تاریخ انتشار: جولای 19, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات
درمان حالت تهوع و سرگیجه

در میان بیماری هایی که در انسان ها پدیدار می شوند برخی از آنها همانند: حالت تهوع و سر گیجه شایع تر هستند و در بسیاری از مواقع افراد مختلف به دلایل متفاوتی به آنها مبتلا می شوند.
پرستاری که در منزل به مراقبت و نگهداری از بیمار، سالمند و یا کودک می پردازد، باید با راهکارهای درمان حالت تهوع و سرگیجه آشنا باشد و بتواند از راهکارهای مناسب به این منظور برای بیمار استفاده کند.

اما برای این که بتوان به درمان حالت تهوع و سرگیجه در منزل پرداخت، لازم است تا پرستار در ابتدا علل به وجود آمدن تهوع و سرگیجه را در شخص پیدا کند و سپس برای درمان آن اقدام نماید. زیرا این دو نوع بیماری بر اساس علل مختلفی پدیدار می شوند و اگر به علت ایجاد آن توجه نشود، نمی توان به خوبی در درمان آنها موثر واقع شد. پس به این منظور با ما در موسسه پرستار اول همراه باشید تا نحوه درمان حالت تهوع و سرگیجه در منزل توسط پرستار را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

درمان حالت تهوع و سرگیجه توسط پرستار در منزل

 

برای درمان این مشکلات که بسیار شایع هستند باید از روش های ذکر شده در زیر برای تشخیص علت بروز مشکل و درمان آنها استفاده کرد:

 

درمان حالت تهوع و سرگیجه

بررسی فشار خون فرد

فشار خون و پایین بودن آن یکی از رایج ترین علل به وجود آمدن تهوع و سرگیجه در افراد است که اگر شخصی افت فشار پیدا کرده باشد حتما به این دو مشکل مواجه می شود. به عبارت دیگر یکی از علائم افت فشار خون تهوع و سرگیجه است.
اما برای اینکه از بروز افت فشار مطمئن شویم و به اشتباه از روش های درمانی برای فرد استفاده نکنیم باید از دستگاه فشار کمک بگیریم و فشار شخص را بررسی کنیم.
چنانچه دستگاه نشان دهد که شخص فشار پایینی دارد، میتوان از آب نمک و یا آب قند برای او استفاده کرد تا فشار به سرعت بالا بیاید.
توجه داشته باشید که استفاده از آب نمک این امکان را فراهم می کند که فشار با سرعت بیشتری بالا بیاید و فرد بهبودی خود را به دست آورد.

بررسی بیماری هایی که فرد به آنها مبتلا باشد

گاهی اوقات علت حالت تهوع و سرگیجه در افراد می تواند ابتلا به بیماری در فرد باشد. به عنوان مثال: بیماری که مبتلا به میکروب معده و یا روده باشد، با این مسائل مواجه می گردد که در چنین مواقعی معمولا پرستار در منزل باید از سرم های مناسب برای بیمار استفاده کند تا مشکل برطرف شود.
همچنین بیماری ناراحتی قلبی نیز ممکن است که باعث بروز این مشکل در افراد شود. معمولا کسانی که در معرض سکته قلبی قرار دارند با سر گیجه و تهوع مواجه می شوند.
در این خصوص پرستار میتواند با شناخت وضعیت بیمار تشخیص دهد که مشکل به وجود آمده چیست.

 

 

درمان حالت تهوع و سرگیجه

بررسی مواد غذایی استفاده شده توسط فرد مورد نظر

مصرف برخی از مواد غذایی مانند: مواد غذایی فاسد شده و یا مواد غذایی آلوده می توانند منجر به این بیماری ها شوند و در پی انها به درمان حالت تهوع و سرگیجه نیاز باشد. چنانچه فردی پیش از بروز این بیماری مواد غذایی آلوده مصرف کرده باشد و یا در بیرون از منزل از فست فود ها استفاده کرده باشد باید به این موضوع که شاید مواد غذایی مصرف شده مناسب نبوده اند، پی برد.

 

درمان حالت تهوع و سرگیجه

بررسی داروهای مصرف شده توسط شخص

شخصی که از آن پرستاری می کنید ممکن است که داروهایی را مصرف کند که بر اساس عوارض آن داروها به سرگیجه و تهوع مبتلا شده باشد. در صورتی که پرستار در منزل تشخیص دهد که علت بروز این مشکلات مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک است، باید به پزشک فرد اطلاع داد و از او خواست که داروها را تعویض کند و به جای آنها داروهایی به بیمار ارائه دهد که باعث بروز این عارضه ها نشود.

کلام پایانی

برخی از علل ایجاد تهوع و سر گیجه را در موسسه پرستاری اول مورد بررسی قرار دادیم که شناخت آنها در درمان حالت تهوع و سرگیجه بسیار مهم و موثر هستند و پرستار در منزل باید از این موارد آگاه باشد.
پرستارانی که از سوی موسسه پرستار اول به منزل شما اعزام می شوند از تمامی این مسائل آگاه هستند و به بهترین شکل می توانید از عزیزان شما مراقبت و حمایت کنند.

 

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.