تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
مهم‌ترین خواص قهوه اسپرسو برای شما

در این مطلب از موسسه پرستاری پرستار اول تصمیم داریم مهمترین خواص قهوه اسپرسو را برای شما عنوان کنیم. اگر جزو کسانی هستید که به مصرف قهوه اسپرسو علاقه دارید و از نوشیدن آن لذت می ‌برید بهتر است بدانید که اگر از این نوشیدنی محبوب به درستی استفاده کنید، به خواص ارزشمند و تاثیرات مثبت آن بر روی سلامتی نیز دست خواهید یافت. لطفاً با ما باشید تا در ادامه با مهمترین خواص قهوه اسپرسو برای بدن آشنا شوید.

قهوه اسپرسو چیست؟

قبل از آنکه مهم‌ ترین خواص قهوه اسپرسو را برای شما شرح دهیم لازم دانستیم که ابتدا در رابطه با قهوه اسپرسو یکسری توضیحاتی را ارائه دهیم. لازم به ذکر است که قهوه با قهوه اسپرسو فرق دارد.

پیشنهاد مقاله : مناسب ترین زمان مصرف قهوه در روز چه زمانی است؟

قهوه اسپرسو چیست؟

فرآیند آماده سازی قهوه با اسپرسو متفاوت است.

به طور کلی قهوه شامل دانه هایی است که به صورت طبیعی کشت و برداشت می ‌شود و سپس طی فرایندی تبدیل به پودر قهوه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدنی قهوه و همچنین قهوه اسپرسو هر دو با استفاده از پودر قهوه تهیه می شوند. منتهی فرآیند آماده سازی نوشیدنی قهوه با نوشیدنی اسپرسو متفاوت است. به عبارت دیگر یکی از روش های تهیه نوشیدنی قهوه اسپرسو است. در این روش با استفاده از دانه های قهوه می توان یک نوشیدنی غلیظ با عطر و طعم بهتری نسبت به قهوه معمولی آماده کرده و میل نمود.

مهم‌ ترین خواص قهوه اسپرسو برای بدن شامل چه مواردی است؟

اگر جزو کسانی هستید که به میل قهوه اسپرسو علاقه دارید بهتر است بدانید که این نوشیدنی در کنار طعم و عطر بی نظیرش دارای یکسری فواید دیگر نیز می باشد. همه ما می‌ دانیم که نوشیدن قهوه موجب سرحال شدن می شود قطعا کسانی که به دلایل مختلفی مجبور هستند، شب ها بیدار بمانند به خوردن قهوه روی می آورند.

برخی از مهم‌ترین خواص قهوه اسپرسو برای شما شامل موارد زیر است.

پیشنهاد مقاله : 13 مورد از خواص قهوه

  • پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲

مطالعات صورت گرفته نشان داده است که مصرف قهوه برای پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ بسیار مفید است. قهوه حاوی انواع مواد معدنی و حاوی آنتی اکسیدان ‌های قدرتمندی است. از این رو مصرف به اندازه و مناسب آن تاثیر خوبی بر سلامت بدن دارد. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه منجر به نابودی رادیکال های آزاد می شوند و از این رو امکان بهبود سلامت عمومی بدن را افزایش می دهند.

  • کاهش ابتلا به بیماری های قلبی

در کنار پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ دیگر خواص ارزشمند قهوه اسپرسو کاهش احتمال ابتلا به بیماری ‌های قلبی است. علاوه بر بیماری های قلبی مصرف قهوه اسپرسو احتمال ابتلا به سکته های قلبی و مغزی را نیز کاهش می دهد.

کاهش ابتلا به بیماری های قلبی

قهوه اسپرسو کاهش احتمال ابتلا به بیماری ‌های قلبی است.

  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون

یکی دیگر از مهم‌ ترین خواص قهوه اسپرسو برای شما این است که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون را در شما کم میکند. به ترتیب جزو آن دسته از افرادی هستید که از ابتلا به بیماری پیشرونده آلزایمر و پارکینسون وحشت دارید مصرف قهوه اسپرسو را فراموش نکنید. زیرا قهوه حاوی کافئین است و کافئین نیز نقش موثری برای پیشگیری و کنترل بیماری های نامبرده دارد.

یکی از دلایل اصلی نگهداری سالمند توسط پرستار سالمند ابتلا به آلزایمر و پارکینسون است. بنابراین با مصرف قهوه اسپرسو حتی در سنین سالمندی نیز می توانید بی نیاز به دیگران زندگی کنید.

  • پیشگیری از سرطان

همانطور که گفتیم قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بالایی است. از آنجایی که آنتی اکسیدان ها نقش بسیار مفیدی برای کنترل رادیکال های آزاد دارند، می‌توان مدعی شد که مصرف قهوه اسپرسو برای پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز مفید و تاثیر گذار است.

  • سیروز کبدی

سیروز کبدی از جمله عواملی است که منجر به نابودی کبد می‌ شود. مصرف قهوه برای پیشگیری از ابتلا به سیروز کبدی نیز مفید است و همچنین برای پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد نیز مصرف قهوه اسپرسو تاثیر مثبتی دارد.

پیشنهاد مقاله : قهوه چه خواص مثبتی بر روی بدن دارد؟

  • افزایش انرژی بدن

قهوه حاوی مقادیر بالایی از کافئین است. به همین دلیل مصرف آن منجر به افزایش انرژی و شادابی بدن می شود. معمولا کسانی که عادت دارند در اول صبح یک فنجان قهوه می ‌نوشند نسبت به دیگر افراد روز خود را با نشاط بیشتری آغاز می ‌کنند. از این رو اگر شما نیز می خواهید جزو این دسته از افراد باشید مصرف قهوه را فراموش نکنید.

نتیجه گیری

مهم‌ترین خواص قهوه اسپرسو برای شما را عنوان کردیم. امیدوار هستیم شما نیز بتوانید نظیر همه کسانی که از این نوشیدنی خوش عطر طعم به درستی استفاده می کنند با مصرف درست و به جای آن از فواید بی‌نظیری برخوردار شوید.

در صورتیکه نیاز به ارائه خدمات پرستاری، اعزام پرستار و یا استخدام پرستار کودک، پرستار بیمار، پرستار سالمند و پرستار در منزل دارید می توانید از موسسه پرستاری پرستار اول نسبت به این موضوع اقدام کنید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.