تاریخ انتشار: دسامبر 9, 2018نویسنده: دسته بندی: کودک
۱۰پیشنهاد برای استخدام پرستار کودک

استخدام پرستار کودک مناسب آن گونه که به نظر می رسد ساده و آسان نمی باشد. اگر شما به عنوان پدر و مادر تصمیم گرفتید که برای فرزند خود پرستار کودک استخدام نمایید می بایستی چه چیزهایی را در نظر داشته باشید؟ و یا این که چگونه و از چه طریقی می توانید پرستار کودک مناسب استخدام کنید؟ آیا شما هم چنان سردرگم هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید که از آشنایان می بایستی کمک بگیرید و یا این که برای استخدام پرستار کودک می بایستی از موسسه پرستاری درخواست پرستار نمایید؟ تمام این سوالات می تواند در ذهن هر پدر و مادری که تصمیم گرفتند مراقبت از کودک خود را به فرد دیگری بسپارند وجود دارد. در این مقاله سعی شده است که به ۱۰ نکته که به شما در استخدام پرستار کودک کمک می کند اشاره گردد.

استخدام پرستار کودک

برای استخدام پرستار کودک می بایستی به چه نکاتی توجه کنید؟

1- به هنگام انتخاب یک مراقب کودک، می بایستی مطمئن شوید که پرستار کودک شما به درستی کلمات را ادا می کند. به ویژه، لازم به ذکر است که باید در نظر داشته باشید نوزادان از ماه هفتم شروع به یادگیری زبان می کنند و همه چیز را که می شنوند در حافظه خود ثبت می کنند. اگر گفتگو شخصی که به عنوان مراقب کودک در منزل شما و در کنار کودک حضور دارد غیر سلیس و شکسته باشد و یا دارای لهجه خاصی باشد کودک نیز به همان صورت کلمات را ادا خواهد کرد و در ذهن خود ثبت خواهد کرد. و لازم به تذکر است که تصحیح این کلمات به راحتی صورت نخواهد گرفت. بنابرای به شما توصیه می شود حتما و حتما به زبان مادری کودک با او صحبت کنید. و پرستار کودک شما نیز فردی باشد که به زبان مادری کودک و زبانی که در خانه به آن تکلم می شود بتواند صحبت کند.

2-  از دیگر آیتم های مهم و ضروری برای استخدام پرستار کودک خوب که خیال شما را راحت و آسوده کند این است که بتوانید مراقبی را استخدام کنید کار با کودک و نگهداری از کودکان را دوست داشته باشد. این نکته می تواند در مراقبت از کودک شما بسیار مهم باشد. زیرا که کودکان به خصوص در سنین پایین نیاز به مهر و عاطفه بدون مرز دارند زیرا که بحث دلبستگی ایمن در کودکان در سنین نوزادی شکل می گیرد و این که کودک سنین نوزادی تحت مراقبت پرستاری باشد که او را دوست داشته باشد و هر وقت که نیاز داشته باشد و بخواهد در کنار کودک باشد خیلی مهم است.  کم نیستند پرستارانی که کودکان را تنبیه می کنند حالا این تنبیه می تواند فیزیکی و یا روانی باشد. در هر صورت به شما پیشنهاد می گردد که نه تنها به مبحث جسمی پرستار کودک خود اهمیت بدهید بلکه از یک روانشناس کودک نیز کمک بگیرید که تایید کند آیا فردی را که به عنوان پرستار بچه می خواهید در کنار فرزند خود قرار دهید از ابعاد روانشناسی و شخصیتی مشکلی نداشته باشد و برای کار مراقبت از بچه مناسب باشد.

استخدام پرستار کودک

3- هنگام استخدام پرستار کودک حتما اطمینان حاصل کنید که فرد را به خوبی می شناسید. این که او در کجا زندگی می کند؛ در چه خانواده ای بزرگ شده است و رشد یافته است؛ تحصیلاتش چیست؛ قبلا کجا کار می کرده است و دلیل اتمام کار قبلیش چه بوده است؛ حتی به شما توصیه می شود که با جای قبلی که همکاری می کرده تماس بگیرید و در خصوص او سوالاتی را که مربوط به کار شما هست بپرسید؟ اگر جدا شده است دلیلش چه بوده است و یا آیا دارو مصرف می کند؟ سیگار می کشد؟ دچار بیماری خاصی هست یا نه و سوالاتی از این قبل. بعد از این که به تمام این سوالات پاسخ مشخصی یافتید می توانید در خصوص استخدام پرستار کودک به نتیجه نهایی برسید.

4-  در روزهای اول استخدام پرستار کودک به هیچ عنوان کودک را با او تنها نگذارید بلکه زمانی را برای کودک و پرستار در نظر بگیرید که بتوانند با حضور شما در کنار هم باشند. به صورت نامحسوس عملکرد پرستار را با کودکتان زیر نظر داشته باشید. حتی شده به بهانه ای او و کودک را با هم تنها بگذارید و از دور به صورتی که عملکرد پرستار کودک را تحت تاثیر قرار ندهد در نظر بگیرید. همچنین ببینید آیا کودک شما با پرستار می تواند ارتباط بگیرد و یا اصلا حاضر به پذیرش پرستار خود نیست.

5- اصول کاری؛ مققرات منزل؛ نحوه پرستاری از کودک که انتظار دارید مراقب بچه به آن صورت آن ها را انجام دهد را سر فرصت مشخص به مراقبتان آموزش دهید. به او یادآوری کنید که بر اساس مسولیت هایی که به او می دهید از او انتظار پاسخ گویی خواهید داشت. شرح وظایفش را مشخص کنید هم چنین اگر کودک شما عادت های غذایی خاصی دارد و یا دارای شرایط خاصی هست که می بایستی پرستار کودک شما بداند حتما با او در میان بگذارید. هر زمان به صورت مناسب و با لحن خوب به پرستارتان یادآوری کنید که در ارتباط با کودک بسیار حساس هستید و تمام رفتار او را زیر نظر دارید.

6- همانطور که ذکر شد به کودک و نظریاتش اهمیت دهید. به هیچ عنوان اگر از فردی خوشش نیامده است و قبول نکرده است او را مجبور به تنها ماندن با آن شخص نکنید. اجازه دهید که در جریان استخدام پرستار کودک حضور داشته باشد و نظر خود را بگوید. حتی اگر کم سن و سال باشد و نتواند صحبت کند می توانید بازخوردش را نگاه کنید در زمان هایی پیش می آید که کودک شما حاضر نیست که در بغل پرستار نوزاد برود و در هر حالت داد و بیداد راه می اندازد ولیکن در برخی موارد حاضر نیست از بغل پرستار نوزاد بیرون بیاید و با او ارتباط مناسبی از همان ابتدا برقرار می کند.

استخدام پرستار کودک

7- در صورتی که بیرون از منزل شاغل هستید و پرستار کودک شما با فرزنداتان در منزل تنها هستند در صورتی که دوربین هم داشته باشید می بایستی هر از گاهی به صورت کاملا اتفاقی و خبر نداده به منزل سر بزنید و شرایط را چک کنید. دقت کنید که پرستار چگونه با کودک رفتار می کند. البته دقت داشته باشید که سرزده باشد و به هیچ عنوان پرستار از حضور شما اطلاع نداشته باشد.

8- در صورتی که برای معاینه و بررسی کودک نزد پزشک می روید و پرستار کودک شما نیز در کنار شما حضور دارد. به او اجازه دهید که مواظبت از کودک را بر عهده بگیرد تا شما بتوانید با پزشک کودکتان به راحتی صحبت کنید. البته اگر نیاز به پرسش از پرستاران وجود داشته باشد به او اجازه صحبت کردن با پزشک را بدهید. یا اگر برعکس هست شما مواظب کودک باشید و به مراقب کودک اجازه صحبت کردن با پزشک را بدهید.

9 – از کودکتان مبتلا به بیماری خاصی هست برای بررسی بیشتر به درمانگاه مراجعه کنید و یا اگر بیماری او مسری است هر سه شما به آزمایشگاه مراجعه کنید البته لازم است که از پرستارتان قبل از استخدام نتایج آزمایش های عدم اعتیاد؛ عدم سوء پیشینه و هم چنین کارت بهداشت که شامل آزمایش های ایدز و هپاتیت می باشد را درخواست کنید تا نسبت به سلامت او اطمینان خاطر داشته باشید.

10- در صورتی که یکی از نزدیکان شما مانند پدر و مادر و یا خواهر امکان بودن در کنار کودک و پرستارتان را دارد توصیه می شود از آنها درخواست کنید که این کار را انجام دهند. در صورتی که چنین امکانی برای شما وجود ندارد حتما و بدون استثناء از دوربین در منزل استفاده نمایید.

موسسه پرستاری

 

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.