تاریخ انتشار: اکتبر 23, 2022نویسنده: دسته بندی: سالمند
نکات مهم در استخدام (پرستار شبانه روزی سالمند) – پرستار اول

انسان ها در طول حیات خود نیازهای متفاوتی دارند؛ نیازهای دوران نوزادی، کودکی، نوجوانی، جوانی و سالمندی از هم متفاوت است. سالمندان نیز بنا به اقتضای سن خود و بیماری هایی که ممکن است سراغشان بیاید، نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. با توجه به مشغله های روزمره امروزی، نیاز به استخدام پرستار شبانه روزی سالمند تبدیل به یک نیاز فوری و حیاتی شده است؛ اما لازم است که در مورد استخدام پرستار شبانه روزی سالمند نکاتی را مورد توجه قرار دهید.

نوع ارائه خدمات پرستار شبانه روزی سالمند

برآورده کردن نیازهای روزمره سالمند

سالمندان بنا به اقتضای سن خود و داشتن ناتوانی جسمی، یکسری نیازهای خاص خود را دارا هستند و ممکن است وابستگان و خویشان سالمند به دلیل مشغله های روزانه ای که دارند نتوانند نیازهای روزمره آن ها را برآورده سازند. یکی از وظایف پرستار شبانه روزی سالمند نیز برآورده ساختن نیازهای روزمره سالمند از قبیل پخت غذا، استحمام و نظافت، پوشاندن لباس و.. است.

رساندن داروی سالمند در سر موعد

یکی دیگر از وظایف پرستار شبانه روزی سالمند، این است که در زمان مناسب و سرساعت نیازهای دارویی سالمند را براورده کند. همچنین پرستار سالمند باید دقت داشته باشد که داروهای او با هم تداخل پیدا نکند تا احیانا سالمند را دچار مشکلات جسمی بیشتر نسازد.

سرگرم ساختن سالمند

یک فرد سالمند بنا به سن خود بیشتر از همه دوران عمر خود نیاز به یک هم صحبت دارد و نباید او را تنها گذاشت؛ در هنگام استخدام پرستار شبانه روزی سالمند نیز باید به این نکته توجه کرد که پرستار سالمند، او را تنها نگذارد و با هم صحبتی و سرگرم ساختن وی با تماشای فیلم و سریال مورد علاقه و… این دسته از نیازهای سالمند را نیز برآورده سازد.

رسیدگی به امور خانه

طبیعتا یک سالمند به خاطر ناتوانی جسمی که دارد نمیتواند از عهده انجام کارهای خانه مثل نظافت خانه و یا تامین مایحتاح روزانه خود برآید. بنابراین یکی دیگر از وظایف پرستار سالمند، تامین مایحتاح ضروری است.

نکات مهم در رابطه با استخدام پرستار شبانه روزی سالمند

استخدام پرستار شبانه روزی سالمند

در هنگام استخدام پرستار شبانه روزی سالمند از طریق موسسه پرستاری لازم است که به یکسری نکات توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

  • در  بدو ورود به موسسه پرستاری، به مسئول مربوطه توضیحات لازم را بدهید که هدف شما از استخدام پرستار شبانه روزی صرفا به این حاطر است که در انجام کارهای خانه، رساندن دارو به سالمند در سرموعد و یا هم صحبتی با فرد سالمند می خواهید و یا این شخص سالمند که پدر، مادر، پدربزرگ و یا مادربزرگتان است، نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی دارد.
  • در هنگام قرارداد بستن با پرستار جهت انجام خدمات پرستاری، ساعت کاری او را مشخص کنید؛ نیمه وقت، ساعتی و یا شبانه روزی.
  • این نکته را نیز لازم است درنظر داشته باشید در صورتی مراقب سالمند و پرستار سالمند بیمار شد و نتوانست وظایفش را انجام دهد، چه اتفاقاتی خواهد افتاد؛ مخصوصا اگر سالمند شما نیاز به مراقبت های آنی و فوری پزشکی داشته باشد.
  • حتما این نکته را در هنگام استخدام پرستار شبانه روزی سالمند در نظر داشته باشید که آیا پرستاری که استخدام کرده اید، خواهد توانست از پس برآوردن نیازهای ویژه غذایی سالمند برآید؟
  • در هنگام استخدام پرستار سالمند در نظر گرفتن این نکته نیز مهم است که اگر فرد سالمند نیاز به بستری در بیمارستان داشت، نحوه محاسبه هزینه ها به چه شکل خواهد بود؟
  • همچنین توجه داشتن به این نکته در هنگام استخدام پرستار بسیار حائز اهمیت است؛ آیا پرستاری که می خواهید به عنوان پرستار سالمند استخدام کنید، فردی با تجربه و آموزش دیده است؟

چه زمانی نیاز به استخدام پرستار شبانه روزی سالمند وجود دارد؟

اگر فرد سالمند خود را به تازگی از بیمارستان مرخص کرده اید، به دلیل مشغله هایی که دارید امکان مراقبت از سالمند را ندارید، به دلایل مختلف از جمله بیماری امکان تحرک ندارد،  دچار آلزایمر است و… بهتر است که یک پرستار سالمند استخدام کنید تا خیال خودتان را از این بابت که از سالمند شما به طور کامل مراقبت میشود، راحت باشد.

پرستار شبانه روزی بهتر است یا خانه سالمندان؟

بستگی به روحیات سالمند دارد. برخی سالمندان علاقه مند هستند که در کنار هم سن و سال های خود و تحت مراقبت 24 ساعته باشند و برخی نیز ترجیح میدهند در خانه خود باشند که در این صورت، استخدام پرستار شبانه روزی سالمند بهترین گزینه است.

هزینه استخدام پرستار شبانه روزی سالمند

هزینه استخدام پرستار شبانه روزی سالمند تا حدود زیادی بستگی به این مورد دارد که سالمند شما در چه اوضاع و شرایطی قرار دارد. آیا نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی دارد یا صرفا نیاز به هم صحبت، انجام کارهای خانه، تامین مایحتاج خانه و تامین نیاز دارویی در سر موعد دارد.

سخن آخر

در این مقاله یکسری نکات لازم در رابطه با استخدام پرستار شبانه روزی سالمند را مورد بررسی قرار دادیم. برای استخدام پرستار در منزل، اعزام پرستار، پرستار کودک و بهره مندی از سایر خدمات پرستاری بهتر است با موسسه پرستاری پرستار اول در ارتباط باشید.

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.