تاریخ انتشار: نوامبر 21, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
علائم و راههای درمان تشنج ناشی از تب در نوزادان و کودکان

آیا با علائم و راههای درمان تشنج ناشی از تب در نوزادان و کودکان چیزی شنیده اید؟ آیا میدانید در زمان وقوع تشنج چه نکاتی را بایستی مورد توجه قرار داد؟ سایت سلامت اول در رابطه با این مسئله در ادامه توضیحات کامل تری را ارائه می دهد.

علائم و راههای درمان تشنج ناشی از تب در نوزادان و کودکان

علائم و راه های درمان تشنج ناشی از تب در نوزادان و کودکان

نوزادان به عنوان افراد کم سن و سال جامعه محسوب می‌شوند که در ابتدای شروع زندگی خواهند بود. اول اینکه بدن نوزاد در مقایسه با نوجوانان جوانان و حتی افراد بسیار ضعیف است و به همین منظور در برابر بسیاری از بیماری‌ها شدیداً آسیب‌پذیر هستند. یکی از مشکلات بسیار رایجی که نوزادان را تهدید می‌کند تب در نوزادان و کودکان است.

حال این که تبر می تواند در اثر بسیاری از بیماری های عفونی و یا ویروسی به وجود بیاید. در صورتی که تب موجود در بدن کودک یا نوزاد نادیده گرفته شود این طبری تواند شدت گرفته و باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی شود.

در حالی که نوزادان و کودکان در سنی هستند که قطعاً تب بالای ۳۸ درجه در بدن آنها می‌تواند منجر به وجود آمدن تشنج شود. معمولاً تشنج در بین کودکان و نوزادان بسیار رایج است و در صورت مشاهده تب دار آنها بایستی این بیماری جدی تلقی گردد.

اما زمانی که شما با علائم و راههای درمان تشنج ناشی از تب در نوزادان و کودکان آشنا ای پیدا کنید قطعاً به خوبی می توانید آن را کنترل کرده و از مشکلات احتمالی بیش رو جلوگیری کنید. برخی از علل به وجود آورنده تشنج ناشی از تب در نوزادان و کودکان عبارتند از:

واکسیناسیون مهمترین عامل به وجود آورنده تب در کودکان است از این رو زمانی که کودک شما واکسیناسیون می شود بایستی از آن به خوبی مراقبت کنید. قطعاً که این طبع اگرچه در ابتدا بسیار کم است اما به ندرت و در صورت نادیده گرفتن ممکن است شدت پیدا کند حال اینکه تب پس از واکسیناسیون هایی نظیر سرخک سرخچه پس از ۸ تا ۱۴ روز پس از تزریق رخ می دهد.

دو عامل مهم به وجود آورنده تب در بدن نوزادان و کودکان

عفونت ها مهمترین پارامتر های خطرناکی هستند که باعث به وجود آمدن تب در بدن نوزاد و یا کودک میشوند. در حالی که عفونت های ویروسی و باکتریایی خود در بدن نوزاد و کودک به وجود آورنده بسیاری از مشکلات خطرناک خواهد بود.

سابقه تشنج ناشی از تب در خانواده می تواند به عنوان یکی از مشکلات موروثی ترقی شود که در این صورت خانواده ها بایستی از کودکان و نوزادان خود به شدت مراقبت کنند.

نکات مهم در رابطه با تشنج ناشی از تب در نوزادان

علائم و راههای درمان تشنج ناشی از تب در نوزادان و کودکان

همانگونه که اشاره شد تشنج به عنوان یکی از مشکلات یا بیماری هایی که در کودکان و نوزادان بیشتر از هر گروه سنی را می دهد. علائم و راههای درمان تشنج ناشی از تب در نوزادان و کودکان جزو نکات بسیار مهمی است که تمامی مادران بایستی در رابطه با آن به خوبی شناخت داشته باشند. اما به طور کلی یک پرستار کودک به خوبی می داند که چگونه از کودکان و نوزادان در چنین مواقعی حساسی مراقبت کند. پرستار در منزل یا پرستار کودک تمامی دوره های مربوط به مراقبت های کودک را پشت سر گذرانده است. از این رو در زمان وقوع چنین خطراتی به راحتی می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد. حال این که چند نکته مهم وجود دارد که جهت مراقبت از کودک و پیشگیری از بسیاری حوادث بایستی آنها را به خاطر بسپارید.

در چنین مواقعی کودک بایستی حتما به پهلو قرار بگیرد اما هرگز تشنج او را متوقف نکنید و از قرار دادن هرگونه چیزی در داخل دهان او خودداری کنید.

در زمان تشنج به این نکته توجه داشته باشید که چنانچه تشنج بیش از ۵ دقیقه به طول بیانجامد بایستی کودک و نوزاد سریع به مراکز درمانی مراجعه شود که در این صورت با اورژانس تماس میگیرید.

اگر احساس کردید کودک یا نوزاد در معرض تکرار تشنج قرار دارد سریعاً به پزشک متخصص مراجعه داشته باشید.

 

نتیجه گیری

شناخت علائم و راه های درمان تشنج ناشی از تب در نوزادان و کودکان به شما کمک می‌کند تا در چنین مواقعی مراقبتهای لازمه و ویژه‌ای را انجام دهید. اما برای پیشگیری از چنین مشکلاتی بهتر نیست یک پرستار کودک جهت مراقبت و نگهداری از نوزاد خود استخدام کنید؟ سلامت اول به عنوان یک موسسه پرستاری با سابقه و تجربه جهت اعزام پرستار میزبان پاسخگوی شما عزیزان است.

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.