تاریخ انتشار: ژوئن 6, 2022نویسنده: دسته بندی: مقالات
شرح وظایف پرستار سالمند

آیا می خواهید بدانید که پرستار سالمند چه وظایفی به عهده دارد؟ برای اینکه از وظایف پرستار سالمند مطلع شوید، کمی از وقت خود را به مطالعه این مطلب اختصاص دهید زیرا قصد داریم که به شرح وظایف پرستار سالمند بپردازیم.

 

همچنین بخوانید: تلفظ صحیح کلمات در کودکان ، دستمزد پرستار بچه

 

تمامی کسانی که به دوره کهن سالی و یا سالمندی وارد می شوند و در گروه افراد سالمند محسوب می گردند، از شرایطی برخوردارند که به مراقبت و نگهداری نیاز دارند و یا شرایط آنها به گونه ای است که باید در انجام امور خود از کسانی کمک بگیرند.
حال در این میان سالمندانی که دارای شرایط جسمی بدتری باشند و به بیماری هایی مبتلا شده باشند، بیشتر از دیگر سالمندان به مراقبت نیاز خواهند داشت. در چنین شرایطی استخدام پرستار سالمند می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کمک کردن به عزیزان شما باشد.

وظایف پرستار سالمند

شرح وظایف پرستار سالمند چیست؟

پرستارانی که امور مربوط به مراقبت و نگهداری از سالمندان را انجام می دهند، دارای وظایف متفاوتی هستند که در این زمینه باید با پرستار در حین استخدام صحبت کنید و به توافق برسید. پس از اینکه توافق بین شما و پرستار انجام شد، می توانید قراردادی را جاری کنید تا پرستار همکاری خود را آغاز کند.

وظایف پرستار سالمند به صورت کلی از قبیل زیر در نظر گرفته می شود:

مراقبت و نگهداری از سالمند:

اصلی ترین وظیفه ای که هر پرستار سالمند به عهده دارد، مراقبت و نگهداری از سالمند است. مراقبت از سالمند می تواند به طرق مختلفی انجام شود. به عنوان مثال: تامین داروهای سالمند، تعویض لباس، انجام تزریقات و … همگی مراقبت از سالمند محسوب می شوند که هر کسی در حین استخدام پرستار میتواند این موارد را از پرستار درخواست کند.

انجام تزریقات برای سالمند در صورت نیاز:

بسیاری از سالمندان بر اساس مشکلات جسمی و بیماری هایی که دارند به تزریقات در طول روز و یا هر چند روز یک بار نیاز دارند که در این زمینه پرستار باید تزریقات را برای شخص انجام دهد.

به عنوان مثال: سالمندی که مبتلا به دیابت است و باید انسولین تزریق کند معمولا در طول روز باید این تزریق را انجام دهد که پرستار باید این امور را برای سالمند مد نظر انجام دهد.

مراقبت به صورت روزانه و یا شبانه:

وظایف پرستار سالمند

وظایف یک پرستار روزانه با شبانه متفاوت است و کسانی که پرستاری روز را به عهده دارند از وظایف متفاوتی در مقایسه با پرستاری شب برخوردار هستند.

در واقع پرستار روز ممکن است که امور مربوط به نظافت خانه و یا آشپزی را به عهده داشته باشد اما پرستار شب فقط باید از سالمند در طول شب مراقبت کند تا مشکلی برای او پیش نیاید و اگر دارویی در این ساعات نیاز دارد در اختیار او قرار دهند.

علاوه بر آن پرستار شب ممکن است که نیاز به تعویض سون برای سالمند داشته باشند و یا امور مربوط به دستشویی رفتن سالمند را نیز به عهده داشته باشند تا در این مسائل به او کمک کنند.

کمک کردن به سالمند برای انجام امور روزمره:

چنانچه سالمند مد نظر امکان انجام دادن امور روزمره خود را نداشته باشد و به کمک نیاز داشته باشد، برای استخدام پرستار می توان از او خواست که امور روزمره را نیز برای سالمند انجام دهد.

به عنوان مثال: خرید شخص را به عهده بگیرد و یا نظافت و آشپزی انجام دهد.

کمک به سالمند برای حرکت کردن، دستشویی و حمام رفتن:

وظایف پرستار سالمند

بسیاری از سالمندان به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف دچار مشکلات حرکتی می شوند و قادر به حرکت کردن و یا استحمام نیستند. در چنین شرایطی می توان این وظایف را نیز به عهده پرستار قرار داد تا به سالمند در این زمینه کمک شود.

 

کلام پایانی:

در پرستار اول به شرح وظایف پرستار سالمند پرداختیم و با توجه به مطالبی که برای شما مطرح نمودیم باید گفت که بر اساس نیاز سالمند خود و یا شرایط موجود می توانید هر یک از این وظایف را به عهده پرستار قرار دهید.
اما فراموش نکنید که هر چه وظایفی که به عهده سالمند قرار می دهید، افزایش پیدا کنند، هزینه بیشتری را باید به عنوان دستمزد پرستار پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در پرستار اول در ارتباط باشید و با شماره تماس های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خدمات پرستاری؛ دارید کارشناسان ما به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.