تاریخ انتشار: اکتبر 23, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات, کودک
مسئولیت های پرستار بچه – نکات دانستنی ضروری پرستار و والدین

به عنوان پرستار بچه در مورد مسئولیت های پرستار بچه چه می دانید؟ پرستار کودک (بچه) بودن شغل بسیار سختی است و نیاز به انرژی زیاد و همچنین علاقه وافر دارد.

در این مقاله در مورد وظایف و مسئولیت های پرستار بچه و  هر آن چه که لازم است شما به عنوان پرستار بچه و یا والدین کودک در این مورد بدانید، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهم داد.

آن چه پرستاران کودک قبل از استخدام باید بدانند:

1- قبل از استخدام  و به عهده گرفتن مسئولیت های پرستار بچه، حتما مدت زمانی را با بگذرانید

قبل از استخدام به عنوان پرستار بچه بهتر است مدت کوتاه و آزمایشی را با کودک سپری کنید؛ زیرا میتواند فرصت خوبی برای شما فراهم کند که بتوانید بین خودتان و کودک ارتباط خوبی را شکل دهید.

2- لباس رنگ شاد بپوشید

بسیار مهم است که به عنوان پرستار بچه و کسی که قرار است مسئولیت های پرستار بچه را بر عهده بگیرد، در ملاقات اول با کودک ، لباس رنگ شاد و روشن بپوشید تا از همان ابتدا کودک بتواند با شما به راحتی ارتباط بگیرد.

مسئولیت های پرستار بچه

پرستار بچه بودن، حرفه بسیار سختی است. اگر قصد دارید به عنوان پرستار بچه در جایی استخدام شوید، لازمه این کار در وهله اول این است که این توانایی را در خود داشته باشید که بتوانید با بچه ها ارتباط خوبی برقرار نمایید.

امروزه والدین به دلیل مشغله های بیرون از منزل خود شاید آن طور که باید و شاید نتوانند به فرزندان خود رسیدگی کنند؛ بنابراین از طریق ارتباط با موسسه پرستاری، پرستار بچه استخدام می کنند تا به نیازهای کودکشان رسیدگی کند.  از جمله مسئولیت های پرستار بچه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- رسیدگی به تغذیه و مراقبت از سلامت جسمانی کودک

یکی از مهم ترین وظایف پرستار کودک، اطمینان از وضعیت سلامتی و تغذیه به موقع کودک است. یک کودک به اقتضای سن خود نیاز دارد که در طول روز ویتامین ها و سایر گروه های غذایی را دریافت کند؛ بنابراین پرستار کودک در مورد تامین نیازهای غذایی کودک باید بسیار دقت کند و وعده های غذایی و میان وعده های کودک را سر موقع به او بدهد.

همچنین برای مراقبت از سلامت جسمانی بچه حواستان باشد که کودک میزان خواب مناسبی داشته باشد.

2- کمک کردن در حل تکالیف مدرسه و سرگرم کردن کودک

یکی دیگر از مسئولیت های پرستار بچه، کمک به کودک در حل تکالیف مدرسه و همچنین سرگرم کردن او بعد از انجام تکالیفش است.

3- استحمام کودک، شستن لباس ها و تعویض پوشک

یکی دیگر از مسئولیت های پرستار کودک، استحمام بچه، شستن لباس ها و تعویض پوشک است. اگر  پوشک بچه را بر روی میز تعویض، عوض می کنید هرگز نباید او را به حال خودش رها کنید؛ زیرا امکان دارد از روی میز بیفتد.

قبل از قرار دادن کودک در وان حمام، دمای آب را کنترل نمایید که بیش از اندازه سرد و یا گرم نباشد؛ زیرا پوست کودکان و نوزادان بسیار حساس است.

4- تهیه شیر در بطری های تمیز شیر و یا ظرف غذا

از جمله مهم ترین وظایف پرستار بچه،، تهیه شیر ، آماده کردن شیر در بطی تمیز و ضدعفونی شده و یا آماده کردن غذا در یک ظرف غذای تمیز است. برای ضدعفونی کردن بطی شیر ، تا سه ماهگی کودک حتما بطری شیر را به مدت 5 دقیقه در آب جوش  بجوشانید تا به طور کامل استریلزه شود. اما بعد از سه ماهگی کودک ، یک ضدعفونی معمولی افاقه می کند. در مورد ظرف غذای کودک هم دقت داشته باشید که ظرف غذا تمیز و عاری از کثیفی و باکتری باشد.

آن چه والدین در هنگام استخدام پرستار کودک باید بدانند

آن چه والدین در هنگام استخدام پرستار کودک باید بدانند

به عنوان والدین فرزندتان در هنگامن استخدام پرستار بچه، باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید. این نکات عبارتند از:

1-  از کاربلد بودن پرستار بچه اطمینان حاصل نمایید

با توجه به آن چه در مورد مسئولیت های پرستار بچه در سطرهای بالایی گفتم، شما نیز به عنوان والدین لازم است از این مورد اطمینان لازم را کسب نمایید که پرستار کودک شما فردی مسئولیت پذیر است؛ همچنین علاوه بر مسئولیت پذیر بودن و اطمینان از این که پرستار بچه ای که می خواهید استخدام کنید  از وظایف و مسئولیت های پرستار بچه آگاه است، باید مطمئن شوید که میتواند با فرزندان شما به خوبی ارتباط برقرار کند و عاشق بچه هاست.

پیشنهاد مقاله : 10 نشانه هشداردهنده زمان تعویض پرستار بچه

2- از معتبر بودن موسسه پرستاری اطمینان حاصل نمایید

از همه مهم تر این که اطمینان حاصل کنید موسسه پرستاری که میخواهید باز آن جا برای کودک خود پرستار  استخدام کنید تا از کودک شما مراقبت کند، حتما مکان معتبری باشد و مجوزهای لازم برای انجام خدمات پرستاری را داشته باشد.

سخن آخر

در این مقاله با مسئولیت های پرستار بچه و آن چه پرستار کودک و الدین باید از آن ها اطلاع داشته باشند، آشنا شدید. برای استخدام پرستار کودک، پرستار سالمند و نگه داری سالمند، پرستار بیمار، پرستار در منزل  و نیاز به اعزام پرستار میتوانید با کارشناسان موسسه پرستاری معتبر پرستار اول در ارتباط باشید تا پس از دریافت خدمات مشاوره رایگان، پرستار  مورد نظر خود را استخدام نمایید.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.