تاریخ انتشار: نوامبر 2, 2022نویسنده: دسته بندی: سالمند, عمومی
5 نکته ضروری برای جلوگیری از ریزش مو با افزایش سن

جلوگیری از ریزش مو با افزایش سن از مواردی است که تمامی مردم دنیا با هر فرهنگ و سلیقه ای به ‌دنبال راهی برای جلوگیری از آن هستند.

ریختن موها و کم ‌پشتی آن‌ها به عوامل مختلفی نظیر ژنتیک، هورمون، اختلالات تیروئیدی، تغذیه و همچنین کم‌خونی بستگی خواهد داشت.

در میان تمامی این موارد رژیم غذایی جزء فاکتورهای بسیار مهمی است که تاثیر بسیار زیادی در ریزش موی خانم‌ها و آقایان دارد.

چراکه معمولاً افراد با گرفتن رژیم‌های سخت و همچنین کاهش وزن شدید این مشکل دچار شده و به او بسیار ناخوشایند خواهند شد. اما در این مطلب قصد داریم در رابطه با ریزش مو با افزایش سن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

به‌ همین خاطر نیز پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید. همچنین شما می توانید برای استخدام پرستار سالمند یا پرستار بیمار به موسسه پرستاری ما مراجعه کنید.

ریزش مو با افزایش سن جزو چهار مشکلی است که در دوران میان‌سالی رو به کهن‌ سالی افراد با آن مواجه می‌شوند. در واقع زمانی‌ که سطح اسید فولیک در بدن کاهش پیدا می‌کند این مشکل رخ می‌دهد.

ریزش موها جزو بسیار بزرگ در جهان بوده و بیش ‌از 28 از افراد کشور آمریکا را به خود درگیر کرده‌است. اما مهم‌ترین دلیل این مشکل پایین بودن سطح اسید فولیک است که می‌توان با استفاده از داروهای مختلف آن را درمان نمود.

راه های جلوگیری از ریزش مو با افزایش

راه های جلوگیری از ریزش مو با افزایش

همان‌طور که بهتر می‌دانید، با افزایش سن از همه نظر تغییرات مختلفی در بدن به وجود می‌آید. موها نیز یکی یکی از بخش‌های مهم بدن هستند که به ‌شدت تحت تاثیر افزایش سن قرار گرفته و ممکن است دچار ریزش و کم ‌پشتی شوند.

با اینکه مقدار ریزش مو با افزایش سن می‌تواند تا حد بسیار زیادی به عوامل ژنتیکی وابسته باشد، اما به‌ طور تقریبی همه افراد آن را کم یا زیاد تجربه خواهند کرد.

با بالا رفتن سن به شکل طبیعی مو نازک ‌شده و ریزش پیدا می‌کند. معمولاً در دوران جوانی موهای ریخته‌ شده با موهای جدید جایگزین می‌شوند.

اما زمانی‌که افراد افزایش سن پیدا می‌کنند، این روند کندتر و کندتر شده و در زمانی متوقف خواهد شد. در خوشبختانه نکاتی وجود دارد که شما می‌توانید به آن‌ها توجه کرده تا از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنید.

مو یکی از فاکتورهای زیبایی و افزایش اعتماد به‌ نفس افراد به حساب می‌آید. خانم‌ها و آقایان زمانی ‌که دچار کم ‌پشتی و یا به‌عبارتی تاسی شوند،

بسیار آزرده‌ خاطر شده و دیگر نمی‌توانند در سن بالا راه مناسبی را برای این مشکل پیدا کنند. به‌ همین خاطر بهتر است که در سنین جوانی به فکر این موضوع بود و تمامی اقدامات لازم را برای مراقبت از مو و همچنین جلوگیری از ریزش انجام داد.

نکات مهم و کاربردی برای جلوگیری از ریزش مو با افزایش سن

ازجمله مواردی که می‌تواند به شما برای جلوگیری از ریزش مو با افزایش سن کمک کند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 کاهش استرس

استرس یکی از عوامل اصلی‌ است که باعث شده و موها ریزش زیادی پیدا کنند. به ‌همین خاطر نیز بهتر است که فعالیت‌های استرس‌ زا  خود را کاهش داده و مدیتیشن کنید.

 ورزش

ورزش سبب افزایش گردش خون در در بدن می‌شود و همچنین به پوست نیز کمک می‌کند تا جوان‌تر شده و شرایط مناسبی را برای رشد فولیکول‌های مو فراهم کند.

پیاده ‌روی یوگا و ورزش‌های بسیار سبک هستند که همه افراد مسن و می‌توانند آن را انجام داده و به سلامت بدن خود کمک بسزایی کنند.

 داشتن رژیم غذایی سالم

در نظر گرفتن یک رژیم غذایی متعادل که متشکل از پروتئین کافی باشد، می‌تواند انرژی‌ لازم را به بدن رسانده و به تولید سلول‌های مو کمک کند.

لازم است بدانید که یک رژیم تغذیه‌ای مناسب و باید دارای امگا سه و انواع ویتامین‌های آ ای و کلسیم باشد. چراکه تمامی این موارد ‌سلامت مو و عدم ریزش آن‌ها و کمک خواهند کرد.

 عدم حرارت دادن به موها

همه خانم‌ها از وسایلی نظیر اتو مو، سشوار، بابلیس و … برای براشینگ استفاده می‌کنند. این موارد اثرات مخربی را روی مو برجای خواهند گذاشت. بنابراین تا حد امکان بهتر است که از چنین وسایلی برای حالت ‌دهی به موهای خود استفاده نکنید.

 استفاده از برخی از داروهای مناسب ریزش مو

داروهایی وجود دارند که می‌توانند در عدم ریزش مو و کاهش آن تاثیر بسزایی داشته باشند. البته که شما باید تمامی آن‌ها را حتما تحت نظر پزشک استفاده کنید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.