همراه با اسهال و استفراغ در کودکان خود را نشان می دهد.

 

درمان آب به آب شدن کودک

در چنین شرایطی پرستار کودک می تواند در طول سفر برای او از آب معدنی استفاده کند و یا آب جوشیده شده که خنک شده است و گرمای آن از بین رفته است را برای مصارف کودک کنار بگذارد تا در مواقع تشنگی از آب جوشیده خنک استفاده کند. کودکانی که به این مشکل مواجه هستند به هیچ وجه نباید آب شهرهای دیگر را مصرف کنند مگر اینکه آب را بجوشانند.

 

جنب و جوش بیش از حد کودک

جنب و جوش بیش از حد کودک نیز می تواند باعث بروز استفراغ شود خصوصا اگر کودکان با شکم پر این رفتارها را داشته باشند.

 

درمان سریع استفراغ کودکان در مواقع جنب و جوش زیاد

برای درمان سریع استفراغ کودکان در چنین شرایطی باید در ابتدا کودک از کودک بخواهید که استراحت کند و در یک گوشه ساکن بماند و چشم های خود را ببندد تا وضعیت معده به حالت نرمال برسد.

 

ماشین زدگی کودکان

ماشین زدگی

به وفور می توان کودکانی را یافت که به ماشین حساسیت دارند و زمانی که با ماشین از جایی به جای دیگر می روند دچار استفراغ و تهوع می شوند که به این مشکل بسیار شایع در میان کودکان ماشین زدگی گفته می شود و معمولا تا سن مشخصی با آنها همراه خواهد بود.

 

درمان سریع استفراغ کودکان برای ماشین زدگی

برای درمان سریع استفراغ کودکان در چنین شرایطی باید از قرض ضد تهوع که به آن قرص ماشین نیز گفته می شود، برای کودک استفاده کرد. این قرص مخصوص ماشین زدگی است و با مصرف آن کودکان و حتی بزرگسالان در ماشین دچار این مشکل نمی شوند.

 

کلام پایانی

درمان سریع استفراغ کودکان را در برخی از موارد و مشکلاتی که کودکان به آنها دچار می شوند، مورد بررسی قرار دادیم. در بخش پایانی باید اشاره کنیم که تنها این مشکلات باعث بروز استفراغ در کودکان نیستند بلکه علاوه بر انها مشکلات بسیار زیاد دیگری نیز میتوانند این مشکل را برای کودکان ایجاد کنند که پرستار کودک در منزل باید بر درمان انها تسلط داشته باشد.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.