تاریخ انتشار: اکتبر 23, 2022نویسنده: دسته بندی: سالمند
قیمت پرستار سالمند در منزل چگونه محاسبه میشود؟

قیمت پرستار سالمند در منزل با توجه به برخی عوامل میتواند متغیر باشد که در ادامه مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

همه ما به مرور زمان و با نزدیک شدن به سنین سالمندی، دچار بیماری و ناتوانی هایی خواهیم شد و نیاز خواهیم داشت که کسی از ما مراقبت کرد. برخی از خانواده ها نیز به علت مشغله کاری و روزمره خود ممکن است در طول روز قادر به نگه داری از فرد سالمند نباشند؛ به همین دلیل اقدام به استخدام پرستار سالمند از موسسه پرستاری می کنند.

پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند کسی است که تمام دوره ها و آموزش های مرتبط با پرستاری و نگه داری سالمند را فراگرفته است و میتواند به اعضای خانواده ای که درخواست اعزام پرستار دارند کمک کند و نیازهای عضو سالمند خانواده را که یکی از حساس ترین عضو خانواده است، برآورده سازد؛ قیمت پرستار سالمند بستگی به عوامل و فاکتورهای گوناگونی دارد.

قیمت پرستار سالمند در منزل بر اساس چه عواملی محاسبه میشود؟

قیمت پرستار سالمند در منزل بر اساس چه عواملی محاسبه میشود؟

همان طور که در سطرهای اول نیز ذکر کردم، قیمت پرستار سالمند در منزل نسبی است و بستگی به عوامل گوناگون دارد. اگر  عضو سالمند خانواده شما تمایل به این دارد که در خانه خودش باشد، شما باید پرستار سالمند در منزل استخدام کنید که قیمت آن نسبت به قیمت نگه داری سالمند در خانه سالمندان متفاوت است. همچنین در تعیین قیمت پرستار سالمند در منزل باید عوامل زیر را مورد توجه قرار داد که عبارتند از:

1- نوع بیماری که سالمند با آن درگیر است

نوع بیماری سالمند میتواند نقش بسیار تعیین کننده ای در قیمت پرستار سالمند در منزل ایفا کند. اگر سالمند دچار ناتوانی ناشی از دوران سالمندی است و یا تنها نیاز به هم صحبت دارد، در این صورت قیمت استخدام و اعزام پرستار سالمند کم تر خواهد بود؛ اما در صورتی که سالمند شما دچار بیماری های خاصی باشد و یا نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی داشته باشد، در این صورت قیمت پرستار سالمند در منزل، بیشتر خواهد بود. مشکلات و بیماتری هایی که یک فرد سالمند ممکن است با آن دست و پنجه نرم کند، عبارتند از:

  • بیماری های حرکتی
  • آلزایمر
  • و….

بسته به نوع و شدت بیماری میتواند قیمت استخدام پرستار سالمند نیز متفاوت باشد.؛ هرچه شدت بیماری سالمند بیشتر باشد، نیاز به مراقبت بیشتری دارد که طبعا بر میزان هزینه ها خواهد افزود. در صورتی که پرستار توان حرکت نداشته باشد و یا دچار آلزایمر شدید باشد،؛ به نحوی که نتواند به کارهای معمول روزمره خود رسیدگی کند، قیمت ها متفاوت تر است.

2- انجام امور منزل

اگر علاوه بر این که سالمند نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی خاص داشته باشد، بخواهد امور منزل از قبیل خرید مایحتاح منزل، آشپزی، نظافت و… را نیز انجام دهد، قیمت پرستار سالمند در منزل افزایش پیدا خواهد کرد.

3- قیمت پرستار سالمند در منزل؛ استخدام نیمه وقت و یا شبانه روزی

نوع استخدام نیز می تواند بر قیمت پرستار سالمند در منزل تاثیرگذار باشد؛ این که پرستار سالمند به طور شبانه روزی بخواهد از سالمند شما مراقبت کند و یا این که نیمه وقت، در میزان نرخ دستمزد و قیمت تاثیرگذار است.

4- تعداد اعضای سالمند در خانواده

هر چه تعداد اعضای سالمند در خانواده بیشتر باشد، قیمت استخدام پرستار نیز افزایش خواهد داشت و شاید حتی گاهی مجبور به استخدام چند پرستار شوید که این عامل هم در افزایش قیمت اعزم پرستار بی تاثیر نیست.

5- قیمت پرستار سالمند در منزل؛ مسافت و موقعیت جغرافیایی فرد درخواست کننده

همچنین قیمت استخدام پرستار برای سالمند با توجه به میزان مسافت و موقعیت جغرافیایی فرد درخواست کننده خدمات پرستاری میتواند متفاوت باشد؛ هر چه میزان مسافت فرد درخواست کننده خدمات پرستاری با موقعیت جغرافیایی موسسه پرستاری که از آن جا درخواست اعزام پرستار داده است بیشتر باشد، برحسب میزان مسافتی که پرستار باید طی کند تا به مقصد مورد نظر برسد، قیمت و دستمزد درخواستی نیز میتواند بالاتر باشد.

سخن آخر

در این مقاله با مجموعه عوامل تاثیر گذار بر قیمت پرستار سالمند در منزل آشنا شدید و دریافتید که قیمت استخدام پرستار بر اساس نوع بیماری و ناتوانی سالمند، میزان مسافت،  نیمه وقت بودن و یا شبانه روزی بودن خدمات پرستاری، انجام امور منزل و همچنین تعداد اعضای سالمند در خانواده میتواند متفاوت باشد.

برای انجام خدمات پرستاری، اعزام پرستار، هزینه نگه داری سالمند، استخدام پرستار کودک، پرستار در منزل و… میتوانید با موسسه پرستاری موسسه پرستاری در ارتباط باشید تا انجام مشاره رایگان، شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.