تاریخ انتشار: نوامبر 9, 2022نویسنده: دسته بندی: کودک
مهم ترین وظایف پرستار کودکان که باید بدانید!

ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد وظایف پرستار کودکان صحبت کنیم. باید ببینیم که پرستار کودک کیست و چه کارهایی انجام می دهد و چه وظایفی را باید بر عهده بگیرد‌.

این پرستار چه علمی باید داشته باشد که بتواند از عهده کودکی که به او سپرده شده برآید. استفاده از یک سری اطلاعات ضروری در حوزه پرستاری کودک نیاز است. لذا بعضی از افراد فکر می‌کنند که پرستاری از کودک بسیار آسان است.

اما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی دچار دردسر هایی می شوند. لذا پیچیدگی‌ های خاصی در حوزه پرستاری از کودکان وجود دارد که باید به آن ها توجه ویژه‌ ای شود. لذا ما در این متن قصد داریم تا اطلاعات کافی را در این زمینه به شما ارائه دهیم. فقط کافی است که تا پایان متن با ما همراه شوید.

 

وظایف مهمی که پرستاران کودک باید آنها رانجام دهند

 

توجه داشته باشید که پرستاران کودک برای انجام مراقبت های مورد نیاز باید این کار را تحت نظارت یک متخصص اطفال انجام دهند. لازم به ذکر است که این مراقبت ها از بدو تولد تا نوجوانی ارائه می شود.

مراقبت پرستاران به گونه ای است که با ارزیابی علائم و نشانه ها و جمع آوری اطلاعات کودک به سلامتی عمومی کودکان کمک می‌ کنند. همچنین پرستاران موظف هستند در صورتی که آن کودک به اقدمات پزشکی و بهداشتی نیاز پیدا کند به آن کودک کمک کنند.

لازم به ذکر است که کودک ممکن است دچار مریضی هایی شود که به صورت موقت از پرستاران در این امر استفاده می‌ کنند. اما اگر بخواهیم از وظایف پرستاران کودک صحبت کنیم باید به انجام امور واکسینه، اندازه گیری، وزن گیری، آزمایش های بالینی، گرفتن خون، ثبت شرح حال و… اشاره کنیم.

 

وظایف مهم پرستار کودک

توصیه هایی برای انجام بهتر وظایف پرستاران کودک

اگر قصد دارید تا در حیطه خدمات پرستاری از کودکان فعالیت کنید، باید بدانید که هر خانواده‌ ای اخلاق و رفتار های خاص خود را دارد.

لذا شما در زمان مراقبت از کودک باید بدانید که با خانواده او هم برخورد خواهید داشت و هر خانواده‌ ای رفتار و کردار خاص خود را دارد و بهتر است که در ابتدای کار از خانواده آن کودک بپرسید که چه انتظاراتی از شما دارند.

در ابتدای کار شما باید یک سری از اطلاعات را جمع آوری کنید و سپس به مراقبت از کودک بپردازید. به طور مثال شما باید اطلاعات خانواده و حتی همسایه های کودکی که در خانه از او مراقبت می کنید را به دست بیاورید.

توجه داشته باشید که امنیت شما در این میان بسیار مطرح است. به خصوص برای پرستارانی که در محیط خانه از آن کودک مراقبت می کنند. باید خانواده را به خوبی بشناسید تا مطمئن شوید که امنیت تان حفظ می شود.

سعی کنید حالت‌ های رفتاری کودکی که قرار است از آن پرستاری کنید را بشناسید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از او پرستاری نمایید. توجه داشته باشید که پرستاری از یک کودک دو ماهه با یک کودک ۲ ساله مطمئناً متفاوت است‌.

آنقدر اطلاعات و تجربه به دست آورید که بتوانید به بهترین شکل ممکن از هر کودکی مراقبت کنید.

اطلاعات نهایی در رابطه با وظایف پرستاران کودک

توجه داشته باشید که شما به عنوان یک پرستار کودک باید به نکاتی که در این بخش گفته می شود توجه داشته باشید.

ایمنی کودک از همه چیز مهمتر است. در واقع اگر کسی شما را استخدام می کند، برای آن است که ایمنی کودک خود را حفظ نماید. در بعضی از اوقات اگر در خانه مراقب کودک هستید، باید خانه‌ داری هم بلد باشید.

باید بدانید که چگونه در یک خانه فعالیت کنید و از یک کودک مراقبت کنید. در شرایط اضطراری باید بدانید که چطور اوضاع را مدیریت کنید. باید سعی کنید به فعالیت ها و سرگرمی هایی که یک کودک با آن نیاز دارد هم آشنایی داشته باشید تا بتوانید او را کاملاً سرگرم کنید.

اما نکته بعدی تغذیه کودک است. شما باید به تغذیه کودکان آشنایی داشته باشید تا بتوانید در بهترین زمان، بهترین تغذیه را به او بدهید. شما باید به تمامی این نکاتی که گفته شد آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید به عنوان یک پرستار خوب کودک اقدامات لازم را انجام دهید.

توصیه ما به پدران و مادران این است که برای گرفتن یک پرستار کودک از موسسه پرستاری معتبر استفاده کنند تا با خیالی راحت کودک خود را به آن ها بسپارند.

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.