تاریخ انتشار: نوامبر 26, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
جراحی بینی برای چه افرادی مناسب نیست؟

جراحی بینی در هر فردی چه مرد چه زن بسته به مشکل، هر نوع جراحی صورت می گیرد. جراحی بینی اهدافی مشخصی دارد گاهی برای بیماری و امروزه در بیشتر موارد شخص به‌ خاطر زیبایی این کار را انجام می‌دهد. در این مقاله از موسسه پرستاری پرستار اول با علل، دلایل و مراقبت های بعد از جراحی بینی آشنا می‌شویم.

دلائل زیبایی برای جراحی بینی

البته درمورد بیماری‌هایی که با دلائل مختلف برای بینی انسان به وجود می‌آیند، جراحی صورت می گیرد. در این جا به برخی از دلائل زیبایی بینی اشاره می شود، مواردی مانند، کج بودن بینی،چه به صورت مادرزادی و چه به صورت شکستگی، در هر دو موردجراحی بینی صورت می گیرد. یا این که جراحی ممکن است به دلیل نوک بینی باشد، به این شکل که، نوک بینی به‌صورت غیرعادی پایین قرار گرفته است و یا برعکس زیادی بالا می‌باشد. در این موارد هم جراحی بینی انجام می گیرد.

برخی مواقع جراحی بینی به دلیل مشکل در دهانه بینی است که دهانه بینی را تنگ یا گشاد می‌کنند.

دلائل بیماری برای جراحی بینی

برخی از بیماری ها زمینه را برای جراحی بیتی فراهم می کنند، مانند: بیماری‌های تنفسی، کیپ بودن بینی و یا انحراف بینی، داشتن لوزه تمامی این موارد باعث می‌شود که انسان به جراحی بینی نیاز داشته باشد.

برای برطرف کردن بیماری و رسیدن به سلامتی و چه برای داشتن یک چهره زیبا درمان در یک کلینک معتبر و با تخصص جراحان خبره انجام شود، زیرا در نظر نگرفتن این فاکتور ممکن است  بیمار را از کار افتاده کند تا جایی که پرستار بیمار از یک دستگاه برای فرد جهت نفس کشیدن استفاده نماید.

جراحی بینی برای چه افرادی خطرناک است؟

برای برخی از  افراد، جراحی بینی خطرناک می‌باشد و باید از این جراحی پرهیز کنند. در جراحی بینی افرادی هستند که ملاک‌های لازم برای این نوع جراحی را ندارند، برای مثال، خانم‌ های باردار اصلاً نباید جراحی بینی انجام دهند تا زمانی‌که وضع حمل کنند، برای موارد دیگر می توان به افراد سیگاری و کسانی که دخانیات مصرف می کنند را نام برد.

پیشنهاد مقاله : دلایل انجام جراحی بینی

جراحی بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

عمل جراحی بینی شامل چه کسانی می‌شود.

پیشنهاد مقاله : جراحی و درمان درد مری و خطرات احتمالی آن

مورد دیگر مربوط می شود به خانم‌ها و یا حتی آقایانی که دچار چاقی و اضافه‌ وزن بی‌اندازه هستند؛ این نوع افراد هم نباید جراحی بینی را انجام دهند.

مواردی دیگر افراد دیابتی و یا بیماری‌های خاص، این جراحی برای آن ها خطرناک است.  افراد با مشکلات بیان شده، موقع جراحی بینی در معرض خطر هستند پس باید بدانند که این نوع جراحی، برای آن‌ها خطرناک است.

تکنیک های جراحی بینی

جراحان متخصص و باتجربه می‌دانند که برای هر نوع بینی چه تکنیک‌هایی به کار ببرند. خب قاعدتاً شما می‌دانید که همه بینی‌ها مانند هم نبوده و متفاوت می‌باشند و تمام جراحی‌ها هم  به یک شکل نیست. ببا وجود تمام روش های متفاوت، متخصص می داند که چه روش را بر گزیند که نه آسیبی به سلامتی بیمار برسد و علاوه بر رفع بیماری، بینی او نیز زیبا شود.  برخی از تکنیک های رایج،  تکنیک‌های بسته‌ای بوده که پزشکان آن را انجام می‌دهند.

پزشکان متخصص برای انجام این کار از طریقه جراحی بسته این کار را انجام می‌دهند یعنی هیچ‌گونه بخیه و یا جای زخم به روی صورت و پوست دیده نمی‌شود و اگر بعد از عمل هم این اطراف بینی یا دور چشم سیاه یا کبود شد و بر اثر التهاب جراحی بوده که به‌مرور زمان و طی یک یا دو هفته این موضوع هم برطرف می‌شود و دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

سن مناسب برای جراحی بینی

چه سنی برای جراحی بینی بهتر است؟  شاید این سوال خیلی‌ها باشد که چه سنی برای جراحی بهتر است سنی که در آن کار جراحی بینی را انجام می‌دهند اکثراً بالای بیست سال است زیرا افراد باید اجازه دهند تا بینی شکل اصلی خود را بگیرد و رشد کامل خود را انجام  بدهد.

سن مناسب عمل بینی

چه سنی برای جراحی بینی بهتر است؟

پیشنهاد مقاله : روش های صحیح پانسمان زخم جراحی

همان‌طور که اجزای بدن رشد می‌کند و بزرگ‌تر می‌شود، بینی هم تا حدودی رشد خود را مانند دیگر اعضای بدن انجام می‌دهد و این نیست که در سنین ده پونزده سالگی رشد کامل خود را کرده باشد و بایستی صبر کنید تا کاملاً به رشد برسد. و بعد اقدامات لازم را برای جراحی بینی انجام دهید.

توصیه های قبل از عمل بینی

متخصصی که برای جراحی بینی خود انتخاب می‌کنید باید تحقیقات کامل درباره آن داشته باشید و از کار آن مطمعن باشید. موارد دیگر که قبل‌از عمل باید انجام داد این است که حداقل دو یا سه هفته قبل‌از عمل، هیچ‌گونه دارویی مانند آسپرین استفاده نکنید و افراد سیگاری که قصد این نوع جراحی را دارند باید حداقل دو هفته قبل‌از عمل از مصرف سیگار خودداری کنند.

شما در این مطلب با سیر تا پیاز جراحی بینی آشنا شدید؛ در صورتیکه نیاز به ارائه خدمات پرستاری، اعزام پرستار و یا استخدام پرستار کودک، پرستار بیمار، نگهداری از سالمند و پرستار در منزل دارید می توانید از موسسه پرستاری پرستار اول نسبت به این موضوع اقدام کنید.


سوالات متداول 

  1. آیا جراحی  بینی خطرناک است؟

با پیشرفته شدن علم و گستردگی افرادی که مایل به انجام جراحی بینی هستند مهارت دکترا روز به روز بیشتر شده و جای نگرانی نیست. تنها باید در قوانین خاص خودش جراحی صورت گیرد.

  2. چه نوع بیماری هایی هستند که نیاز به عمل بینی دارند؟

برخی از بیماری ها زمینه عمل بینی را فراهم می‌کنند، مانند: بیماری‌های تنفسی، کیپ بودن بینی و یا انحراف بینی، داشتن لوزه تمامی این موارد باعث می‌شود که انسان به جراحی بینی نیاز داشته باشد.

  3. آیا برای افراد چاق جراحی بینی را انجام می‌دهند؟

خانم‌ها و یا حتی آقایانی که دچار چاقی و اضافه‌ وزن بی‌اندازه هستند؛ این نوع افراد نباید جراحی بینی را انجام دهند و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

  4. ماسب‌ترین سن برای جراحی بینی چه سنی است؟

بهتر است سنی که در آن کار جراحی بینی را انجام می‌دهند اکثراً بالای بیست سال باشد زیرا افراد باید اجازه دهند تا بینی شکل اصلی خود را بگیرد و رشد کامل خود را انجام  بدهد.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.