تاریخ انتشار: نوامبر 12, 2022نویسنده: دسته بندی: عمومی
بررسی بیماری واگیردار و راه های انتقال این بیماری
به جرات می توان گفت سلامتی بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده است. اما این سلامتی تحت بیماری های خاصی به خصوص بیماری های واگیردار می تواند به خطر بیفتد.
بیایید یک برگشت به سال ۱۳۹۸ داشته باشیم. اواخر سال ۹۸ چه اتفاقی افتاد؟ بیماری منحوس واگیردار کرونا جان بسیاری از افراد را به خطر انداخت. خیلی از افراد دچار این بیماری شدند و خیلی ها هم به علت کرونا که یک بیماری واگیردار می باشد فوت شدند.
البته هنوز این بیماری از سر مردمان این کشور و دنیایمان دست برنداشته. لذا ما در مورد بیماری هایی که عموما واگیردار می باشد در این متن اطلاعاتی را خواهیم داد.
چگونگی مقابله با آن‌ ها را بررسی خواهیم کرد و البته نشانه ها و راهکارهایی که برای از بین بردن این بیماری وجود دارد را هم خواهیم گفت. اگر از بیماری های واگیردار که می تواند در کمترین زمان ممکن شما را از پای درآورد می ترسید و دوست دارید اطلاعات کافی در مورد این بیماری ها را داشته باشید، با ما تا پایان همراه شوید.

بررسی بیماری واگیردار و درمان علائم آن

 توجه داشته باشید که بیماری های عفونی و یا به اصطلاح واگیردار از باکتری‌ ها، ویروس‌ ها، قارچ‌ها و یا انگل ها نشأت می گیرند. اگر این باکتری‌ ها، ویروس‌ ها و یا قارچ‌ها وارد بدن شما شود، ممکن است برای شما ضرر داشته باشد.
توجه داشته باشید که بیماری های عفونی می تواند یک فرد را از پای درآورد. این بیماری های عفونی توسط غذا، آب و یا حیوانات و حشرات به انسان منتقل می شود.
اما باید ببینیم که بیماری های واگیردار چه علائمی را دارد. توجه داشته باشید که این بیماری ها اغلب نشانه های مشترکی دارند و بعضی از آن ها شامل خستگی تب و عفونت های خفیف می شوند.
همچنین اسهال، سرفه کردن و درد های عضلانی از دیگر علائم این بیماری ها می باشد و معمولاً در بین همه این بیماری ها مشترک هستند. اگر توجه داشته باشید کرونا به عنوان یک بیماری واگیر دار تمامی این علائم را داشت و معمولاً ریه افراد را درگیر می کرد.
در مورد این بیماری های واگیردار باید بگوییم که این بیماری ها تا زمانی خطرناک نیستند که ریه و یا یک عضو حیاتی از بدن را درگیر نکنند. کرونا ریه افراد را درگیر می کرد و جان افراد را به خطر می‌انداخت. اما سوال می شود که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم که در پاراگراف بعد توضیح خواهیم داد.

بررسی بیماری واگیردار و درمان آن

در صورت مبتلا شدن به بیماری واگیر دار چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

 توجه داشته باشید که بعضی از بیماری های واگیردار آنقدر سنگین نمی باشند و نیاز به مراجعه به پزشک حس نمی شود. اما در صورتی که علائم زیر را داشته باشید باید بلافاصله به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.
 اگر آسیب بدنی توسط حیوانات و یا حشرات به شما وارد شده باشد و حس کنید که ممکن است بیماری واگیردار بین شما با آن حیوان و یا حشرات وجود داشته باشد، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
اگر مشکلات تنفسی داشتید و یا سخت نفس می کشید حتماً باید به پزشک مراجعه نمایید. داشتن سرفه آن هم بیش از یک هفته از علائمی است که باید به سراغ پزشک بروید.
سردرد شدید و یا داشتن تب و یا التهاب های پوستی و داشتن مشکلات بینایی از موارد دیگری است که شما باید بلافاصله به پزشک معالج مراجعه نمایید. لازم به ذکر است در صورت تجویز پزشک شما باید تمام اقداماتی که گفته است را انجام بدهید.
بدیهی است که استراحت یکی از معجزه هایی می باشد که در برابر بیماری های واگیردار بسیار عالی است. لذا خیلی از افراد با استراحت بیماری های واگیردار را از سر گذرانده اند.
می توانید برای استراحت و مراقب در زمان مبتلا شدن به بیماری های واگیردار درخواست اعزام پرستار را از موسسه پرستاری معتبری مثل موسسه پرستار اول بدهید که در اسرع وقت برای مراقبت و پرستاری از شما در محل اعزام و حاضر شوند.

 

مراجبعه به پزشک بعد از مبتلا شدن به بیماری واگیردار

راه های انتقال بیماری واگیردار چگونه است؟

دو راه برای انتقال این بیماری ها وجود دارد: تماس مستقیم و تماس غیر مستقیم. از نمونه‌ های تماس مستقیم می توان به تماس شخص به شخص، حیوان به شخص و مادر به فرزند متولد نشده اشاره کرد.
اما از نمونه‌ های تماس غیر مستقیم باید به وسایل مشترک، نیش حشرات، آلودگی‌ های غذایی و… اشاره کرد. توجه داشته باشید تماس مستقیم در انتقال بیماری های واگیردار بیشتر شایع است.
سعی کنید در ارتباط خود با افراد به خصوص در فصل های سرد سال و یا زمان های اوج گیری کرونا دقت لازم را به خرج دهید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.